Mods en anderen: eerste serieuze post van mij. Indien niet correct, offtopic, of iets anders: delete/verplaats/ban 
Via de pers heeft de Stichting Collectief Meldpunt Onrecht (SMCO) afgelopen woensdag bekend gemaakt een collectieve rechtszaak aan te willen spannen tegen T-Mobile, vanwege de matige kwaliteit van het netwerk. Op hun website vertellen ze daar het volgende over:
Zelf heb ik een abonnement bij Tele2, een Virtuele Service Provider (VSP) die gebruik maakt van het netwerk van T-Mobile. Ik ondervind dezelfde problemen (m.n. zeer slechte dataverbinding), en heb contact opgenomen met de stichting om te controleren of ik ook als Tele2-klant mee kon doen aan de actie. Mijn vermoeden was dat ik geen partij kan zijn, aangezien mijn contract loopt bij Tele2 en niet bij T-mobile. Het kan inderdaad niet, kreeg ik per mail te horen van een advocaat die voor de stichting werkt:
Indien voldoende klanten zich melden kan de stichting waarschijnlijk ook tegen Tele2 een collectieve zaak aanspannen, wat weer meer druk op T-Mobile zet om snel voor verbetering te zorgen. Vermeld wel duidelijk in de klacht dat je een VSP gebruikt en dus niet kan meedoen als klagende partij aan de rechtszaak tegen T-Mobile.
Via de pers heeft de Stichting Collectief Meldpunt Onrecht (SMCO) afgelopen woensdag bekend gemaakt een collectieve rechtszaak aan te willen spannen tegen T-Mobile, vanwege de matige kwaliteit van het netwerk. Op hun website vertellen ze daar het volgende over:
Quote van http://www.collectiefonrecht.nl/t-mobile. Meer info over de actie is daar te vinden.Veel klanten van T-Mobile ondervinden in toenemende mate storingen bij het bellen of Internetten via hun mobiel. Veelgehoorde klachten zijn het onbereikbaar zijn voor inkomende oproepen, geen gebruik kunnen maken van 3G Internet of een zeer langzame Internet verbinding.
De storingen zijn het gevolg van overbelasting van het T-Mobile netwerk. Oorzaak voor deze overbelasting is volgens T-Mobile zelf de enorme hoeveelheid dataverkeer die T-Mobile verwerkt. Het succes van de iPhone speelt een belangrijke rol in de exponentiële groei van het mobiele dataverkeer. Vooralsnog is T-Mobile de enige officiële operator die de iPhone in Nederland voert.
T-Mobile erkent dat het de groei van dataverkeer heeft onderschat en dat het 3G-netwerk nu op verschillende plaatsen in Nederland ondercapaciteit heeft.
Zelf heb ik een abonnement bij Tele2, een Virtuele Service Provider (VSP) die gebruik maakt van het netwerk van T-Mobile. Ik ondervind dezelfde problemen (m.n. zeer slechte dataverbinding), en heb contact opgenomen met de stichting om te controleren of ik ook als Tele2-klant mee kon doen aan de actie. Mijn vermoeden was dat ik geen partij kan zijn, aangezien mijn contract loopt bij Tele2 en niet bij T-mobile. Het kan inderdaad niet, kreeg ik per mail te horen van een advocaat die voor de stichting werkt:
Hebben jullie ook problemen met bellen en/of gebruik van dataverbindingen op het T-Mobile netwerk via een VSP, ook als je klant bent bij een andere VSP dan Tele2, vul dan het algemene klachtenformulier van de SMCO in!Geachte heer ,
In principe kunt u zich niet aanmelden aangezien naar ik nu kan oordelen de rechtstreeks aan te spreken partij T-Mobile is. Indien u er op de hoogte van bent dat de groep waartoe u behoort van behoorlijke omvang is, dan verneem ik dat graag van u. Ik zal deze e-mail tevens doorzetten aan mijn collega welke nader onderzoek zal doen naar uw klacht. Mocht dat tot een gevolg leiden dan verneemt u dat vanzelfsprekend van ons.
Met vriendelijke groet,
Indien voldoende klanten zich melden kan de stichting waarschijnlijk ook tegen Tele2 een collectieve zaak aanspannen, wat weer meer druk op T-Mobile zet om snel voor verbetering te zorgen. Vermeld wel duidelijk in de klacht dat je een VSP gebruikt en dus niet kan meedoen als klagende partij aan de rechtszaak tegen T-Mobile.