Mijn vage netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 09:32

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Goed dit is het verhaal:

ik heb een server pc met 2 netwerkkaarten (1 realtek en een 3com)die aangesloten is op internet via de realtek kaart.

Nou heb ik boven een andere pc staan met daarin een 3com isa kaartje

beide pc's hadden internet door allaboard wat een 3 maanden prachtig werkte...

totdat mijn moeder de kabel door de gang niet meer accepteerde, hij moest verlegd worden, nou ik denk fluitje van een cent, ff hub verplaatsten, kabel door plafond, nieuw stekkertje eraan zo gedaan.

dat leek allemaal goed te gaan....nu lukt het me met geen mogelijkheid meer om het netwerk aan de praat te krijgen, geen internet, geen ping's helemaal niets..

Nu wil ik dus weten:

1. Weten jullie waar het aan kan liggen
2. Weten jullie hoe je na kan kijken of een UTP kabel goed geknijperd is.
3. hoe kan je kijken of een hub niet stuk is

bij voorbaat dank

Verwijderd

het lijkt mij dat je gewoon effe een nieuwe UTP cable moet halen aangezien daar het meeste mee gebeurt is. Ik denk dat er niks met je hub mis maar met de UTP. Ik weet niet of je een kabelmodem hent maar als het link lampje uit is dan ligt het of aan de NIC of aan de UTP*D

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 09:32

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
NIC's zijn ok, heb ik idd getest met mijn kabelmodem, maar ook een ander snoer wil niet helemaal werken.... Mijn kabelmodem werkt ook gewooon met dat andere UTP kabelgeval...

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Heb je al geprobeerd om gewoon een nieuw snoertje weer effe door de gang te leggen en die effe aansluiten om te kijken of het dan wel weer werkt???

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:39

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

als je meer dan een meter of 50 utp gebruikt moet je je kabels twisten .... er is nog een ander topic in het got daar kun je lezen hoe het moet !!!!

zie topic knipperend ledje op hub

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Misschien heb ik het gemist, maar heb je je UTP crosslink kabel wel vervangen door een straight UTP kabel?
Als je 2 pc's direct koppelt moet je dus die crosslink gebruiken, maar met een hub (oid) ertussen moet je de normale indeling gebruiken.
Greetz

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Pagina: 1