Beste tweakers.
Ik neem binnenkort mijn intrek in een studio in Gent samen met mijn vriendin. Internet en tv is zelf te voorzien.
Ik moet enkel tv en internet hebben, digitale tv was voor mij geen prioriteit.
Nu heb ik vandaag even gaan informeren bij een verdeler. En volgende waren de opties:
Alle prijzen zijn per maand. en ik vermeld de upload snelheid niet omdat die niet zo belangrijk zijn.
Internet en gewone kabel tv:
Kabel: 17,9
Internet: Comfortnet 15mb/s en 15 gig volume . Prijs: 30,64
Kostprijs: 48,54
Internet en digitale tv via shake(=pakket van tv en internet)
Kabel: 13,30 (is goedkoper via pakket)
Internet en digitale tv: Basic net xl : 10 mb/s en 15 gig volume Prijs: 35
Kostprijs: 48, 30
Zoals je kunt zien is het ironisch genoeg goedkoper met digitale tv. (Je levert enkel in op snelheid)
Nu ging ik origineel om informatie vragen tussen deze 2 bovenstaande varianten.
Maar toen wist die verkoopster mij te vertellen dat het shake pakket met 10mb/s eigenlijk te weinig is om met 2 pc's te werken. Dat de snelheid drastisch verminderd.
Is dit werkelijk zo? Ik en mijn vriendin hebben elk een macbook. En surfen beperkt zich tot facebook, diverse fora, schoolplatformen om lesdocumenten te downloaden, en hier en daar wat stream aka youtube.
Dus als wij beide aan het surfen zijn aan 10mb/s zou het opzichtbaar trager gaan?
Iets wat ik moeilijk kan geloven ,daarom jullie raad of dit werkelijk zo is.
Dan raadde de verkoopster mij een ander pakket aan (die wel geschikt zou zijn voor 2 pc's)
Internet en digitale televisie shake.
Kabel :13,30
Internet en digitale tv: express net xl 20 mb/s en 30 gig volume.
Kostprijs: 58,30
Maar is die 10 euro per maand meer wel nodig om vlot te kunnen surfen?
Graag jullie raad.
Of ervaring van iemand die 1 van die 2 eerste paketten heeft en ook met 2 surft
Voor alle duidelijkheid: Downloaden van films en andere is niet nodig, kan ik genoeg thuis met bandbreedte over. Vlot surfen voor de 1 terwijl de ander een youtube/facebook filmpje bekijkt moet bv wel kunnen.
Ik neem binnenkort mijn intrek in een studio in Gent samen met mijn vriendin. Internet en tv is zelf te voorzien.
Ik moet enkel tv en internet hebben, digitale tv was voor mij geen prioriteit.
Nu heb ik vandaag even gaan informeren bij een verdeler. En volgende waren de opties:
Alle prijzen zijn per maand. en ik vermeld de upload snelheid niet omdat die niet zo belangrijk zijn.
Internet en gewone kabel tv:
Kabel: 17,9
Internet: Comfortnet 15mb/s en 15 gig volume . Prijs: 30,64
Kostprijs: 48,54
Internet en digitale tv via shake(=pakket van tv en internet)
Kabel: 13,30 (is goedkoper via pakket)
Internet en digitale tv: Basic net xl : 10 mb/s en 15 gig volume Prijs: 35
Kostprijs: 48, 30
Zoals je kunt zien is het ironisch genoeg goedkoper met digitale tv. (Je levert enkel in op snelheid)
Nu ging ik origineel om informatie vragen tussen deze 2 bovenstaande varianten.
Maar toen wist die verkoopster mij te vertellen dat het shake pakket met 10mb/s eigenlijk te weinig is om met 2 pc's te werken. Dat de snelheid drastisch verminderd.
Is dit werkelijk zo? Ik en mijn vriendin hebben elk een macbook. En surfen beperkt zich tot facebook, diverse fora, schoolplatformen om lesdocumenten te downloaden, en hier en daar wat stream aka youtube.
Dus als wij beide aan het surfen zijn aan 10mb/s zou het opzichtbaar trager gaan?
Iets wat ik moeilijk kan geloven ,daarom jullie raad of dit werkelijk zo is.
Dan raadde de verkoopster mij een ander pakket aan (die wel geschikt zou zijn voor 2 pc's)
Internet en digitale televisie shake.
Kabel :13,30
Internet en digitale tv: express net xl 20 mb/s en 30 gig volume.
Kostprijs: 58,30
Maar is die 10 euro per maand meer wel nodig om vlot te kunnen surfen?
Graag jullie raad.
Voor alle duidelijkheid: Downloaden van films en andere is niet nodig, kan ik genoeg thuis met bandbreedte over. Vlot surfen voor de 1 terwijl de ander een youtube/facebook filmpje bekijkt moet bv wel kunnen.