Toon posts:

Celeron 400 overclocking

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe a abit BE6-II plank + cely 400 (SL37X week 48(?) uit Maleisie L9420225_0411) in huis gehaald. Nu wil ik niet riskeren me hd op de blazen (IBM DJNA 5400rpm 2mb 15,2gig) je kent het wel... Dus ik dacht: meteen maar ff 600mhz proberen... Heb (nog) geen extreme koeling, maar dat lijkt niet zo'n probleem te zijn (temperatuur kwam niet eens boven de 50 graden uit). Dit heb ik op 2 2.1 en 2.2 volt geprobeerd (hoger te veel risico?), maar (het duurde met een hoger voltage wel telkens iets langer) ik werd na max. 25 sec. q3 alweer uitgeknald. Nu vraag ik me af: zou dit te doen moeten zijn (100x6.0 dus) met eventueel een alpha-h koeler en welk voltage moet ik gebruiken? is m'n cache een probleem? Zo ja wat kan ik eraan doen? En als 600 te hoog gegrepen is, welke kloksnelheid (die me hd leuk vindt) kan ik dan nemen en met welke dividers?!? Alvast dank :)

Verwijderd

Topicstarter
K... Heb nog ff geexperimenteerd... 6.0x95=570 2.1v met div 1/4 en 2/3... Nu zegt winbond (na 5 q3 timedemo's) dat me proc temp 45 graden is... maar ik heb me proc dus op een slotket zitten... Meet 'ie dan nog wel precies? En hoe hoog mag de temperatuur eigenlijk komen? (heb alarm op 55 staan nu)
Kan ik nog hoger? En hoe haal ik 600!?!?!?!?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Bizar goed koelen! Jouw probleem (een tijdje het wel dien, en dan niet meer) is vooral een koeling probleem.

Ik zou eens kijken of waterkoeling interessant voor je is, je processortemperatuur dropt (met water op kamertemperatuur) dan direct naar max 25 graden.
www.goudacomposieten.nl/waterkoeling

Verwijderd

Topicstarter
Is dat niet ongelofelijk duur EN lastig? En waarom word ik quake uitgeknald? dat ding kwam nog niet eens boven de 50 graden uit. Lijkt me sterk dat dat door de hitte komt. Oh ja en de dividers klopten in me laatste post niet, moet zijn 1/3 2/3 natuurlijk... Nu met redelijk dikke heatsink en fannetje al op 582 }-> temperatuur van 43 graden. Maar zou het met een alpha lukken die 600 te bereiken en zo ja wat voor voltage?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Eerst kijken, dan vragen. Nee, is niet ongelofelijk duur, en ook niet al te lastig. Over het algemeen heb je alleen een koelblok nodig, een reservoir en een pompje. hiervan is aleeen het koelblok moeilijk te krijgen. Je kan dat zelf maken, of je kan het inkopen. op het moment laat ik een stapeltje van die dingen uit Canada komen. Meer details hierover vind je op de site.