Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

België, Telenet, snelheid voor 2 pc's.

Pagina: 1
Acties:

• Jizzaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-04 22:50
Beste tweakers.

Ik neem binnenkort mijn intrek in een studio in Gent samen met mijn vriendin. Internet en tv is zelf te voorzien.
Ik moet enkel tv en internet hebben, digitale tv was voor mij geen prioriteit.
Nu heb ik vandaag even gaan informeren bij een verdeler. En volgende waren de opties:
Alle prijzen zijn per maand. en ik vermeld de upload snelheid niet omdat die niet zo belangrijk zijn.

Internet en gewone kabel tv:
Kabel: 17,9
Internet: Comfortnet 15mb/s en 15 gig volume . Prijs: 30,64
Kostprijs: 48,54

Internet en digitale tv via shake(=pakket van tv en internet)
Kabel: 13,30 (is goedkoper via pakket)
Internet en digitale tv: Basic net xl : 10 mb/s en 15 gig volume Prijs: 35
Kostprijs: 48, 30

Zoals je kunt zien is het ironisch genoeg goedkoper met digitale tv. (Je levert enkel in op snelheid)

Nu ging ik origineel om informatie vragen tussen deze 2 bovenstaande varianten.
Maar toen wist die verkoopster mij te vertellen dat het shake pakket met 10mb/s eigenlijk te weinig is om met 2 pc's te werken. Dat de snelheid drastisch verminderd.

Is dit werkelijk zo? Ik en mijn vriendin hebben elk een macbook. En surfen beperkt zich tot facebook, diverse fora, schoolplatformen om lesdocumenten te downloaden, en hier en daar wat stream aka youtube.
Dus als wij beide aan het surfen zijn aan 10mb/s zou het opzichtbaar trager gaan?
Iets wat ik moeilijk kan geloven ,daarom jullie raad of dit werkelijk zo is.

Dan raadde de verkoopster mij een ander pakket aan (die wel geschikt zou zijn voor 2 pc's)
Internet en digitale televisie shake.
Kabel :13,30
Internet en digitale tv: express net xl 20 mb/s en 30 gig volume.
Kostprijs: 58,30

Maar is die 10 euro per maand meer wel nodig om vlot te kunnen surfen?

Graag jullie raad. ;) Of ervaring van iemand die 1 van die 2 eerste paketten heeft en ook met 2 surft :)

Voor alle duidelijkheid: Downloaden van films en andere is niet nodig, kan ik genoeg thuis met bandbreedte over. Vlot surfen voor de 1 terwijl de ander een youtube/facebook filmpje bekijkt moet bv wel kunnen.

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Is niet nodig ... Als je enkel maar gebruik maakt van facebook, hier en daar eens een youtube filmpje, ... ga je niets merken van het snelheidverschil ...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

10mb/s is inderdaad veeeeeeel te weinig... Neem aan dat het 10Mbit/s moet zijn...

En nee, 10Mbit is niet te weinig voor het gedrag wat je beschrijft; tenzij je net allebei tegelijk 2 YouTube-HD films wil opstarten en 50MB aan lesmateriaal wil downloaden, dan merk je ff wat traagheid.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 11:32
Je kan best de laagste shake nemen.
Upgraden kan altijd en is namelijk gratis, downgraden kost je 50 eurotjes

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

10 mbit is ongeveer 1250 kb/s.
Met die snelheid heb je elke website lekker vlot op je scherm.
Sterker nog. Sites als youtube sturen niet meer als een paar 100 kb/s door.
Dus het maakt niet uit hoeveel sneller je lijn is. Als de server waar je op zit niet zo snel is.
Alleen voor het downloaden maakt de snelheid dan uit.
10 mbit is meer als snel genoeg voor 2 computers. Sterker nog. Als je gewoon surft of wat youtube kijkt dan kun je makkelijk met 8 of zelfs 10 mensen tegelijk surfen.
Als iedereen een snelheid heeft van ongeveer 100 kb/s dan is dat nog snel genoeg.
Dus pak gewoon het goedkoopste abbonement. Dat is snel genoeg.

Jaren geleden had ik ook een snelheid van 10 mbit en toen hadden we thuis 6 computers op internet.
Zolang niemand de lijn voltrekt met downloaden kan iedereen gewoon surfen.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Jizzaa
Er staat 'Mbps' bij alle snelheden van telenet.

Dank voor de antwoorden, zal dan zeker de goedkoopste shake nemen!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kain_niaK schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:22:
10 mbit is ongeveer 1250 kb/s.
*knip*
Kleine m....
Jizzaa schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 19:11:
Er staat 'Mbps' bij alle snelheden van telenet.

Dank voor de antwoorden, zal dan zeker de goedkoopste shake nemen!
Grote M...

Geen dank... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Waarschuwing:
Ze vergeten je altijd te vertellen dat je nu per maand auteursrechten (of was het iets anders) moet betalen.
Het bedrag wat ze je vertellen is volgens mij te laag. Je mag rekenen op een 55€ denk ik als je de goedkope shake neemt.

Bovendien heeft iedereen hier gelijk: ze proberen je gewoon wat aan te smeren met een duurder abbo. Bovendien kun je, mocht het alsnog te traag zijn, altijd meteen overschakelen naar een sneller abbo.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Jizzaa
Zou je me concreet kunnen zeggen wat die extra kost zou kunnen zijn? Want daar heb ik nog nergens iets van gehoord...

• jasper1989
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 11:36
Jizzaa schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 18:12:
...
Internet en gewone kabel tv:
Kabel: 17,9
Internet: Comfortnet 15mb/s en 15 gig volume . Prijs: 30,64
Kostprijs: 48,54

Internet en digitale tv via shake(=pakket van tv en internet)
Kabel: 13,30 (is goedkoper via pakket)
Internet en digitale tv: Basic net xl : 10 mb/s en 15 gig volume Prijs: 35
Kostprijs: 48, 30
...
Van waar haal je die normale kabel prijs (die van 17€)? Volgens http://telenet.be/1808/0/1/nl/ is het 14,40€
En in het een pak van digitale tv kost het 13,33, dan is het nog steeds iets goedkoper zonder digi tv...

• Jizzaa
jasper1989 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:29:
[...]

Van waar haal je die normale kabel prijs (die van 17€)? Volgens http://telenet.be/1808/0/1/nl/ is het 14,40€
En in het een pak van digitale tv kost het 13,33, dan is het nog steeds iets goedkoper zonder digi tv...
Eerst en vooral heb ik die prijzen gekregen in een telenet/adsl verdeler hier in gent. Dus ik dacht dat die wel correct gingen zijn. Morgen zal ik toch eens moeten teruggaan, want dat is wel een groot verschil met wat op internet staat.

[ Voor 25% gewijzigd door Jizzaa op 04-06-2010 20:48 ]

• jasper1989
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 11:36
Jizzaa schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:38:
[...]

Eerst en vooral heb ik die prijzen gekregen in een telenet/adsl verdeler hier in gent. Dus ik mag wel veronderstellen dat dit correct is.
Kabelprijs is overigens overal verschillend, misschien pakken zij bij jouw link de goedkoopste variant.
Hier kun je je postcode ingeven en weet je hoeveel het bedraagt in jouw stad:
http://telenet.be/2720/0/...ie.html?node=338&type=atv
En als jij jou postcode intypt geeft hij dan effectief 17€ aan? ik heb gewoon de postcode van gent gebruikt... Het was ook niet als critic op jou bedoelt, maar je moet ook niet zomaar alles geloven wat de verdeler verteld...

• Jizzaa
jasper1989 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:48:
[...]

En als jij jou postcode intypt geeft hij dan effectief 17€ aan? ik heb gewoon de postcode van gent gebruikt... Het was ook niet als critic op jou bedoelt, maar je moet ook niet zomaar alles geloven wat de verdeler verteld...
Ik heb ook de postcode van gent gebruikt.
Enige dat ik denk waar foutje kan ingeslopen zijn dat is: 172,8 gedeeld door 10 maanden =17,9
Dat ze dus de kabelprijs die normaal per jaar is, maar door 10 maanden heeft gedeeld. En dan klopt de berekening idd niet.
Maar voor die 3 euri verschil zou ik toch nog gebruik maken van digitale tv, daar niet van.

[ Voor 3% gewijzigd door Jizzaa op 04-06-2010 20:57 ]

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Wij betalen 53,33€/mnd voor een abbo dat volgens de Telenet website (http://telenet.be/1127/0/...ale%20tv/funkyshake+.html) 45€/mnd kost.

Ik bemerk net dat dat wel eens die 13€ kunnen zijn die je in je openingspost aangeeft...

[ Voor 20% gewijzigd door H!GHGuY op 04-06-2010 21:35 ]

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Jizzaa
H!GHGuY schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 21:14:
Wij betalen 53,33€/mnd voor een abbo dat volgens de Telenet website (http://telenet.be/1127/0/...ale%20tv/funkyshake+.html) 45€/mnd kost.

Ik bemerk net dat dat wel eens die 13€ kunnen zijn die je in je openingspost aangeeft...
Dat zal inderdaad het geval zijn, ze vermelden het wel met een ' * ' dat je reeds een kabelabonnement moet hebben. Maar het is wel misleiding, want je moet zelf gaan opzoeken hoeveel dat apart dan kost.

• pachacuti
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 11:32
Als je besteld via de online shop ( http://shop.telenet.be ) wordt in de flow naar je kabelaansluiting gevraagd en zie je ook meteen hoe veel dit je zal kosten.
Deze prijzen zijn afhankelijk van je intercommunale.

[ Voor 14% gewijzigd door pachacuti op 04-06-2010 22:13 ]

Pagina: 1