Processortemperatuur van 94 graden. Te hoog?

Pagina: 1
Acties:

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-12-2025
Het betreft een Acer met een Intel i7-920 processor.

PC-Wizard 2010 geeft aan dat de processor in mijn Acer 94 graden heet is (fanspeed is 1110). De temperatuur van de 4 afzonderlijke cores zijn wel rond de 37 graden.

Is die 94 graden een foutje in het programma? Of loopt misschien toch mijn machine gevaar?

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

frederic46 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:48:
Het betreft een Acer met een Intel i7-920 processor.

PC-Wizard 2010 geeft aan dat de processor in mijn Acer 94 graden heet is (fanspeed is 1110). De temperatuur van de 4 afzonderlijke cores zijn wel rond de 37 graden.

Is die 94 graden een foutje in het programma? Of loopt misschien toch mijn machine gevaar?
Bij 94C zou jouw PC wel al zijn uitgevallen of in slaapstand zijn gegaan of iets dergelijks.
Daarentegen vind ik 1110 rpm niet erg hoog, maar kan (afhankelijk van de heatsink eronder, grootte van de fan en de rest van de airflow) wel voldoende zijn.

Zelf heb ik sowieso al niet erg goede ervaringen met die temperatuursensoren. Bij mij kwamen vaak onrealistische waarden eruit en hecht er ook niet zoveel waarde aan zolang alles et goed doet en ik zeker weet dat ik alles goed heb geassembleerd en er voldoende koelpasta onder zit etc. :P

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
download eerst eens ander programma's zoals realtemp, CPUID Hardware Monitor

ja, daag.

• V-Power
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2025
Ik gebruik de laatste tijd steeds meer OCC-T voor temperaturen,
niet alleen om OC's te controleren maar ook temps bij belasting te meten.
OCC-T geeft ook mooie grafiekjes aan het eind van de test, wat een goed beeld geeft van de temperatuurverloop.

En heb je al eens in de bios gekeken? (Of is dat niet te zien bij acer?)

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:14

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Die temperatuur kan je waarschijnlijk gewoon negeren. Ik zie wel vaker dat de CPU-temp die gegeven wordt ver boven de temp van de individuele cores ligt, terwijl dat natuurlijk nooit kan.
Je kan inderdaad ook beter 'meten' met andere programma's, zoals CoreTemp/RealTemp/HWMonitor.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!