Mijn Pioneer versterker schakelt zichzelf uit..?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2021
Hallo,

Ik heb een Pioneer versterker, model VSX-409RDS. Er is opeens iets raars mee aan de hand. Vrijwel zodra ik hem aanzet verschijnt er POWEROFF in het display. Dit begint even te knipperen en dan schakelt het apparaat zichzelf uit. Standby lichtje blijft wel branden. De manual biedt geen uitkomst. Ik heb al een mail gestuurd naar het Pioneer support centre maar helaas nog geen antwoord en google heeft me ook nog niets opgeleverd. :'( Heeft iemand hier een idee wat er aan de hand kan zijn?

Vr gr Paul

[ Voor 3% gewijzigd door bananenbennie op 04-06-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:33
Dit deed mijn Pioneer A-A6-J nadat er vocht over heen was gegaan.

Dus mijn gok is dat er iets doorgebrand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09-2022
Zijn alle luidsprekers nog wel goed aangesloten? Is misschien een rare vraag maar mijn HK schakelt zichzelf uit wanneer er luidsprekers niet aangesloten zijn terwijl ze wel 'geactiveerd' zijn. Waarschijnlijk is dat een soort bescherming oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358597

Liggen de luidsprekerkabels niet kort, dus de + en - tegen elkaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03 10:54
Eerste advies is altijd: probleem reduceren. Dus alle kabels eraf, en dan proberen of de versterker wel werkt. Zo niet, controleer stroomtoevoer. Dan kap eraf, alles met een tandenborstel netjes schoonmaken. Zoeken naar kapotte elco's of andere onderdelen.

Hoop dat je hiermee geholpen bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
Nou ben wel een klein stapje verder. Als ik de speakers los maak, dan schakelt de versterker zichzelf niet meer uit.

Als ik ze weer opnieuw aansluit wel, heb goed gelet op de kabels, plus en min, alles netjes volgens de regels, maar helaas weer het zelfde euvel. Heb de speakers nog even getest op een ander setje, en daarop doen ze het prima, kan me dus niet voorstellen dat zij kortsluiting geven ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-04 23:24
de eene versterker is daar gevoeliger voor dan de andere heeft met weerstand te maken .misschien heb je jouw speaker opgeblazen. en hebben de speaker wel de zelfde Impedantie/Ohm als de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bananenbennie
hmm nu schakelt ie zich ook uit zonder aansluiting van speakers, is toch inwendig iets goed mis dus, balen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-04 23:24
je kunt hem altijd nog proberen te refloawen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bananenbennie schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 03:50:
hmm nu schakelt ie zich ook uit zonder aansluiting van speakers, is toch inwendig iets goed mis dus, balen
Als ie dat eerst niet deed en nu, na het aansluiten en weer weghalen van de speakers wel, zouden mijn eerste verdachte de speakerklemmen zijn. Die dingen willen wel eens uitlubberen - de 409 is niet meer de jongste iirc. Dus maak hem eens open en kijk eens of er toevallig inwendig danwel uitwendig een paar klemmen sluiting maken met elkaar :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1