Wireless Expander/Router met ethernet uitgang gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een wireless expander/router die ik wireless op de main router aansluit.
Vervolgens heb ik een ethernet uitgang nodig op dit zelfde apparaat zodat ik een ander apparaat (dreambox 500 HD sat ontvanger) in huis dat geen wireless ondersteuning heeft kan aansluiten (extra kabels trekken door het huis is geen optie).

Onder andere gekeken naar een linksys wireless expander maar die versterkt volgens mij alleen wireless signalen .. Weet iemand misschien waar ik moet zoeken? Of is er een andere oplossing mogelijk?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Welke "main router" en/of ondersteunt deze WDS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de KPN Experia box .. Geen idee of deze WDS heeft .. ik ga ff googlen :)

Ondersteund idd WDS / x 4 repeaters

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ondertussen iets verder gekomen nadat ik verder op wds ben gaan zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer :s

Waar moet ik nu op zoeken? Access points? Switches? Wifi receivers?

Wie o wie kan mij helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:48
WRT54GL kan dit met tomato firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Doet me veel aan dit topic denken.
Een "normale" linksys router zou dit met alternatieve firmware zoals dd-wrt volgens mij wel kunnen, maar ik ken de experia box niet, dus weet niet of dat nog beperkingen oplevert.

Edit:
En anders zoeken naar een "wireless bridge", dat geeft in pricewatch ook al een aantal opties.

[ Voor 15% gewijzigd door u_nix_we_all op 04-06-2010 20:35 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:01

latislos

zie signature

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie replies, ik ga ff verder opzoek met deze info. Overigens heb ik net het ethernet via stopcontact onderzocht, dat zou een mooie uitkomst zijn maar is alleen voor lokaal netwerk en het aangesloten apparaat kan hier geloof ik niet zo makkelijk mee online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos

latislos

zie signature

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 22:03:
Bedankt voor jullie replies, ik ga ff verder opzoek met deze info. Overigens heb ik net het ethernet via stopcontact onderzocht, dat zou een mooie uitkomst zijn maar is alleen voor lokaal netwerk en het aangesloten apparaat kan hier geloof ik niet zo makkelijk mee online?
ik heb er zelf geen ervaring mee. maar waarom zou het wel voor lokaal netwerk goed gaan en niet voor internet? :?

lijkt me hetzelde 'lijntje' waar de pakketjes overheen gaan.

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Is "gewoon" een vervanging voor een kabel. Net als wifi. Alleen minder storingsgevoelig.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieking
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-12-2023

Sieking

Freelance ITer

de Belkin Wireless G range extender kan het: linkje

If you can't take the heat, get burried!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ben je van plan nog andere WiFi-spullen aan te sluiten via die extender (andere WiFi-clients)?
Anders kan je inderdaad gebruik maken van de vele Wireless AP's met repeater/client-mode/bridge-functionaliteit of alternatieve firmware zoals DD-WRT, OpenWRT of Tomato.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Gewoon de Powerlan adapters waar latislos het over heeft werken geweldig. Alleen koop wel die dingen met 200Mbps. Gaat in 99% van de gevallen altijd goed. De sets vormen gewoon een ethernet verbinding via de al in huis aanwezige stroomkabels.

Zoiets? pricewatch: MSI Homeplug ePower 200AV KIT Version II

Hoef je ook niet te gaan zitten klooien met extenders en WDS wat toch altijd waardeloos uitpakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Sircam op 04-06-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De zogenaamde ''Bridge'' boxjes lijken me tot nu toe the meeste simpele oplossing. de zogenaamde pluggen die hier genoemd worden ik snap niet echt hoe ik hiermee een apparaat boven aangesloten krijg op de router beneden. er wordt niks over wifi vermeld bij die stopcontact pluggen. moet dan bijv. 1 beneden aangesloten worden met een kort kabeltje naar de router en 1 boven met een kabeltje naar het betreffende apparaat?
En deze pluggen hebben dan contact met elkaar via het stroom net in huis ook als ze zeg maar op verschillende stroom blokken zitten in t huis (heb namelijk geen idee hoe dat hier in huis onder verdeeld is)
En hoe loggen deze pluggen dan in op de router? hoe kan ik zeg maar in een admin menu komen om ips/poorten toe te wijzen voor internet? het apparaat dat aangesloten moet worden zal niet zo makkelijk te bedienen zijn als een normale computer. ik zou dus op afstand dingen moeten regelen. lijkt me handig als ik met een laptop wireless bijv. op het kastje/plug zou kunnen

bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos

latislos

zie signature

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 23:00:
...wordt niks over wifi vermeld bij die stopcontact pluggen. moet dan bijv. 1 beneden aangesloten worden met een kort kabeltje naar de router en 1 boven met een kabeltje naar het betreffende apparaat?
En deze pluggen hebben dan contact met elkaar via het stroom net in huis ook als ze zeg maar op verschillende stroom blokken zitten in t huis (heb namelijk geen idee hoe dat hier in huis onder verdeeld is)
En hoe loggen deze pluggen dan in op de router? hoe kan ik zeg maar in een admin menu komen om ips/poorten toe te wijzen voor internet? het apparaat dat aangesloten moet worden zal niet zo makkelijk te bedienen zijn als een normale computer. ik zou dus op afstand dingen moeten regelen. lijkt me handig als ik met een laptop wireless bijv. op het kastje/plug zou kunnen

Volgens mij moet je dat ding over netspanning (wat denk ik ook werkt over meerdere groepen) zien als een lange netwerkkabel: dus kabel uit router, kabel in je apparaat.

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
http://www.devolo.nl/cons...oepassingsfilms.html?l=nl

Eerste filmpje geeft al een idee hoe het werkt...

En anders de FAQ's daar.

[ Voor 31% gewijzigd door aZuL2001 op 05-06-2010 00:13 ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latislos

latislos

zie signature

aZuL2001 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 00:12:
http://www.devolo.nl/cons...oepassingsfilms.html?l=nl

Eerste filmpje geeft al een idee hoe het werkt...

En anders de FAQ's daar.
ik wist niet eens dat ze ook al in wifi uitvoering waren :D

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 23:00:
De zogenaamde ''Bridge'' boxjes lijken me tot nu toe the meeste simpele oplossing. de zogenaamde pluggen die hier genoemd worden ik snap niet echt hoe ik hiermee een apparaat boven aangesloten krijg op de router beneden. er wordt niks over wifi vermeld bij die stopcontact pluggen. moet dan bijv. 1 beneden aangesloten worden met een kort kabeltje naar de router en 1 boven met een kabeltje naar het betreffende apparaat?

Die homepluggen werken precies hetzelfde als zat er een ethernetkabel tussen. Je kan gewoon met IPadres in je router komen, je kan EXACT dezelfde dingen als wanneer er een ethernetkabel tussen zou zitten.
Anders haal je een keer zo'n setje en probeer je even, niet goed, geld weg (terug 8)7 )
Pagina: 1