Het grote Gigaset SX551 plus GFWL werkt amper-draadje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:30
Beste Tweakers,

Na eindeloos proberen kom ik er echt niet uit. KPN is gewoon kut (sorry voor mijn taal) en hun Gigaset SX551-geval al helemaal. Op mijn Xbox heb ik een fatsoenlijke verbinding als ik hem een statisch IP-adres geef, de poorten 53, 80, 88 en 3074 volledig openzet én er een 'exposed host' van maak. Dit alles mag op mijn computer echter niet baten.

Ik kan in verscheidene spellen - Dirt 2, Dawn of War 2 en GTA bijvoorbeeld - maar met een select groepje vrienden fatsoenlijk een verbinding maken. Met de rest lukt het nooit, ook 'belangrijke' dingen als co-op doen met een maat die ook DOW 2 heeft.

Wat kan ik nu nog doen? Is mijn huisbaas overhalen (lees: mijn ouders) af te stappen van dat tergende bedrijf de enige oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:54
Wat voor abonement heb je bij de KPN? alleen adsl of ipb, want in het geval ADSL zo je natuurlijk een eigen modem kunnen aanschaffen en deze in je netwerk hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

KPN zelf geeft absoluut geen problemen, het probleem zal ofwel bij je router, of bij je PC liggen. Ik schat het 2e aangezien je xbox wel gewoon normaal verbind.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Laatst online: 11:30
Precies, maar waar ligt het aan is de vraag. Ik heb IPB en mag daarom geen andere router volgens de meneer aan de telefoon.

Mijn computer heeft een statisch IP-adres, de poorten voor Xbox zijn kennelijk dezelfde als voor GFWL en het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is een 'exposed host' maken van mijn desktop. Ik weet het echt niet.

Het gekke is dat je met sommige mensen wel kan verbinden, via anderen (als die 'host' zijn) ook met de mensen met wie je normaal niet kunt verbinden en NAT staat aan. Die is volgens die test van Microsoft echter 'strict'. UPNP is ook 'not supported', maar daar kan ik met de ouderwetse firmware van mijn router niets aan veranderen. Ik mag hem ook niet opwaarderen zei de man van KPN.

Edit: Exposed werkte in eerste test, nu maar eens kijken of dat geen kwaad kan...

[ Voor 5% gewijzigd door ap3nr0ts op 05-06-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJP95
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-12-2023
Een beetje zeuren bij de KPN, dan krijg je vanzelf de nieuwe ExperiaBox. Dat is de Thomson-TG789.

Spartans don't die, they're only missing in action.