Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99942

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een HDX-1000 netwerk media tank en daarvoor heb ik een nieuwe HDD gekocht. De oude data wil ik graag bewaren dus ik heb de S-ATA schijf aan mijn computer gekoppeld. Probleem is dat de schijf niet herkenbaar wordt in Deze Computer.

Dit wist ik eigenlijk ook wel van te voren omdat het een EXT3 filesystem is. Ik heb dus EXT2 File System Driver for Windows geïnstalleerd en de schijf komt netjes naar voren.

Het gezeur is dat ik de schijf nog niet leesbaar weet te krijgen! In het verleden had ik nog wel eens dat de schijf automatisch een volume kreeg toegewezen waarna ik alle data netjes kon benaderen.

Heeft iemand een tip voor mij? Hieronder een screenshot van de situatie:

Afbeeldingslocatie: http://www.vs6.nl/hdd.JPG

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

Heb je deze: http://www.fs-driver.org/download.html

Dan zou het namelijk moeten lukken (en nee, zelf geen ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Of je boot een linux live cd op je PC en leest daarmee de disk leeg.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:16

Aganim

I have a cunning plan..

Lukt rechtsklikken op een schijf volume in het bovenste overzicht en handmatig een driveletter toewijzen niet?

Edit, nvm.. Dacht even dat het een afbeelding van de partitiemanager van Windows was.. Beter kijken.

[ Voor 36% gewijzigd door Aganim op 04-06-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 13:12
EXT3 en EXT4 zijn filesystems van Linux. Windows heeft FAT, FAT16, FAT32 en NTFS. Linux kan geen filesystems lezen van windows en vice versa. Even simpel een driveletter toewijzen is dus niet de oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.l
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 23:40

w.l

Misschien werkt dit programma (gevonden met google, heb er zelf geen ervaring mee) ?

linux reader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:56
danielmolenaar schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:38:
EXT3 en EXT4 zijn filesystems van Linux. Windows heeft FAT, FAT16, FAT32 en NTFS. Linux kan geen filesystems lezen van windows en vice versa. Even simpel een driveletter toewijzen is dus niet de oplossing ;)
Kleine correctie, Windows kan standaard geen ext3 of ext4 uitlezen, maar met de tool van fs-driver krijg je volledige compatibliteit op je windows systeem. Overigens kunnen de meeste Linux builds wél windows partities lezen, ben geen Linux expert want ik gebruik Linux builds maar op sporadische basis, maar ik kan mijn fat32 geformatteerde usb-schijf aan een windows of linux pc hangen zonder problemen (weet niet zeker of dit ook voor ntfs geld).

@TSolutions... Jouw oplossing ligt in het antwoord van Jeroen V of leuk_he... waarbij het antwoord van leuk_he waarschijnlijk de verstandigste is omdat je verder niets aan je windows systeem hoeft te veranderen. Gewoon een .ISO binnenhalen van een live cd/dvd, ff branden en je pc booten met die schijf om voor die ene keer die harddisk leeg te halen.

Er bestaan veel verschillende live dvd's, ik maak zelf gebruik van Knoppix: http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html Wat volgens mij ook wel de meest gebruikte live dvd is... :)

[ Voor 25% gewijzigd door MicGlou op 04-06-2010 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28333

MicGlou schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:45:
[...]

Kleine correctie, Windows kan standaard geen ext3 of ext4 uitlezen, maar met de tool van fs-driver krijg je volledige compatibliteit op je windows systeem. Overigens kunnen de meeste Linux builds wél windows partities lezen, ben geen Linux expert want ik gebruik Linux builds maar op sporadische basis, maar ik kan mijn fat32 geformatteerde usb-schijf aan een windows of linux pc hangen zonder problemen (weet niet zeker of dit ook voor ntfs geld).
Geld sinds een aantal jaar ook voor NTFS ja. Maar Linux bootcd-tje lijkt me het handigst ja :), kun je ook gewoon je Windows schrijven benaderen dus kun je alles heen kopieëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tegenwoordig kun je onder Linux met ntfs-3g ook NTFS filesystems lezen én schrijven, ja.

Andersom heb ik het nog nooit aan de praat gekregen, EXT3/4 lezen op Windows, dus.

[ Voor 32% gewijzigd door Compizfox op 04-06-2010 16:48 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 12:29
Of je bouwt de schijf terug in je MNT, en maakt via je computer een netwerk verbinding naar je MNT en kopieert op die manier de data er vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicket84
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-02 23:00
Gewoon een willekeurige linux live cd branden en booten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:16

Aganim

I have a cunning plan..

De Ext2IFS driver zorgt ervoor dat je een Ext2 (en Ext3 zonder Journaling functies) gewoon natief kan benaderen via Explorer. Dus ja, het is wel degelijk een kwestie van een driveletter toewijzen, echter gaat dat via IFS Drives in het Configuratiescherm. (Althans, toen ik het jaren terug gebruikte. :) )

edit:
Je knippert met je ogen en meteen weer een berg nieuwe reacties.

[ Voor 6% gewijzigd door Aganim op 04-06-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Compizfox schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:48:
Tegenwoordig kun je onder Linux met ntfs-3g ook NTFS filesystems lezen én schrijven, ja.

Andersom heb ik het nog nooit aan de praat gekregen, EXT3/4 lezen op Windows, dus.
http://www.fs-driver.org/ voor je windows systeem :) Maak ik nu al een jaar of 2 probleemloos gebruik van op mijn media systeem, voorheen nodig gehad icm met mijn HDX om de harddisk uit te lezen via usb als de pc met het downloaden van het een of ander het netwerk al dichttrok.

@Aganim... Heb het even snel gechecked, voor het toewijzen van driveletters moet je idd het beheer van Ext2IFS gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 04-06-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:05

Compizfox

Bait for wenchmarks

Onder welke steen kom jij vandaan?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 16:02
http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/USB_Slave
Hiermee gaat het je lukken, dat weet ik zeker :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Wat leuk!... Een engelstalige versie van wat hier zo'n beetje allemaal al is gezegd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

je moet even de driver via een dosbox installeren. Ik heb dit ook een paar keer gehad met de hd van mijn pch.

als je de mappen hebt van ext2fsd zit daar een setup.bat in.

ga via de dos prompt naar die map. kies dan setup.bat xp (indien xp) je krijgt dan een melding dat de driver geinstalleerd is.

daarna start je de ext2 manager (wat je boven al gedaan hebt) en nu kan je wel de schijf toewijzen

[ Voor 57% gewijzigd door Ray op 04-06-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 16:02
MicGlou schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 17:14:
[...]

Wat leuk!... Een engelstalige versie van wat hier zo'n beetje allemaal al is gezegd 8)7
Klopt, maar dan gewoon in stappen en speciaal op NMT gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsnor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07-2021
Met Windows XP werkte Ext2Ifs bij mij niet goed. Gebruik nu Ext2Fsd-0.46a.exe zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:48
Ik heb Ext2Fsd-0.48.exe gebruikt.

Werkt suppppper (windows 7 64 bit)

Computer nr 486 denk ik..

Pagina: 1