Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

W7 MCE analoge tv niet scherp?

Pagina: 1
Acties:

• -Toretto-
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 09:10
Beste,

Ik heb vandaag een analoge tv kaart in mijn pc geinstalleertd. Het gaat hier om een Creatix CTX 948. Deze is afkomstig uit een medion pc. Ik heb de kaart geinstalleerd en alles ingesteld in Media Center. Alles werkt alleen het beeld is slecht, niet scherp. Ik heb al op internet gekeken, er zijn meerderen met hetzelfde of soortgelijk probleem maar kan nergens de oplossing vinden.
Is er misschien iemand die mij kan helpen? Als je nog meer informatie wilt weten hoor ik het wel.

Alvast bedankt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat je een probleem hebt is de reden van je topic al, dan hoef je dat niet nog een keer in je titel te zetten natuurlijk ;)

Ga zelf op zoek naar wat de specificaties van die kaart zijn.
Dwz: zit er een software of een hardwarematige Mpeg2 decoder in, of helemaal niet.
analoge TV is SD/PAL en heeft dan ook maar een beperkte hoeveelheid beeldinformatie.

Wat had je verwacht te zien?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• -Toretto-
haha oke :P

Er staat niet veel bij over de specificaties van de kaart omdat deze alleen bij medion pc's word geleverd.
Hier een link naar de kaart: http://www.creatix.com/produkte/multimedia/ctx948.htm
Volgens mij hardware matige want er staat in de data sheet: " a PCI audio and video decoder" .
Ik had verwacht dat ik ongeveer hetzelfde kwaliteit beeld zou hebben als direct op de tv. Misschien iets minder, maar dit is veel slechter wat ik nu heb.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan klik je verder op 'Datasheet' en ga je verder googlen op de chipset die genoemd worden bijvoorbeeld? :)
Als je die een keer door Google heentrekt kom je vast wel wat meer informatie tegen over hoe die kaart het doet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• -Toretto-
Oke dat zal ik eens doen.
Al weet ik niet of het daar aan ligt.
Want zoals eerder al gezegd heb ik al gegoogled en daar waren verschillende met hetzelfde probleem maar ook met verschillende kaarten.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Natuurlijk is het zonder het te zien lastig beoordelen maar ik vermoed dat je gewoon teveel ervan verwacht. Het is niet voor niks dan mensen met een HD televisie ook meestal digitaal of zelfs in HD willen kijken, analoge televisie ziet er gewoon niet uit op schermen met een hoge resolutie.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

-Toretto- schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:04:
Oke dat zal ik eens doen.
Al weet ik niet of het daar aan ligt.
Want zoals eerder al gezegd heb ik al gegoogled en daar waren verschillende met hetzelfde probleem maar ook met verschillende kaarten.
Tja, een analoge TV kaart die een signaal opneemt in PAL met een weergave van 720x578 (ofzo - ik heb geen zin om het even op te zoeken wat het moet zijn) zal op fullscreen op een LCD TV er altijd slechter uitzien dan op een ouwe goudvissekom-TV natuurlijk.
En moderne TV's hebben behoorlijke upscalers die speciaal ervoor geschreven zijn.

Daarom vroeg ik ook, wat verwachtte je te zien - en het scheelt als je erbij vertelt wat voor setup je bij elkaar hebt staan.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:31
Kun je eens een screenshot maken en deze uploaden? Liever niet in Jpeg, geeft weer artifacts enzo.
Mijn ervaring is dat SD met de beperkte beeldlijnen op een groot beeldscherm LCD/TFT er niet scherp uitziet zeker niet van dichtbij.
edit:
Show eens een screenshot?

[ Voor 8% gewijzigd door Puch-Maxi op 04-06-2010 22:50 . Reden: *bump* screenshot plz ]

My favorite programming language is solder.

• -Toretto-
Ik kijk dit gewoon op mijn 22" full hd scherm.
Ik heb ook een 32" full hd tv en als ik rechtstreeks daar op kijk dan ziet het er een stuk beter uit dan met de tv kaart in de computer. Ik heb zeg maar gewoon beeld alleen dan met "sneeuw" er doorheen. Ik weet niet of dit met andere tv kaarten zoals bv een van Hauppauge beter zal zijn. Mijn vader heeft een 107cm tv en daar heeft hij wel normaal beeld met een analoge tv kaart.

Digitale tv heb ik ook al naar zitten kijken maar omdat ik hier met UPC zit gaat dat niet werken icm media center.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

-Toretto- schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 21:27:
Ik heb zeg maar gewoon beeld alleen dan met "sneeuw" er doorheen.
Dan moet je je bekabeling denk ik eens nakijken.

• -Toretto-
Nee want dit is op de tv niet...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En je computer + monitor staat naast de TV bij je AOP in de buurt? :)
En je gebruikt exact dezelfde coax kabel door deze van de TV over te prikken naar je T-kaart ?

• -Toretto-
Ja ik gebruik exact dezelfde coax kabel voor de tv of tv-kaart.
PC+monitor staat ong 2 meter van tv af. Dit staat op zolder. Beneden word de tv kabel gesplitst en het signaal versterkt en gaat de kabel direct naar boven naar de tv.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Om het echt uit te sluiten kun je je PC en TVkaart een keer beneden testen.
Heb je daar wel genoeg beeld, dan zal er toch voor de TV kaart een sterker signaal nodig kunnen zijn boven.

Sneeuw zoals je aangeeft kan eigenlijk alleen maar een te zwak signaal zijn - drivers of codecs die niet goed zijn geven andere verstoringen (kleur, artifacts )

• -Toretto-
Ik heb de pc ff beneden gezet en dan is het beeld wel wat beter. Denk dat het signaal dan boven nog eens versterkt moet worden. Ik ga eens kijken of iemand nog een signaal versterker over heeft en dan ga ik eens testen of dat beter is.
Bedankt voor de hulp! :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 23:31
-Toretto- schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 17:13:
Ik heb de pc ff beneden gezet en dan is het beeld wel wat beter.
Maar nog steeds niet zo goed als je zou willen?
Denk dat het signaal dan boven nog eens versterkt moet worden. Ik ga eens kijken of iemand nog een signaal versterker over heeft en dan ga ik eens testen of dat beter is.
Dat geeft vrijwel zeker geen verbetering, versterken moet je zo dicht mogelijk bij het AOP doen. Een reeds verslechterd signaal proberen te versterken maakt het alleen maar nog slechter.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• -Toretto-
Ja dat was ongeveer de kwaliteit die ik had verwacht.

Oke, dat wist ik niet dat het dan alleen nog maar slechter werd.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11 09:18

Edgarz

Tweako-active since1986

Het is overigens een bekend verschijnsel dat veel tv kaarten die niet gecertificeerd zijn voor MCE alleen met de programmatuur van de producent een goed beeld opleveren. Het lost je probleem niet op maar kan een verklaring zijn.
Pagina: 1