• Martijn085
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01 14:31
Beste Tweakers,

Ik heb een Windows SBS Server 2008 (standaard) draaien met 3 gebruikers.
Al deze 3 gebruikers hebben een exchange mailbox en deze worden bekeken via Outlook 2007 (met alle updates tot nu toe).

Nu loop ik tegen het volgende aan; als een gebruiker outlook opent komt er een login scherm waar de gebruiker zijn gebruikersnaam en wachtwoord moet ingeven. Dit is begonnen 3 dagen geleden en voorheen kwam dit niet voor.

Ik vul het volgende in: DOMEIN\gebruikersnaam met daarbij het wachtwoord, dit werkt niet.
Ook het volgende is geprobeerd: SERVERNAAM\gebruikersnaam met daarbij het wachtwoord, ook dit werk niet.

Druk ik op anuleren komt er bij outlook (rechts onder) te staan Wachtwoord Vereist maar toch heeft die nog verbinding met exchange, alles komt binnen en wordt verstuurd.

Er wordt geen gebruik gemaakt van RPC!

Iemand enig idee waarom die steeds met het aanmeld schem komt?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:09
Hangen de machines wel in het domein? Toevallig iets gewijizgd 3 dagen geleden?
Als je in OWA inlogt, werken de gebruikersnamen dan wel?

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Wel of niet in domein is niet relevant normaal gesproken. Heb jaren gedraaid vanaf workstations die niet in het domein hingen. Wel er voor zorgen dat usernaam en wachtwoord gelijk zijn aan de user in het domein waaraan de mailbox gekoppeld is.

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Is gekomen door een Microsoft Update. Als je nogmaals op resterende updates controleerd na herstart, is het opgelost (echt effe via Microsoft; niet via WSUS).

Volgens mij is Exchange 2007 Rollup10 voldoende.

• Martijn085
Alle machines hangen in het domein ja. Ik heb het ook op meerdere werkstations geprobeerd met alle gebruikers die aanwezig zijn, bij alles gebeurt het zelfde.

Via OWA zijn er geen problemen, daar kan elke gebruiker inloggen.

Er de afgelopen dagen wel updates geinstalleerd, iets meer dan 50 stuks.
Wel de geschiedenis bekeken maar zou niet weten welke update dit heeft veroorzaakt.

Bij de updates is aangegeven: Alleen voor Windows, lijkt niet dat Exchange dan ook updates heeft gekregen?

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

Geloof me, helemaal bijwerken!
Na installeren van de 50 updates staan er na reboot weer enkele klaar.

(ik spreek uit ervaring... :+ )

• Martijn085
THX schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:14:
Geloof me, helemaal bijwerken!
Na installeren van de 50 updates staan er na reboot weer enkele klaar.

(ik spreek uit ervaring... :+ )
Updates gezocht....Windows is up to date!

Rebootje gedaan, updates gezocht, en... 9 updates beschikbaar.

Lekker wazig, ben heel benieuwd wat die gaat doen na deze updates.
Hopelijk wordt nu mijn probleem verholpen :)

Wordt vervolgd...

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Martijn085 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:26:
[...]

Updates gezocht....Windows is up to date!

Rebootje gedaan, updates gezocht, en... 9 updates beschikbaar.

Lekker wazig, ben heel benieuwd wat die gaat doen na deze updates.
Hopelijk wordt nu mijn probleem verholpen :)

Wordt vervolgd...
Heb je de updates gecontroleerd in het SBS console? Je moet namelijk eerst je updates aproven via SBS console.

Verder lost de SP2 van exchange 2007 dit probleem op, wat ook help is een dns record aanmaken voor autodiscover.domain.ext en er voor zorgen dat die naar de server wijst.

http://blogs.technet.com/...or-sbs-2008-released.aspx is een handige link.

• SCaRa1701
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01-2023
Je kan in IIS management console onder sbs web applications de ssl controle van de autodiscover map wijzigen van ignore naar accept. Dan zou outlook ook moeten stoppen met het continu vragen naar een login.

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:32

_AN

SCaRa1701 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:29:
Je kan in IIS management console onder sbs web applications de ssl controle van de autodiscover map wijzigen van ignore naar accept. Dan zou outlook ook moeten stoppen met het continu vragen naar een login.
Klopt, dit werkt inderdaad, maar is volgens mij geen oplossing, maar een work-around.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij is dit opgelost door een update. Uit mijn hoofd moet dit Rollup 9 geweest zijn.

Sowieso is het verstandig om Exchange SP2 te installeren.

• Martijn085
Ik wil iedereen bedanken voor de reacties.

Het probleem is inmiddels verholpen door inderdaad de laatste updates toe te voegen.
De Rollup 10 heeft zijn werk gedaan waardoor er niet meer wordt gevraagt naar de gebruikersnaam en wachtwoord in outlook :).
Pagina: 1