GH PS3 gitaar op pc?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:24

Toppertje

www.davideografie.nl

Topicstarter
Hallo,
Ik heb al een tijd guitar hero world tour voor de pc, en het werkt prima!! Geweldig spel!
Alleen wou ik er graag een gitaar bij, en aangezien die voor de PC wat duurder zijn dan voor de playstation
vroeg ik mij af of de gitaar voor de Playstation3 ook op de pc kan?

Ik heb al gezocht op Google en er stonden veel verschillende dingen, is er iemand die kan testen of dit daadwerkelijk mogelijk is??
Ik neem aan dat dan ook bijvoorbeeld een drumstel en microfoon van de playstation met de pc kunnen werken.

Alvast bedankt!!
Toppertje19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

De gitaar voor de pc gebruikt een usb receiver omdat de gitaren draadloos zijn vanaf Guitar Hero world tour. Gaat dus niet werken ben ik bang. Mijn gitaar op de pc die ik bij World Tour (4) kreeg werkt overigens niet op Guitar Hero 3.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Topicstarter
w4rguy schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 09:46:
De gitaar voor de pc gebruikt een usb receiver omdat de gitaren draadloos zijn vanaf Guitar Hero world tour. Gaat dus niet werken ben ik bang. Mijn gitaar op de pc die ik bij World Tour (4) kreeg werkt overigens niet op Guitar Hero 3.
Bij mij werkt hij wel op Guitar hero 3 (PC) even de nieuwste patch (volgens mij meerdere) installeren.
(En stop de ontvanger in je pc en maak contact met je gitaar voordat je het spel opstart)

Maar PS3 maakt toch ook gebruik van USB, of heb ik dat mis?

[ Voor 14% gewijzigd door Toppertje op 04-06-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

De PS3 gebruikt (naar mijn weten) Bluetooth om al zijn apparaten te verbinden. Ik heb de receiver van de pc niet getest op mijn PS3 omdat ik geen Guitar Hero op mijn Playstation heb, alleen op mijn PC (Playstation pas later aangeschaft).

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Nee, de PS3 versie gebruikt USB poorten om gitaren te verbinden. Waarom ze dit niet via bluetooth doen, is mij ook een raadsel. Mijn PC herkende de gitaren niet direct, maar ik deed er ook niet veel moeite voor :). Misschien zijn er wel aparte drivers voor, maar was te lui om te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Topicstarter
Knul schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:34:
Nee, de PS3 versie gebruikt USB poorten om gitaren te verbinden. Waarom ze dit niet via bluetooth doen, is mij ook een raadsel. Mijn PC herkende de gitaren niet direct, maar ik deed er ook niet veel moeite voor :). Misschien zijn er wel aparte drivers voor, maar was te lui om te zoeken.
Dit vond ik net op het net:
Klik hier

Zou je dat willen proberen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Toppertje19 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:41:
[...]

Dit vond ik net op het net:
Klik hier

Zou je dat willen proberen?
Alvast bedankt!
Zit atm op school, en heb op deze computer geen GH3 staan. Zal het morgen/zondag voor je proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Guitar Hero World Tour gitaren worden gewoon herkend als joystick onder windows 7.
Lijkt me niet dat je daar nog extra drivers voor nodig hebt.
Ik weet alleen niet of deze ook in GH3 op de pc te gebruiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:55:
Mijn Guitar Hero World Tour gitaren worden gewoon herkend als joystick onder windows 7.
Lijkt me niet dat je daar nog extra drivers voor nodig hebt.
Ik weet alleen niet of deze ook in GH3 op de pc te gebruiken zijn.
Ja guitar Hero world tour gitaren voor de PS toch?;)
Ik speel op dit moment voornamelijk GH:WT, en als ik GH:3 wil doen gebruik ik de gitaar die ik nu heb wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toppertje19 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 10:58:
[...]

Ja guitar Hero world tour gitaren voor de PS toch?;)
Ik speel op dit moment voornamelijk GH:WT, en als ik GH:3 wil doen gebruik ik de gitaar die ik nu heb wel :P
Ja, mijn GW:WT gitaren zijn voor de PS3 :D Dat was wel makkelijk geweest om te vermelden in mijn eerste post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:01:
[...]

Ja, mijn GW:WT gitaren zijn voor de PS3 :D Dat was wel makkelijk geweest om te vermelden in mijn eerste post :P
Op prima, bedankt!! Dan kan ik dat ook :) (heb ook windows 7)
Dan ga ik vandaag/morgen gelijk kijken naar een nieuwe gitaar! ;)

Oja, zou een GH:5 gitaar dan ook werken op de PC? neem ik wel aan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat je misschien beter kan kijken naar de Xbox360 USB gitaren. Dit zijn gewoon Xbox360 controllers die goed ondersteund worden in Windows.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:32

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb een gitaar voor de ps3 (word tour) en deze werkt met de usb dongel (die je ook gebruikt voor de ps3) prima op de pc.

[ Voor 15% gewijzigd door Meelobee op 04-06-2010 13:00 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

Topicstarter
gnimmeL_kraD schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:40:
Ik denk dat je misschien beter kan kijken naar de Xbox360 USB gitaren. Dit zijn gewoon Xbox360 controllers die goed ondersteund worden in Windows.
Ik lees net dat, met wat drivers: Klikje de 360 gitaren ook op de PC zouden moeten werken.
Meelobee schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:00:
Ik heb een gitaar voor de ps3 (word tour) en deze werkt met de usb dongel (die je ook gebruikt voor de ps3) prima op de pc.
Oke nice! Daar zijn dus geen drivers voor nodig.
Vraagje: welk besturingssysteem heb je??

In principe kan het dus beide, alleen moet je bij de 360 gitaren een driver installeren en bij de PS3 gitaren blijkbaar niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Toppertje op 04-06-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik probeer nu een wireless Xbox360 gitaar die bij Guitar Hero World Tour zat (voor de xbox) aan te sluiten op een PC. Dit lukt echter niet. Ik lees op verschillende sites dat dit zou moeten kunnen met behulp van de wireless receiver voor de xbox 360 controller voor windows. Deze gebruik ik ook, maar krijg het niet voor elkaar. Iemand een suggestie?
Pagina: 1