Klachten over Tele2 of andere VSP's op T-Mobile

Pagina: 1
Acties:
  • 824 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hub0
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mods en anderen: eerste serieuze post van mij. Indien niet correct, offtopic, of iets anders: delete/verplaats/ban :)

Via de pers heeft de Stichting Collectief Meldpunt Onrecht (SMCO) afgelopen woensdag bekend gemaakt een collectieve rechtszaak aan te willen spannen tegen T-Mobile, vanwege de matige kwaliteit van het netwerk. Op hun website vertellen ze daar het volgende over:
Veel klanten van T-Mobile ondervinden in toenemende mate storingen bij het bellen of Internetten via hun mobiel. Veelgehoorde klachten zijn het onbereikbaar zijn voor inkomende oproepen, geen gebruik kunnen maken van 3G Internet of een zeer langzame Internet verbinding.
De storingen zijn het gevolg van overbelasting van het T-Mobile netwerk. Oorzaak voor deze overbelasting is volgens T-Mobile zelf de enorme hoeveelheid dataverkeer die T-Mobile verwerkt. Het succes van de iPhone speelt een belangrijke rol in de exponentiële groei van het mobiele dataverkeer. Vooralsnog is T-Mobile de enige officiële operator die de iPhone in Nederland voert.
T-Mobile erkent dat het de groei van dataverkeer heeft onderschat en dat het 3G-netwerk nu op verschillende plaatsen in Nederland ondercapaciteit heeft.
Quote van http://www.collectiefonrecht.nl/t-mobile. Meer info over de actie is daar te vinden.

Zelf heb ik een abonnement bij Tele2, een Virtuele Service Provider (VSP) die gebruik maakt van het netwerk van T-Mobile. Ik ondervind dezelfde problemen (m.n. zeer slechte dataverbinding), en heb contact opgenomen met de stichting om te controleren of ik ook als Tele2-klant mee kon doen aan de actie. Mijn vermoeden was dat ik geen partij kan zijn, aangezien mijn contract loopt bij Tele2 en niet bij T-mobile. Het kan inderdaad niet, kreeg ik per mail te horen van een advocaat die voor de stichting werkt:
Geachte heer ,

In principe kunt u zich niet aanmelden aangezien naar ik nu kan oordelen de rechtstreeks aan te spreken partij T-Mobile is. Indien u er op de hoogte van bent dat de groep waartoe u behoort van behoorlijke omvang is, dan verneem ik dat graag van u. Ik zal deze e-mail tevens doorzetten aan mijn collega welke nader onderzoek zal doen naar uw klacht. Mocht dat tot een gevolg leiden dan verneemt u dat vanzelfsprekend van ons.

Met vriendelijke groet,
Hebben jullie ook problemen met bellen en/of gebruik van dataverbindingen op het T-Mobile netwerk via een VSP, ook als je klant bent bij een andere VSP dan Tele2, vul dan het algemene klachtenformulier van de SMCO in!
Indien voldoende klanten zich melden kan de stichting waarschijnlijk ook tegen Tele2 een collectieve zaak aanspannen, wat weer meer druk op T-Mobile zet om snel voor verbetering te zorgen. Vermeld wel duidelijk in de klacht dat je een VSP gebruikt en dus niet kan meedoen als klagende partij aan de rechtszaak tegen T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dit topic nu pas aangezien ik nu specifiek zoek op Tele2 op GoT.

De reden waarom ik er nu op zocht is dat ik vanavond geen bereik had met mijn Tele2 mobiel in Harderwijk/Ermelo. Ik was op zoek of er een Tele2 ervaringen topic was waarbij ik de vraag kon stellen of anderen dit probleem ook herkenden op het moment. Dit is namelijk al de derde keer in een week.

Afgelopen woensdag had ik van 11 tot 14 helemaal geen bereik en donderdag had ik ook al enkele keren geen bereik terwijl ik in een gebied zat waar ik normaal altijd bereik heb.

Dit alles kan gebeuren maar ik heb op bovenstaande adres zojuist ook een klacht ingevuld omdat ik al sinds vorig jaar september een databundel heb maar de internetsnelheid sindsdien nog nooit boven de 15kb (of is het KB?) is uitgekomen Een pagina zoals nu.nl duurt tussen een halve en hele minuut. Dit vond ik gewoon niet normaal. En dan maakt het niet uit of ik wel of niet in een 3G gebied zit. Aangezien er op googlen mij niet veel opleverde heb ik er nooit veel aandacht aan besteed. Ik ben niet afhankelijk van het mobiele internet maar het zou mooi zijn dat als je €15,- p/m betaald je kwaliteit mag verwachten

(Excuses als ik dit topic nu vervuil maar ik wist niet waar ik het anders neer kon zetten)

• Dreeke fixed
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-06-2022
Bij Simpel is het belplafond nu niet meer gratis:

Van de Simpel website (https://www.simpel.nl/controle-over-je-kosten)

Kosten voor het gebruik van het Plafond

Het Plafond is gratis voor alle klanten die een abonnement besteld hebben vóór 8 augustus 2017. Voor klanten die op of na 8 augustus 2017 een abonnement hebben besteld geldt dat het gebruik van het Plafond €0,50 per maand kost, ongeacht hoe vaak of hoe lang je Plafond gedurende deze maand actief is. Je betaalt deze €0,50 alleen voor de maand(en) waarin je het Plafond hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
Onnodige topic kick, het Simpel topic is een betere plek.

Slotje

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Dit topic is gesloten.