• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:42

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik zoek vast niet goed (ben al serieus een uur aan het zoeken!), maar het is en blijft mij vaag... Volgens de specificaties van HDMI kan daar audio worden meegestuurd. Maar bij mij werkt het dus niet (vanaf m'n pc naar m'n tv).

Mijn situatie is heel simpel:

PC ----- (hdmi-kabel) -----> TV

- ik gebruik onboard geluidskaart (via de gewone jacks komt er geluid uit m'n pc)
- ik heb een 8800GTS kaart die via DVI->HDMI naar m'n tv gaat
- ik heb geen versterker o.i.d.

Het is toch mogelijk om gewoon met een grafische kaart via 1 hdmi-kabel audio+video naar een tv te sturen? Of heb ik dan toch een verkeerde kaart ofzo?

(sorry als deze question too obvious is, maar ik word er echt geen wijs uit, thanks)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

DVI geeft geen geluid door. Dus als je een DVI -> HDMI gebruikt zal er door de HDMI ook geen geluid gaan.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:42
Dat ondersteunt je videokaart niet nee. HDMI kan inderdaad audio en video over één kabel sturen, maar dan moet je videokaart wel de audio meesturen, maar dat doen Nvidia-kaarten pas vanaf de series na jouw videokaart.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:31:
DVI geeft geen geluid door. Dus als je een DVI -> HDMI gebruikt zal er door de HDMI ook geen geluid gaan.
Als je de goede converter hebt, zoals die bij ATi-videokaarten zitten, werkt dat prima.

[ Voor 40% gewijzigd door Hahn op 04-06-2010 14:32 ]

The devil is in the details.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Mute schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:32:
Dat ondersteunt je videokaart niet nee. HDMI kan inderdaad audio en video over één kabel sturen, maar dan moet je videokaart wel de audio meesturen, maar dat doen Nvidia-kaarten pas vanaf de series na jouw videokaart.
[...]

Als je de goede converter hebt, zoals die bij ATi-videokaarten zitten, werkt dat prima.
Ah ok. Dus alles hoger dan de 8800-serie doet dat? Waar moet ik dan op letten als ik dat koop? Ook in de pricewatch snap ik niet goed waar ik op moet letten. Ik hoef maar een el-cheapo ding, als hij maar audio meestuurt via HDMI... ;)

En de Radeon-kaarten doen het ook pas vanaf serie...?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-02 16:31
Het HDMI protocol kan inderdaad geluid meesturen, maar DVI niet. Daar gaat het fout. Inderdaad sommige kaarten doen dit wel, mits het goede verloopje gebruikt wordt.
Je TV zou wel eens een extra (analoge) ingang kunnen hebben voor het geluid (onze TV wel althans), die je kunt koppelen met je HDMI PC ingang, waardoor je ook het geluid van je PC over je TV hebt.
Kijk eens naar welke mogelijkheden je allemaal hebt ;)

Ik meende te weten dat ATI Radeon's dat doen vanaf de 38** serie. LMGTFY

[ Voor 8% gewijzigd door ShitHappens op 04-06-2010 14:38 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Een HD4350 kan dat prima en kost bijna niets.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-02 16:31
Er is een passief gekoelde, de Club 3D Radeo HD 2600 Pro, die het in ieder geval kan. Kost je €70.

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Bedankt allemaal. Ik heb 'n Radeon 5450 gekocht, doet 't prima. Althans... nu blijkt dat m'n tv zelf stuk is. :)

Toch bedankt!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:25
ShitHappens schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:41:
Er is een passief gekoelde, de Club 3D Radeo HD 2600 Pro, die het in ieder geval kan. Kost je €70.
Ehh... een 2600 pro voor €70,-? Das wel een beetje veel geld voor een kaartje wat al jááááren oud is :) Voor dat geld zijn er zelfs al HD4850 kaartjes te vinden, die blazen een 2600 pro compleet weg.

pricewatch: Club3D HD 4850 HDMI & Display Port Edition

Of zoals de TS al gedaan heeft, een mooie passief gekoelde kaart uit de HD5xxx serie

pricewatch: Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI

Die zullen sowieso veel beter met 1080p decoding omgaan dan een 2600pro... Overigens hebben volgens mij alle Ati kaarten vanaf de HD36xx serie audio over hdmi (met of zonder speciale dvi connector). Keuze zat dus, dat mag het probleem niet zijn :)
Pagina: 1