Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• mcdorpers
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 18:10
Hallo,

Ik heb al verschillende sites bekeken, maar het is me nog niet duidelijk.
Ik wil graag een nokia 5800 kopen. Maar kan ik de gps (a-gps) ook gebruiken zonder internet.
Kost het me geen geld? Men zegt dat het datakosten met zich mee brengt ofso.

Kan iemand mij het exact vertellen, of er kosten aan verbonden zijn?

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:20
zolang a-gps uitgeschakeld staat kost het gebruik van de gps module geen datakosten.

• mcdorpers
? maar als je dat uitschakel dan kun je het toch niet gebruiken?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-11 21:29

DarkSide

theres no place like ::1

Standaard zal een GPS module geen datakosten met zich meebrengen. Maar veel applicaties die gebruik maken van het GPS signaal (denk aan navi, maps, geocache dingen) zullen het internet opmoeten om contect te downloaden. Dat brengt dus datakosten met zich mee.
A-GPS maakt gebruik van informatie van GMS masten en en netwerken en zal ook even een connectie moeten maken voor een lijst met sattelieten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• sleeplift
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-11 13:32
mcdorpers schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:59:
? maar als je dat uitschakel dan kun je het toch niet gebruiken?
gps is niet hetzelfde als a-gps. gps is via satellieten, a-gps via andere middelen zoals zendmasten en dit brengt dus per definitie datakosten met zich mee. a-gps is bij de 5800 een functie om sneller een fix te krijgen, zonder zal het meestal gewoon iets langer duren. Maar gps kan dus perfect gebruikt worden zonder dat a-gps moet aanstaan en dus zonder datakosten.

Er is trouwens een speciaal topic voor deze telefoon, vragen hierover zijn daar vermoedelijk al vaak gesteld en beantwoord:

Nokia 5800 Tube - Deel 2

edit: veel te traag

[ Voor 2% gewijzigd door sleeplift op 04-06-2010 13:10 . Reden: te traag ]

• mcdorpers
Oke bedankt, ik zal op dat topic kijjken.
Maar nog 1 vraagje dan, je kunt dus kiezen tussen GPS en a-GPS. Als ik het goed begrijp.
Zet je A-gps( dat zorgt voor snellere connectie) aan dan gaat het geld kosten. Zet je GPS duurt het iets langzamer maar is het wel gratis..

Of heb ik het verkeerd begrepen?

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:20
mcdorpers schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:15:
Oke bedankt, ik zal op dat topic kijjken.
Maar nog 1 vraagje dan, je kunt dus kiezen tussen GPS en a-GPS. Als ik het goed begrijp.
Zet je A-gps( dat zorgt voor snellere connectie) aan dan gaat het geld kosten. Zet je GPS duurt het iets langzamer maar is het wel gratis..

Of heb ik het verkeerd begrepen?
a-GPS is puur een hulpmiddel voor de GPS om sneller een locatie fix te krijgen. a-GPS kost geld, GPS niet.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:30
De telefoon heeft een GPS module aanboord. Deze werkt gewoon zonder internet, ook met Maps en Sygic.

Aangezien de GPS module een tijd nodig heeft om zijn exacte plaats te bepalen heeft Nokia de mogelijkheid tot A(ssisted)-GPS. Op deze manier zal inderdaad gebruik worden gemaakt van internet om sneller een fix met de satelieten te bepalen. Het is echter niet noodzakelijk om te gebruiken, alleen duurt de fix zonder dus langer. (10 sec tov 1 minuut of langer)

Tijd van werken, tijd van rusten

• mcdorpers
Oke bedankt dan is het duidelijk, a-gps gewoon niet gebruiken als je er geen geld aan kwijt wil..
later

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit topic hoort in Non-Windows Based Mobiles & PDA's, ik verplaats het voor je. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1