• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-01 13:12
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem, waar ik zelf op dit moment even niet uit kom. Misschien kunnen jullie mij helpen?
Ik heb een tijdje geleden een computer omgetoverd tot HTPC :9 , deze heeft de volgende specs:

-Windows 7 Ultimate Edition
-Pentium 4 3.0 HT
-ATI 4350HD HDMI/VGA/DVI (HDMI wordt gebruikt)
-1 Gig geheugen (aan de lage kant ik weet het maar het voldoet op dit moment)
-80 gb schijfje.

Wanneer ik deze HTPC aan een 17" of 19" beeldscherm hang gaat het allemaal perfect, films draaien goed af op 1080p etc etc. Als ik de HTPC aansluit op mijn Philips 42" , gaan al mijn muizen en toetsenborden opeens traag reageren, maar films speelt hij wel vloeiend af.

Ik heb de apparatuur getest, en dit doen ze alleen wanneer ik de HTPC aangesloten heb op de 42". Ik heb de Resolutie naar 800x600 gezet, maar ook hier veranderd er niets.

Heeft er iemand enig idee waar ik dit moet zoeken?? |:( |:(

bedankt!!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vreemd, je noemt hier het woord HTPC minstens vier keer, maar toch post je in Overige Hardware en niet Mediaspelers & HTPCs...

Move OH -> MH

Oslik blyat! Oslik!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-02 16:29
Heeft dit niks te maken met de refreshtijd van je beeldscherm? (wat is ingesteld)

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-02 19:26
Ik heb dit ook op onze tv, ik heb zelf het idee dat het door 100Hz komt. Hij moet namelijk de helft van de beeldjes zelf erbij berekenen, en ik denk dat het daarom traag voelt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 21:11
Reageert 'ie traag of loopt je muis/tekst niet vloeiend als je beweegt/typt? Want als het eerste het geval is zou het best kunnen zijn dat de reactietijd van je tv gewoon niet zo best is.

Dus als je bijvoorbeeld je muis beweegt dat er enige vertraging zit totdat de muis op je tv ook beweegt. Daar valt niks aan te doen, behalve dan een andere tv kopen ;)
Luqq schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:41:
Ik heb dit ook op onze tv, ik heb zelf het idee dat het door 100Hz komt. Hij moet namelijk de helft van de beeldjes zelf erbij berekenen, en ik denk dat het daarom traag voelt.
Dat zou je makkelijk kunnen testen door 100Hz uit te zetten hè.

[ Voor 32% gewijzigd door Hahn op 05-06-2010 12:43 ]

The devil is in the details.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Beetje wat Mute al zegt. Pak eens een venster vast en sleep hem heen en weer. Als de beweging vloeiend is, maar gewoon wat later dan dat jij hem uitvoerde, is het de input-lag van de TV. Daar doe je dan inderdaad niets aan. Wel vervelend als je fast-paced games wil spelen.

🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:07
Is het niet zo dat veel TV's dit hebben om het beeld nog even te verbeteren?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
Als het niet via HDMI aangesloten is, dus geluid onafhankelijk van beeld signaal uit de machine komt, valt het dan niet op dat het geluid (in een film) echt een FRACTIE eerder is dan het beeld? (heb er in het verleden ook last van gehad, heb alle 'clear motion' en andere troep voor uit moeten zetten om te synchroniseren/fast response te krijgen van het scherm)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Room42 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:47:
e, is het de input-lag van de TV. Daar doe je dan inderdaad niets aan.
Veel tv's hebben tegenwoordig game mode. Alternatief is soms de beeld processing/verbetering uit te zetten. Dat gaat ten kost van wat beeldkwaliteit, maar splitsbaarheid lijkt me belangrijker.

Ik weet niet welke tv...

[LCD TV] Philips de 7000 & 8000 Serie 2009-2010

maar hier wordt het genoemd onder lip-sync (als je geluid via receiver gaat en beeld via tv)

PS, wellicht hoort dit topic dus onder de LCD, Plasma & Projectie thuis, maar dat ben ik ook effe kwijt.

[ Voor 29% gewijzigd door leuk_he op 05-06-2010 13:54 . Reden: link naar f95 en philps tv topic toegeveogd ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ok, je doet er dus misschien wel wat aan ;)

🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-01 13:12
Ik ben eruit heren, bedankt voor de reactie. Heb even geen tijd gehad om hier te kijken maar bij deze.

Het had uiteindelijk niks te maken met mijn HTPC, het zat hem in de beeld instellingen. functies zoals Pixelplus en 100HZ techniek heb ik uit gezet, en nu reageert hij perfect.

Kan dus dicht!!!

Groetjes peter
Pagina: 1