Shared printer (een eenvoudig ding complex)

Pagina: 1
Acties:

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Het eenvoudigste voor een systeembeheerder is het opzetten van shared printers....

Echter gaat dat bij mij niet op. Ik heb een Win 2k3 server met gedeelde printers. In het netwerk staat nog een win 2k3 server die zonder problemen de printers op de print server kan gebruiken. Hetzelfde geld voor een win 2k8 server.

Nu heb ik een nieuwe server maar daar werkt een printer niet op. De andere twee doen het zonder mopperen. Het gaat om een Win 2k8 R2 server.

De volgende printers zijn geinstalleerd:
Canon iR3570
Canon iR4580
HP LaserJet 4200

De iR4580 en de HP 4200 doen het zonder mopperen maar de iR3570 neemt de print opdracht wel tot zich maar doet er niets mee.

Ik heb meerdere drivers geprobeerd (PLC5, PLC5e, PLC6 en URF II) maar geen van alle levert een geprint document op. Iedere keer als ik een andere driver probeer verwijder ik de printer, restart het systeem en voeg ik de printer weer toe.

Dit probleem houd het live gaan van de server tegen maar ik heb geen idee waar ik nog zou moeten kijken.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19
Wel de juiste drivers? Of misschien de universal printer driver gebruiken Verschillen tussen 32 en 64 bits kunnen ook nog wel eens roet in het eten gooien.

Krijg je misschien foutmeldingen in je event log?

• Mentox
MADG0BLIN schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:20:
Wel de juiste drivers? Of misschien de universal printer driver gebruiken Verschillen tussen 32 en 64 bits kunnen ook nog wel eens roet in het eten gooien.

Krijg je misschien foutmeldingen in je event log?
Ik gebruik de x64 drivers van de Canon site (PLC5, PLC5e, PLC6 en URF II). Universal nog niet geprobeerd omdat deze onvoldoende functies heeft maar ik ga het proberen om te zien of dat werkt.

Event Log laat niets zien. De opdracht lijk ook goed te gaan behalve dat er niets uit de printer komt.

Waar kan ik een universele printer driver vinden voor x64?

[ Voor 4% gewijzigd door Mentox op 04-06-2010 13:45 ]

• Mentox
Iemand?

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 16:56
Zijn denk ik de drivers.
Heb je deze printer al geprobeerd om te installeren op een Windows 7 x64 pc? (de drivers laten downloaden via windows update)
Werkt hij dan wel?

Dan kan je op die pc volgende doen:
- Delen printer. (tijdelijk)
- Deze toevoegen op de server.
- Kijken of het werkt
- Handmatig zelf een nieuwe maken met exact de zelfde driver.
- Testen of hij werkt.
- Dan die tijdelijk netwerk share weer weggooien

Heb dit zelf ook gehad met een xp machine (terwijl de drivers voor xp zijn), die maar steeds niet reageerd/verkeerd print op een apple timecapsule (met hp printer eraan)
Dit heb ik ook zo opgelost, want blijkbaar pakte hij toen wel de goede drivers.

Tis geen nette oplossing, maar als het werkt is er niks aan de hand.

Vergeet ook niet je clients te testen of die kunnen printen. (via je 2008r2 server)
Je moet namelijk in dit geval ook indien nodig x32 drivers toevoegen op de server, maar denk dat wel lukt.

[ Voor 68% gewijzigd door Erwinvz1 op 07-06-2010 13:44 ]