Seagate 7200.11 met 1 bad sector

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-02 11:48
Hoi allemaal,

Ik ben in het bezit van een NAS met daarin 3x pricewatch: Seagate Barracuda 7200.11 ST31500341AS.
Deze schijven zijn slechts een paar maanden oud.

Nu kreeg ik gister een SMART melding dat er op één van de disc een bad sector is gevonden.
Gezien de geschiedenis en leeftijd van de schijf kan ik deze wat mij betreft (het best) direct RMA sturen, of niet? Of is 1 bad sector acceptabel?

Graag jullie mening.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste Pepehv, Hier op GoT verwachten wij toch enig eigen inzet van een ieder. Met een beetje zoekwerk en gebruik van de GoT search moet je toch echt wel een antwoord kunnen krijgen op jouw vraag, dit is namelijkiets wat al veel vaker is behandeld.

Waar het op neer komt, ja de hardeschijf kun je beter retour sturen/ RMA voor aanvragen. Op het moment dat SMART dergelijke meldingen geeft is de hardeschijf gewoon defect, daar help geen softwaretooling tegen.

Wanneer je de data niet meer kunt kopieren, raad ik je aan de FAQ en sticky posts van dit subforum eens te raadplegen over datarecovery.

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 04-06-2010 20:40 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.