Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2022
Het viel mij op dat de meeste goede HDMI kabels niet wit zijn. Maar voor een beamer aan het plafond en witte muren is dit een minder fraai gezicht. :*)

Heeft iemand ervaring met en goede (soepele) Witte HDMI Kabels lengte 10 meter 1080P cert.
Deze heb ik gevonden:

kabeltje.com (EUR 17,95)
http://kabeltje.com/hdmi-...meter-verguld-p-1711.html

allekabels.nl (EUR 17,95)
http://www.allekabels.nl/HDMI-Kabels/1779/1076049/HDMI-1.3-Kabel.html
jens17 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:59:
Ik ben zeer te spreken over de kwaliteit :)
Supra HDMI (EUR 116,80)
http://www.audio2vision.b....php?products_id=234{6}32
Brad Pitt schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 15:41:
Deze heb ik zelf ook (niet 10m though), besef wel dat deze kabel érg stug is en haakse bochten maken dan ook geen feest zal zijn.
GreenGras schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 15:26:
...Sinds 2 maanden heb ik naar mijn full-hd beamer een dure Supra HDMI kabel van 12m liggen en een goedkope van 12m. (duur = 130 euro, goedkoop = 25 euro)

De goedkope kabel werkt niet op mijn PS3 (zwart beeld) maar wel op mijn mediacenter. Het beeld is echter niet scherp en daar begrijp ik niets van, aangezien het om digitale signalen gaat maar goed... De Supra kabel werkt op beiden, en het beeld is ook mooi scherp en goed. Kortom: op 12m dus wel verschil, sterker nog: Geen signaalsync bij de PS3 zelfs. ...
G&BL (EUR 95,96) HDMI Kabel Legend Line (Dolby True HD, DTS HD Unterstüzung) 10,0m weiß
http://www.amazon.de/BL-K...-de&qid=1275596382&sr=8-5

Hama (EUR 83,99)
http://www.focilux.com/we...ihdmi1310mwit-p-3962.html

Atlona (EUR 149,90) HDMI Flat High Speed with Ethernet - 12,0m weiss
http://www.amazon.de/ATLO...=1275658525&sr=8-3[quote]jens17 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:59:

[ Voor 108% gewijzigd door marcus_tw op 17-06-2010 18:29 . Reden: kabels toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Open deur: waarom moeten ze wit zijn? Een kabelgootje is zo gelegd/geplakt/geschroefd.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Kabel verven/sleeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
Deze heb ik zelf ook (niet 10m though), besef wel dat deze kabel érg stug is en haakse bochten maken dan ook geen feest zal zijn. Geen idee hoe je het moet aansluiten maar wel iets om rekening mee te houden. Verder een prima kabel met een solide connector. Uiteraard wáy overpriced, maar als je dat weet en geen moeite mee hebt (en dus "maar een 3 Euro kabel is even goed hoor!" commentaar kan weerstaan) een optie ja ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
Brad Pitt schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 15:41:
[...]

Deze heb ik zelf ook (niet 10m though), besef wel dat deze kabel érg stug is en haakse bochten maken dan ook geen feest zal zijn. Geen idee hoe je het moet aansluiten maar wel iets om rekening mee te houden. Verder een prima kabel met een solide connector. Uiteraard wáy overpriced, maar als je dat weet en geen moeite mee hebt (en dus "maar een 3 Euro kabel is even goed hoor!" commentaar kan weerstaan) een optie ja ;)
goed om te weten ik post jou commentaar in mijn bericht
haha, ik was mijn bericht al aan het editten over de 3 euro kabels... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluejeanscables verkoopt ook witte kabels afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52
Heb deze net besteld :)
15mtr, maar is er ook in 10.
Heb via Ebay besteld, komt deze week binnen

http://www.atlona.com/50-...-WITH-ETHERNET-WHITE.html

Afbeeldingslocatie: http://www.atlona.com/images/D/d_6449.jpg

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Waarom heb je voor zo'n dure gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
NvM schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:33:
Waarom heb je voor zo'n dure gekozen?
90 euro, valt nog mee voor 15 mtr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
knny schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 18:25:
Heb deze net besteld :)
15mtr, maar is er ook in 10.
Heb via Ebay besteld, komt deze week binnen

http://www.atlona.com/50-...-WITH-ETHERNET-WHITE.html

[afbeelding]
Wat was de overweging voor deze keuze?
laat even weten hoe die bevalt!

ondertussen ga ik eerst nog even met deze kabel aan de slag http://kabeltje.com/hdmi-...meter-verguld-p-1711.html , ik moet toch nog even wachten op mn hd spelen/receiver Humax 5100c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:16
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 16:08:
Bluejeanscables verkoopt ook witte kabels afaik.
Klopt, alleen gaan ze met de (soepele) BJC Belden Series-F2 maar tot 25 foot (~7,5m). De BJC Belden Series-1 is er ook in het wit, en tot 100 foot (~30 meter), maar daar moet je geen scherpe bochten mee willen maken. Ik heb hier de zwarte variant liggen, fijne kabel, maar volgens mij is een PVC-buis makkelijker te buigen...

(Met hun budgetmerk, Tartan, hebben ze wel soepele lange witte kabels, maar daar heb ik verder geen ervaring mee...)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
marcus_tw schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:02:
[...]

Wat was de overweging voor deze keuze?
laat even weten hoe die bevalt!

ondertussen ga ik eerst nog even met deze kabel aan de slag http://kabeltje.com/hdmi-...meter-verguld-p-1711.html , ik moet toch nog even wachten op mn hd spelen/receiver Humax 5100c
Dat de kabel lekker flat is, dan kan hij mooi tegen het plafond, bijna onzichtbaar weggewerkt worden. Vandaar ook een witte kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
Mag ik vragen hoe je deze kabel aan het plafond gaat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
knny schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:12:
[...]

Dat de kabel lekker flat is, dan kan hij mooi tegen het plafond, bijna onzichtbaar weggewerkt worden. Vandaar ook een witte kleur.
hoe heb je deze aan het plafond bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze lagen van de week bij lidl weet dat het geen hq multimedia store is maar daar waren zwarte en wite hdmi 1.3 10 mtr kabels te koop lag rond de 10 Eu misschien handig om even te kijken in de lidl. tenzij je een hq gold plated hdmi 1.4 kabel wil dan is het zonde tijd om te kijken. ik kan helaas geen link geven naar het product want hij staat niet bij de lidl online maar heb hem egt zien liggen in de schappen(dozen) in de lidle in heemskerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 13:54
Echt vreemd dat mensen kabels kopen van €100> (de voorbeelden die je laat zien) 8)7

Ik heb zelf een HDMI kabel van 10 meter voor €15. Je steekt de stekkers er maar één keer in. Lekker belangrijk of de stekker met goud zijn afgewerkt :/ Volgens mij heeft iedereen nog steeds het idee dat het vergelijkbaar is met vga/scart/etc. kabels :/

Analoog=continu verlies van kwaliteit, hoe langer de kabel hoe hoger. Hoe slechtere afscherming, hoe meer verlies.
Digitaal=100% of echt beroerd, geen tussenweg. (beroerd=blokjes,storing,etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
jens17 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:49:
Echt vreemd dat mensen kabels kopen van €100> (de voorbeelden die je laat zien) 8)7

Ik heb zelf een HDMI kabel van 10 meter voor €15. Je steekt de stekkers er maar één keer in. Lekker belangrijk of de stekker met goud zijn afgewerkt :/ Volgens mij heeft iedereen nog steeds het idee dat het vergelijkbaar is met vga/scart/etc. kabels :/

Analoog=continu verlies van kwaliteit, hoe langer de kabel hoe hoger. Hoe slechtere afscherming, hoe meer verlies.
Mag ik vragen waar je die 10 meter gekocht hebt voor 15 euro? Ik ben al lange tijd op zoek naar een betaalbare kabel van 10 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 13:54
EnigmaNL schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:52:
[...]

Mag ik vragen waar je die 10 meter gekocht hebt voor 15 euro? Ik ben al lange tijd op zoek naar een betaalbare kabel van 10 meter.
Uiteraard! Ze zijn iets duurder geworden zie ik nu, ze kosten nu €18. (leverbaar in zwart en wit)

http://www.allekabels.nl/category/1779/HDMI-Kabels.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
jens17 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 11:59:
[...]

Uiteraard! Ze zijn iets duurder geworden zie ik nu, ze kosten nu €18. (leverbaar in zwart en wit)

http://www.allekabels.nl/category/1779/HDMI-Kabels.html

Bedankt! Dat zijn wel leuke prijsjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

10 meter, witte HDMI kabel:

Kabeltje.com

Welliswaar geen dure "kwaliteit", maar zoals je hierboven al hebt gelezen, moet dat geen verschil uitmaken. Ik heb persoonlijk geen ervaring met kabels langer dan 5m, maar de ervaringen die ik heb met cheap-ass kabels zijn gewoon PERFECT

[ Voor 50% gewijzigd door Ginz op 17-06-2010 13:43 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Voor dat bedrag kun je zelfs HDMI -> CAT5 -> HDMI kopen. Daarmee kun je probleemloos langere afstanden afleggen en je kunt ook nog eens witte netwerkkabels gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44

Mwoah, ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar als je weken tegen een knipperend scherm aan hebt zitten kijken wil je wel een goede kabel hebben. Da's de ellende nl, als het signaal wegvalt is ook het beeld even weg en bij mijn TV krijg je dan steeds de balk in beeld die je ook even na zappen krijgt.
Gouden stekkers zijn bull, maar goede kabel is ook wat waard.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Tja de magie van kabels en de idioterie er omheen kun je het beste even uitzoeken in het topic "Kabels gesmeed door elfjes bij maanlicht" dat ook hier op tweakers te vinden is.

Zelf ben ik meer van hands-on experimenteren i.p.v. filosofisch geouwehoer op een forum en dus heb ik dit bij zowel audio als video kabels gedaan. Sinds 2 maanden heb ik naar mijn full-hd beamer een dure Supra HDMI kabel van 12m liggen en een goedkope van 12m. (duur = 130 euro, goedkoop = 25 euro)

De goedkope kabel werkt niet op mijn PS3 (zwart beeld) maar wel op mijn mediacenter. Het beeld is echter niet scherp en daar begrijp ik niets van, aangezien het om digitale signalen gaat maar goed... De Supra kabel werkt op beiden, en het beeld is ook mooi scherp en goed. Kortom: op 12m dus wel verschil, sterker nog: Geen signaalsync bij de PS3 zelfs.

Persoonlijk geloof ik niet dat er verschillen zitten tussen HDMI kabels tot 5m maar daarna blijkt dit dus wel zo te zijn. De praktijk wijst dat uit zelfs :-\

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcus_tw
[b][message=34198543,noline]
Zelf ben ik meer van hands-on experimenteren i.p.v. filosofisch geouwehoer op een forum
Eens!!!

wel vreemd dat een hdmi (protocol) zo gevoelig is, heb je ervaring met een 'nieuwe niet veel gebogen' goedkope kabel? mijn 10m kabel net uit de verpakking, zonder af te rollen, werkte (nog) goed

met digitaal kan er zeker wel bitjes omvallen, dat is ook zo met een UTP computer netwerk, alleen TCP/IP protocol zorgt voor herstel. dit is bij HDMI dus veel minder goed geregeld, als iemand dit weet? anders ga ik dat even uitzoeken.
Pagina: 1