Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Op mijn werk heb ik de computer van iemand anders overgenomen. Het is een oudje en draait nog op Windows XP. De persoon voor mij heeft onbedoeld alle standaard icoontjes van Windows gewijzigd en ik krijg het niet voor elkaar om dat weer goed te zetten.

Ik heb het over de icoontjes rechtsboven een window (minimaliseren, verkleinen en sluiten), maar ook over icoontjes voor bijvoorbeeld radiobuttons en checkboxes op een webpagina en de icoontjes naast uitklapbare items in menu's. Is er een handige manier om gewoon weer de standaard iconen van Windows terug te krijgen?

Klik op de de afbeelding hieronder om te zien wat ik bedoel.
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/4hfgxy.jpg

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij zitten die in een font, Wingdings ofzo. Misschien font corrupt geraakt?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26
Geeft Google je geen werkende oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Google geeft vooral oplossingen voor het herstellen van bureaubladpictogrammen en dergelijke. Ik heb nog geen results gevonden voor mijn probleem.
Starke schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:42:
Ik zou toch eens kijken naar Tweak UI http://www.winhelponline....indows-xp-using-tweak-ui/

Of naar TuneUp Utilities -> TuneUp Styler -> Repair -> Reload Icons + Repair Icon Cache

Als dit niet helpt profiel verwijderen en opnieuw laten aanmaken.
Ik heb al een nieuw profiel aangemaakt. Dat heeft geen resultaat gehad. TweakUI icon restore is voor de icons op de desktop, maar niet voor dit soort ... "systemicons".

[ Voor 44% gewijzigd door Rexomnium op 04-06-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:11
Ik zou toch eens kijken naar Tweak UI http://www.winhelponline....indows-xp-using-tweak-ui/

Of naar TuneUp Utilities -> TuneUp Styler -> Repair -> Reload Icons + Repair Icon Cache

Als dit niet helpt profiel verwijderen en opnieuw laten aanmaken.

[ Voor 14% gewijzigd door Starke op 04-06-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
De bovenstaande suggesties hebben niet tot de oplossing geleid. Ook Google geeft me nog steeds geen werkende oplossing. Ik vind vooral oplossingen voor het herstellen van de standaard desktop icons, maar niet voor de iconen of de GUI plaatjes waar ik nu mee te kampen heb. Zijn er nog meer mensen die hun hersenen kunnen laten kraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:11
Na wat nachecken kom ik er achter dat dit mogelijk (ik hoop het voor je in ieder geval) te maken heeft met een aangepaste explorer.exe en een aangepaste user.exe

Deze kun je herstellen op de volgende manier (als het goed is):
1. Start de computer op in Veilige Modus met CommandPrompt
2. copy /Y %WinDir%\system32\dllcache\explorer.exe %WinDir%
3. copy /Y %WinDir%\system32\dllcache\user.exe %WinDir%\system32
4. copy /Y %WinDir%\system32\dllcache\marlett.ttf %WinDir%\Fonts
5. Start de computer opnieuw op.
6. Met een beetje geluk vanuit windhoos is het probleem opgelost.
7. Zou nog nadat Windows is opgestart vanuit start -> uitvoeren -> sfc /scannow uitvoeren.

PS. Het moet vanuit veilige modus met command prompt omdat deze bestanden anders in gebruik zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Starke op 08-06-2010 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:32
Waarschijnlijk is er iets met het marlett font in windows aan de hand. Dit font is waar al deze icons staan.

Kijk is via Start>All Programs>Accessoires>System Tools>Character map of het marlett font daartussen staat. En wat voor icons daartussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 20-08 14:41
Het standaard xp thema al eens ingesteld?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Wolf87 schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:04:
Waarschijnlijk is er iets met het marlett font in windows aan de hand. Dit font is waar al deze icons staan.

Kijk is via Start>All Programs>Accessoires>System Tools>Character map of het marlett font daartussen staat. En wat voor icons daartussen staan.
Dit was de oplossing! Het Marlett font ontbrak aan deze Windowsinstallatie. Ik heb het font van een andere Windows XP computer gekopieerd en ik krijg alle tekentjes weer keurig netjes te zien. Hartelijk bedankt voor de informatie.
SeatRider schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:27:
Volgens mij zitten die in een font, Wingdings ofzo. Misschien font corrupt geraakt?
Je zat dus erg dichtbij. :) Bedankt.

Pagina: 1