Toon posts:

Verschil Internet tv via Blu-ray of Lcd ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie bij verschillende nieuwe 2010 lcd-modellen van Samsung en Sony internet op tv (oa Youtube) staan.

Hetzelfde internet wordt ook 'beloofd" bij 2010 Blu-ray modellen van beide merken: je zou dus ook een iets oudere lcd kunnen kopen met een recente blu-ray om dat internet op tv te krijgen?

Zitten er dan ook nog voordelen aan 2010 modellen lcd + bluray?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 21:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik volg je even niet...doe eens een paar linkjes naar youtube dan, misschien verduidelijkt dat wat

Sinds wanneer heeft internet op TV iets met blu ray te maken :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-01 14:47
Ik denk dat TS bedoelt dat er binnenkort ook internetdiensten op blu-ray spelers komen. Dat je dus je netwerkkabel in je BD speler steekt en dat daar je youtube spul naartoe gestreamed wordt, zoals dat nu naar je TV gebeurt.

In dat geval zal je waarschijnlijk inderdaad gewoon iedere willekeurige "oude" tv aan kunnen sluiten om hiervan gebruik te maken. Maar reken er voorlopig maar niet op dat deze functionaliteit aan de "instap" blu-ray spelers te vinden zullen zijn. Je zult dus voor een speler met deze functie ook diep in de buidel moeten tasten, dan komt de prijs van een luxere tv met een goedkoper blu-ray speler toch wel gevaarlijk dichtbij.

[ Voor 51% gewijzigd door TimTimX op 04-06-2010 23:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 23:03:
Ik zie bij verschillende nieuwe 2010 lcd-modellen van Samsung en Sony internet op tv (oa Youtube) staan.

Hetzelfde internet wordt ook 'beloofd" bij 2010 Blu-ray modellen van beide merken: je zou dus ook een iets oudere lcd kunnen kopen met een recente blu-ray om dat internet op tv te krijgen?

Zitten er dan ook nog voordelen aan 2010 modellen lcd + bluray?
Als je internet in je tv hebt geintegreerd hoef je de blu-ray speler niet apart aan te zetten. Zal allemaal iets makkelijker gaan dus als het in je tv is ingebouwd.

Oude LCD tv's van 2009 verschillen bij sommige merken qua paneel en techniek niet of nauwelijks ivm de 2010 modellen maar bij sommige andere merken is het verschil substantieel (betere contrast, minder stroomverbruik e.d.).

Technisch is het dus inderdaad mogelijk een nieuwe blu-ray speler met internet op een iets oudere tv aan te sluiten. Het kostenplaatje en gebruiksgemak zijn afwegingen die je dan zelf moet maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 23:35 ]

Verwijderd

WhiteDragon schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 23:32:
Ik denk dat TS bedoelt dat er binnenkort ook internetdiensten op blu-ray spelers komen. Dat je dus je netwerkkabel in je BD speler steekt en dat daar je youtube spul naartoe gestreamed wordt, zoals dat nu naar je TV gebeurt.

In dat geval zal je waarschijnlijk inderdaad gewoon iedere willekeurige "oude" tv aan kunnen sluiten om hiervan gebruik te maken.
Panasonic en Samsung hebben al van deze blu-ray spelers met internet.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry: was de links vergeten

BD-C5500

Review BD-C5500

Samsung Internet@TV

"Technisch is het dus inderdaad mogelijk een nieuwe blu-ray speler met internet op een iets oudere tv aan te sluiten. Het kostenplaatje en gebruiksgemak zijn afwegingen die je dan zelf moet maken".

Ik ben eigenlijk (voorlopig) niet van plan veel blu-rays te gaan kopen maar het kan wel eens handig zijn
Als je dan op de bd-c5500 ( prijs €140 ) met je oude lcd deze features goed werkend krijgt dan blijft er even budget over voor andere investeringen ;)
Pagina: 1