Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb een excel2007 document. De marges onder Page Layout staan op 0. Ook de footer en header marges staan op 0. De breedte van het excel formulier is maximaal (1 mm breder en hij maakt er een 2e pagina bij).
Als ik vervolgens kies voor Save as > Pdf dan maakt die er een pdf van met marges. Hoe kan ik deze marges voorkomen?
In Word2007 heb ik dit probleem niet. Dan loopt de pdf gewoon door tot de rand van het papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Je kunt als printer bijvoorbeeld Microsoft Office Document Image Writer selecteren, dan wordt dit probleem tot een minimum beperkt (ik zie dan nog wel een heel klein witrandje links, bovenaan niks).

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-04-2024
Helaas blijkt dit niet uit te maken. Ook als ik die als default printer zet en vervolgens kies voor Save as > Pdf, krijg ik hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Meet je de afstand van cellborder tot rand pagina, of zijn er ook nog andere marges in het spel? Het lijkt anders alsof je een van de centreer/schaal-opties hebt aanstaan, of dat een van de marges toch niet op 0 staat (na instellen printer close en opnieuw proberen).

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

Nickkk schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:56:
[...]
De breedte van het excel formulier is maximaal (1 mm breder en hij maakt er een 2e pagina bij).
[...]
Zit je nou zelf je opmaak op één pagina te frotten? Toch gewoon File > Page Setup > Page > Fit to: 1 by 1 hoop ik?
Is de opmaak van je pagina wel in de juiste papier (A4) verhouding? Excel gaat geen extra informatie toevoegen of gegevens 'stretchen', dus als je inhoud 'vierkant' is, hou je zeker marges over op een rechthoekige pagina. Idem als je een te langwerpig ontwerp hebt. Laat anders eens een voorbeeldje zien van de pagina waar je mee werkt.

Zo scherp als een voetbal!