[Exchange]Alle calendars weergeven via applicatie of web

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 20:02
Op dit moment hebben wij een klant die graag op een soort van digital signage/browser scherm graag de dagindeling met afspraken van iedere werknemer die daar werkt wil laten tonen op dat scherm.

Ik heb even gegoogled, en kwam vrij snel uit bij Agenda/X, dat leek wel wat, maar dit stukje software lijkt sterk verouderd.

Kent er iemand nog alternatieven voor dit soort dingen? Eventueel via .net geschreven, opensource misschien?

Let op: dit is echt niet bedoeld als een vraagtopic (al is het dat een beetje), maar ik heb hier al op gezocht en vind niet echt iets wat dit vervult, en dat lijkt me wel vreemd, aangezien het toch mogelijk moet zijn om een soort publieke interface aan te bieden waarin iedereen kan kijken wanneer een collega vrij is, zonder dat hier Outlook voor geïnstalleerd moet worden...

[ Voor 30% gewijzigd door HyperBart op 04-06-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dit wel interessant? Zal je nog wel moeten uitzoeken hoe je alle kalenders erop krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
De "schedule view" in outlook 2010?
Afbeeldingslocatie: http://blogs.catapultsystems.com/matthew/Media/WindowsLiveWriter/Outlook2010FirstImpressions_6B17/image_20.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Hmm, met de Schedule view zouden ze al wat verder geraken, nu de klant heeft Outlook 2010 nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:17
Outlook 2003 kan dat ook al, als je in de agenda staat ga je naar: actions --> view group schedules (of de nederlandse variant :P)

How to use the Group Schedules feature in Outlook

[ Voor 30% gewijzigd door Caeruleus op 11-06-2010 10:04 . Reden: Linkje erbij ]

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Wel een belangrijke feat die er in moet zitten:

Als ik nu op een machientje zonder tobo en muis een outlook zou openen en die scheduled view zou laten zien op een bepaalde dag, en op die dag maakt een persoon die op die calendar staat maakt smorgens een afsrpaak in de namiddag aan, komt die er dan push op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
HyperBart schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:17:
Wel een belangrijke feat die er in moet zitten:

Als ik nu op een machientje zonder tobo en muis een outlook zou openen en die scheduled view zou laten zien op een bepaalde dag, en op die dag maakt een persoon die op die calendar staat maakt smorgens een afsrpaak in de namiddag aan, komt die er dan push op?
Als goed is wel.
Maar wat is je doel van dit??

Anders is idee om mooie portal/website te scripten die om de zoveel tijd refresh't via ajax of andere methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperBart schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:47:
.. zonder dat hier Outlook voor geïnstalleerd moet worden...
HyperBart schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:17:
Als ik nu op een machientje zonder tobo en muis een outlook zou openen...
Dus je vraagt eerst om een oplossing zonder Outlook, er worden een aantal oplossingen aangereikt waar je niet op reageert. Dan ga je plots toch Outlook installeren. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:46:
[...]

[...]

Dus je vraagt eerst om een oplossing zonder Outlook, er worden een aantal oplossingen aangereikt waar je niet op reageert. Dan ga je plots toch Outlook installeren. |:(
Chill :) ;)
De klant wijzigt zijn vraag of opties die hij zelf voorstelt ook... Daarmee...
Erwinvz1 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 20:37:
[...]

Als goed is wel.
Maar wat is je doel van dit??

Anders is idee om mooie portal/website te scripten die om de zoveel tijd refresh't via ajax of andere methode?
Een portal proggen is natuurlijk ook wat. Doel daarvan was dat dan iemand in een oogopslag op een scherm kan zien wie wanneer bezet is...

Ondertussen ben ik al begonnen met het publishen van calendars via WebDAV/IIS, maar daar bots ik ook weer tegen enkele problemen op: [IIS7]WebDAV http/https, kan geen calendars publishen
Eenmaal dat ze gepublished zijn ICS (?) formaat moeten ze met een app redelijk snel in te lezen kunnen zijn per dag lijkt me...

[ Voor 28% gewijzigd door HyperBart op 16-06-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Wat is de oplossing:

Publishen als ical via webdav (dat gaat via een andere computer, mijn laptop deed moeilijk)

ical via php: http://phpicalendar.net/
Pagina: 1