Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-04 16:53

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Ik heb via V&A een Logitech G25 stuur op het oog die ik waarschijnlijk de 26e ga halen. Nu weet ik dat, als je op een bureaustoel met wieletjes zit, je nog wel een achteruit wil rollen vanwege de weerstand in de pedalen.

Enorm irritant natuurlijk. nu vraag ik me af, hoe zou jij dit oplossen of heb je dit opgelost? Ludieke ideeen lijken me het leukst natuurlijk (omdat het kan) maar sirieus ook.

Zelf heb ik zitten denken om de wieletjes er onder vandaan te halen, maar dan krijg ik weer krassen op het laminaat.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:03
Je hebt dopjes om over de wieltjes te plaatsen, zo genaamde castor cups.

Hier te vinden

Ik zelf heb het opgelost door gewoon een autostoel te pakken als stoel >:) .

[ Voor 19% gewijzigd door Frunz op 04-06-2010 12:06 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Nu rol ik niet naar achter met mijn bureaustoel omdat ik de stoel naar achter kan laten hellen maar wat je kan doen is je stoel in positie zetten en simpel wat achter je wieltjes zetten zoals een rolletje van dat antislip materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Achter minimaal twee wieltjes een sok leggen en een stukje achteruit rijden - dat is voldoende weerstand in mijn geval (force-feedback wiel) :)

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Frunz schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:06:
Je hebt dopjes om over de wieltjes te plaatsen, zo genaamde castor cups.

Hier te vinden

Ik zelf heb het opgelost door gewoon een autostoel te pakken als stoel >:) .
zie mijn vader al kijken (heb zelf nog geen auto).

vader: "hey wat doe je ?"

zoon: "ik haal even je autostoel eruit anders glijdt mijn bureaustoel naar achter. Je krijgt hem morgen terug!"

het lijkt mij dat die sok ook gaat glijden. Ik heb een mobiele airco (wel zwaar) maar die rolt mee denk ik. Misschien kan ik een constructie van blokkades maken zodat ik vanaf de kast wordt geblokkeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Een constructie tussen de pedalen en je stoel? Een koord of ketting tussen de 2 vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 20:52
leg gewoon een handoek opgefrommeld onder de wieltjes.... bv onder 3 van de 5 wielen bv achter.

hierdoor loopt er door een beetje beweging stof in de wieltjes en zullen ze blokkeren.
Zo heb ik een tijdje gereden en werkt prima.... ook een plaatje hout met 3 houdertjes voor de wieltjes werkt prima. zo heb ik telkens geugrade totdat ik mn cockpit bouwde.....

Succes!

Edit:
Weet je wat trouwens pas vervelend is dat je stoel ook nog een s op het zitvlak roteerd. Dus dan staan de wielen wel vast maar dan draai je nog weg........ ofwel een vaste stoel pakken is beter.
Een oude auto stoel kun je voor een paar tientjes op de sloop halen of van marktplaats een bouwsel eronder en klaar

[ Voor 35% gewijzigd door WeeDzi op 04-06-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
WeeDzi schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:15:
leg gewoon een handoek opgefrommeld onder de wieltjes....

hierdoor loopt er door een beetje beweging stof in de wieltjes en zullen ze blokkeren.
Zo heb ik een tijdje gereden en werkt prima.... ook een plaatje hout met 3 houdertjes voor de wieltjes werkt prima. zo heb ik telkens geugrade totdat ik mn cockpit bouwde.....

Succes!
Ik ga die handdoek onthouden! Ik ga hem de 26e ophalen en ben de 27e pas weer thuis (heb ook een leven, meer dingen te doen ;P haha) Die houten plaat is ook een leuke! nog meer mensen met originele ideeen ?

Pagina: 1