Draadloos internet doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-02 20:49

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik zit hier met een probleempje, ik heb thuis een laptop en een pc de laptop gaat draadloos met internet en pc via kabel.
Ik heb op beide windows 7 maar op de laptop is al een paar weken het probleem dat hij soms niet kan verbinden met ons netwerk.

Ik klik dan aan met verbinden en hij zegt dan kan niet verbinden met... probleem oplossen etc.
Ik heb het netwerk al eruit gegooid bij netwerkcentrum en de router gereset, andere frequency andere naam ander wachtwoord. De pc blijft het gewoon doen met internet :S

Ligt dit aan de router of aan de laptop?

Groetjes,

Dwain

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee, maar heb je de laptop al getest met een kabel? Als dat ook niet werkt: client-probleem... Als dat wel werkt, mogelijk je firewall uitzetten op je client, WLAN-adapter opnieuw installeren of eventueel zonder WPA/WEP-key testen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-02 05:41

Malarky

Wils voor wat ieder

Mocht het de laptop zijn: standaard hebben laptops een wireless driver+utility. Die laatstgenoemde kun je vaak beter verwijderen (wat stabiliteit betreft). Kan dat niet via de setup, dan moet je de driver even back-uppen en de wireless driver+utility helemaal deinstalleren. Daarna kun je via apparaatbeheer de driver opnieuw installeren. Mocht je Toshiba hebben een tool als Toshiba ConfigFree geeft bij een aantal mensen problemen, direct verwijderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Malarky op 04-06-2010 23:38 ]