Bestanden van kapotte laptop halen.

Pagina: 1
Acties:

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 22:50
De search leverde niets op.
Hierbij:

Mijn zus haar laptop (medion) heeft het begeven.
Veronderstel dat het het moederbord is die het voor de 2 maal heeft begeven.
Harde schijf draait nog, maar geen beeld, en extern scherm aansluiten lukt ook niet.
(1e x is al vervangen onder garantie, en garantie is er nog steeds)
Dus ik ben niet op zoek naar een oplossing of oorzaak, das garantiewerk.

Nu zijn het examens en mijn zus heeft belangrijke bestanden nog niet op backup staan voor haar eindwerk.

Is er een mogelijkheid om die bestanden van de harde schijf te recupereren, zonder dat de garantie vervalt?
Het is namelijk een beetje risicovol om de laptop op te sturen met het gevaar dat je harde schijf leeg terug krijgt...

Stel dat we die laptop bij een computer winkel binnenbrengen om juist de bestanden te kunnen backuppen (op gelijk welke manier) hoeveel zou hierbij het kostenplaatje bedragen?

Alvast bedankt voor de hulp!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:22
Je kunt de schijf demonteren en in een andere PC hangen. Als het SATA is passen de normale stekkertjes gewoon, bij PATA heb je een verloop nodig.

Meestal kun je vrij simpel bij de HDD (onder een apart klepje ofzo), het zou mogelijk moeten zijn om de HDD te vervangen zonder je garantie te verliezen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 22:50
[b][message=34125269,noline]
Meestal kun je vrij simpel bij de HDD (onder een apart klepje ofzo), het zou mogelijk moeten zijn om de HDD te vervangen zonder je garantie te verliezen.
Das nogal vaag he ...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Gewoon de harddisk er uit halen en zonder harddisk opsturen, volgens mij zouden ze dat gewoon moeten accepteren. Het is immers persoonlijke data die ze niet nodig hebben. Bij Lenovo was dat laatst geen probleem, weet alleen niet hoe Medion er over denkt.
Waarom neem je niet gewoon contact met Medion op over dit probleem? Misschien vinden ze het gewoon prima.
ik kan hier ook prima een SSD monteren in mijn laptop zonder dat dat problemen voor de garantie oplevert. Als Medion dit niet toestaat zul je op zoek moeten naar een andere oplossing, maar dan weet je welk merk je de volgende keer dus niet moet hebben. Maar ik verwacht niet dat de garantie vervalt als je de disk er even uit plukt. En anders idd een shop die het misschien kan doen, alleen voor het kostenplaatje wil je naar de shop verwijzen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij mijn Medion laptop zat de harde schijf gewoon achter de accu. aangezien je daar niks voor hoeft los te schroeven verkloot dat je garantie niet. Zelfs als de schijf achter zo'n klepje zit is dat geen probleem voor de garantie.

Dus gewoon eruit halen en aan zo'n usb dingetje hangen zodat je je files eraf kan halen.
Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/photo/201211904/USB_to_SATA_IDE_Cable.jpg

en voortaan netjes alles backuppen op usb sticks oid natuurlijk :p

[ Voor 19% gewijzigd door pyrofielo op 04-06-2010 21:50 ]

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:22
Inderdaad. Veel gedetailleerder kan ik het ook niet maken als je niet meer dan het merk van de laptop geeft. Da's ook nogal vaag, nietwaar?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1