Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb voordat ik hier even post toch de nodige rondvraag gedaan betreft mijn probleem.

Ik heb 2 weken geleden nieuwe gekocht : een Asus P6T V2 Deluxe & een Intel I7 950 3Ghz

Ik had al een heel tijdje gegeugen van Corsair namelijk 4Gb 1600Mhz 9-9-9-24
Daar ik voorheen een Striker II extreme had met een Q6600 processor (OC'ed).

Ik wou nu ook mijn ram's vervangen en heb terug Corsair ram gekocht : 6Gb kit 8-8-8-24 als ik me niet vergis.
(Daar de P6T tripple channel is)

Als ik die 6 Gb erin steek dan zie ik zoals gewild 6Gb, maar als ik die 6Gb erin steek met ook die 4Gb, dan ziet hij maar 8Gb. Heb gebeld naar onze leverancier, daar ik IT'er ben kan ik dat :) .. En die verteld mij dat ik waarschijnlijk niet meer kan hebben op 1600Mhz. Als ik die onderclock op 1333 Mhz dan ziet hij wel 10Gb .. Kan dit dat je op 1600Mhz niet meer kan of 8Gb ?

Alvast bedankt

Mvg
Peter

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:46
Je zou het gewoon kunnen proberen lijkt me? die 4GB er bij prikken en in de BIOS de snelheid naar 1333Mhz gooien.

Als IT'er moet je dat toch kunnen :)

En mocht het niet lukken dan verkoop je die 4GB set en hou je alleen de 6GB set als dit gewoon werkt, afhankelijk van wat jij met je pc doet is 6GB meer dan voldoende.

Dat moet je als IT'er ook kunnen :)

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 04-06-2010 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik al geprobeert en die ziet wel degelijk 10Gb op 1333 Mhz, maar op internet vind ik er toch redelijk veel die hier wel in slagen om dit te doen werken. Ik gebruik de PC vooral voor voor PS en ook voor gaming en jah ook voor het werk. Maar ik had graag op zen minst 8Gb gehad doordat ik dan die caching optimaal kan gebruiken die in Win7 zit.. Ik wou gewoon even weten of iemand hiervan al gehoord heeft? Ik ben inderdaad IT'er maar ik ben niet zo goed in het overclocken enz ...

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:15
Ik geloof dat mijn moederbord ook niet veel verder gaat wanneer alle geheugenslots bezet zijn (DDR2). Zal iets met capaciteitsprobleem zijn. Doet me weer denken aan VESA local bus...

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
waarom wil je je triple channel setup beperken door er naast dual channel te gaan draaien?

daarbij, die 4 GB set , is dit wel low voltage geheugen? en je weet dat het op 1600 MHz lagere timings heeft dan de set die je nu gekocht hebt? dus moet je alles op 9-9-9-24 draaien..

dus, wat zijn de exacte specs van het geheugen en hoe heb je het ingesteld in de bios..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz