XFX Geforce 2 MX400 under Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik had een simpel PCI kaartje nodig zodat ik mijn derde monitor aan kon sluiten op mijn computer. Via Vraag en Aanbod ben ik in bezit gekomen van de XFX Geforce 2 MX400. Die heb ik in mijn PC gezet en onder
apparatenbeheer zie ik wel Standaard VGA Grafische Kaart staan, maar bij eigenschappen staat 'Dit apparaat start niet. (Code 10)'. Nu heb ik naar drivers gezocht op de XFX website, maar ik krijg enkel 32 bit drivers, en ik heb 64 bit Windows 7, en natuurlijk moet ik hem draaien in compatibaliteitsmodus, want de laatst ondersteunde
OS was Windows XP. De drivers krijg ik dus ook niet aan de gang. Heeft iemand een idee hoe ik hem aan de gang kan krijgen? Misschien dat ik drivers zou kunnen vinden op de website van mijn Moederbord of zeg ik nu iets stoms?

Alvast bedankt!
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:26
2 minuten google geeft me deze hit: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71_2.html
Een andere site geeft de 91.31 driver als alternatief.

Veel succes en een beetje harder google'n volgende keer ;)
tip: je moet niet specifiek achter XFX drivers zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik vragen waar je op gezocht hebt, ik kon nl. niets vinden. Ik had er idd wel XFX specifiek bij staan maar ik heb echt wel zitten googlen :)

Beide drivers die je aangegeven hebt zijn 32 bit, wat dus niet werkt. Ik heb via je tip wel een 64bit driver gevonden maar ook deze werkt niet op Windows 7. Ik probeer nu een driver van een latere videokaart
die wel windows 7 ondersteund, wie weet, heb ik geluk ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:26
"geforce 2 mx 400 64 bit driver"
De beste bron is waarschijnlijk de guru3D link, maar op zich is de yahoo answers link ook al niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook de nieuwe driver werkte niet 'Setup kan geen drivers vinden voor de hardware'. Iemand nog ideeën? Het kan toch niet zijn dat hij niet aangesloten is? Het is een kaartje zonder voeding dus gewoon in de PCI en opstarten maar? Hij geeft tenslotte wel in Apparatenbeheer 'Dit apparaat start niet. (Code 10)'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:26
Je wilt helemaal geen 2k/XP drivers op 7 gaan draaien. Dan verlies je een hele hoop voordelen qua performance/stabiliteit van 7 en dat zou zonde zijn.

Wikipedia: Windows Display Driver Model

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Heb je er wel eens bij nagedacht dat een videokaart uit het jaar 2001 niet gaat werken onder Windows 7?
De Vista/Windows 7 drivers zijn significant anders dan de XP drivers. Zo te zien heeft deze videokaart ook al nooit ondersteuning gehad in Windows Vista, en zijn er gewoon geen drivers voor. Zeker niet voor de 64-bit versie van Windows, dat is echt iets van de laatste 3 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Je kan best een al wat behoorlijk oudere videokaart gebruiken maar dan moet deze toch wel direct x9 ondersteunen en dat doet de door jou gekozen kaart niet.
Dit is overigens vanaf Vista al zo.
Bij nVidia kaarten wordt dit pas vanaf de FX serie ondersteund.
Een fx 5200 pci zal dus wel werken, maar dat is letterlijk je geld de deur uitgooien..belabberde prestaties.

Kijk eens voor de 8400GS pci, die moet je al voor zo'n 30 euro kunnen vinden.

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan zelf even de inf modden.
Vroeger zo vaak gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je precies met de .inf modden?
Pagina: 1