VNC en IP op verschillende locaties

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mogge lui,

ik ga voor nog iemand de helpdesk uithangen, maar die persoon bevindt zich (meestal) in Sassenheim en dus wil ik met VNC mezelf tegen iedere keer heen-en-weer fietsen beschermen. De persoon in kwestie gebruikt voor het eerst een computer namelijk.
Goed, wat ik dus van plan ben is, omdat ze morgen hier is, hier in Hilversum de boel te installeren op haar laptop en dan hopelijk op afstand in Sassenheim hulp te kunnen bieden.

Nu vermoed ik dat als ik VNC het IP adres geef dat haar laptop hier bij mij thuis heeft, dat ik de laptop in Sassenheim niet meer kan aanspreken. Dat moet dan dus een vast IP adres worden.
Nou kan ik zelf op internet wel dingen vinden van hoe dat te doen, maar er is er geen die bij vertelt of dat adres voor de modem hier en de modem in Sassenheim gaat werken. Bovendien gebeurt het mij altijd dat als ik een vast IP probeer te gebruiken, dat ik ineens niet meer online kom.
Ik roep jullie hulp dan ook even in omdat dit er eentje is die het liefst in één keer goed moet gaan.

Aannemend dat ik een samenhangende vraag heb gesteld geef ik nu nog even de specificaties, mochten jullie daar wat aan hebben.
Mijn hardware: Samsung NC-10, of een vaste PC van onbepaald merk
Mijn OS: Windows XP Home SP3
Software: RealVNC v442
Mijn modem: Speedtouch

Hadware van de tante: Compaq, fijnere details weet ik even niet
OS van de tante: Windows 7, zoals-ie eind vorig jaar op laptops zou zijn aangeleverd
Software: diezelfde VNC dus
Modem van de tante: Geen idee, whatever de KPN tegenwoordig met ADSL meestuurt
OS van de tante: Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 13:29
Is het niet makkelijker om te tante over te nemen met Teamviewer of logmein als ze een probleem heeft?

[ Voor 14% gewijzigd door whitedrag152 op 04-06-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

whitedrag152 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:08:
Is het niet makkelijker om te tante over te nemen met Teamviewer of logmein als ze een probleem heeft?
My thougts exactly. logmein werkt heel goed in dit soort zaken. heb het ook geinstalleerd bij kennisen en familie leden. Werkt altijd.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:11
Inderdaad.
Je vermoeden is goed hoor.
Maar als je Teamviewer gebruikt is je gehele post overbodig geworden :) Oftewel het is veel makkelijker!

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:16

allure

Titaan fase 2/3

Is remote desktop geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:14

lier

MikroTik nerd

allure schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 15:49:
Is remote desktop geen optie?
Is (volgens mij) hetzelfde verhaal/probleem als VNC...
Overigens kan je via de Live messenger ook een extern bureaublad over nemen.

Al met al voldoende mogelijkheden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zelf gebruik ik SingeClick van UltraVNC. Daarmee start de gebruiker zelf de verbinding: de verbinding loopt van haar pc naar de jouwe ipv andersom. Jij kunt dus zelf je router eenmalig goed instellen, het werkt daarna altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Ik gebruikte voorheen ook een VNC achtige oplossing (PcHelpware) maar ben wegens Vista en Windows 7 (UAC gedoe) over gestapt naar Teamviewer,
En dat werkt inderdaad toppie.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan wordt het Teamviewer.
Mijn dank is groot, op een subtiele manier!
Pagina: 1