Madcatz PS3 Bluetooth Headset voor Skype lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-10-2024
Hello world!

Ik heb hier zo een mooie BT headset van MadCatz welke perfect werkt op mn PS3. Ik dacht laat ik hem ook is gebruiken op mijn PC met bijvoorbeeld skype.

Ik heb een bt dongeltje gehaald en deze werkt goed (kan bijv. mn htc hero zo aan mn pc linken). Ook kan ik hiermee mijn headset vinden (hij heet 8860).

Maar daar strand het schip. Ik kan hem niet vinden in de afspeel / opname instellingen van windows (en dus ook niet bij skype). Madcatz heeft er geen drivers voor, de winkel zegt dat hij automatisch zou moeten werken, maar helaas..

Ik gebruik windows 7 btw..

Heeft iemand iets dergelijks wel eens meegemaakt / gefikst?

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even Madcatz mailen/bellen en vragen of de headset ook compatible is met PC? Ik zal even kijken of ik wat kan vinden voor je.

Edit:Helaas, niets goeds gevonden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Als ik mijn Jabra BT8040 headset aan mijn Win7 laptop koppel en ik ga skypen dan gaat hij automatisch over de headset, daar heb ik nooit wat voor ingesteld. Kijk even bij de settings van de headset zelf bij je bleubluetooth apparaten, wellicht dat je daar nog iets in kunt stellen?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 00:58:
Misschien even Madcatz mailen/bellen en vragen of de headset ook compatible is met PC? Ik zal even kijken of ik wat kan vinden voor je.

Edit:Helaas, niets goeds gevonden.
Niet zo best gezocht? Een quote uit de productinformatie op de website van Mad Catz...
Also compatible with other devices such as cell phones, PDAs and computers, the Mad Catz Bluetooth Headset is the ultimate solution for your wireless headset requirements.
Drivers zal je niet nodig mogen hebben, er zijn voor bluetooth headsets standaard protocollen vastgelegd en zou gewoon out-of-the-box moeten werken. Ik denk daarom ook dat Rupie wel eens in de goede richting kan zitten... heb je het wel geprobeerd om er mee te bellen? Of heb je opgegeven toen je het niet kon terug vinden in de opnameinstellingen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-09 20:46
Die zou het wel aan de pc moeten doen volgens hun site:

"Also compatible with other devices such as cell phones, PDAs and computers, the Mad Catz Bluetooth Headset is the ultimate solution for your wireless headset requirements."

Maar het zou kunnen dat hij het niet doet met je bt dongle als die geen bluetooth v2.0 ondersteund.

Dus vertel ons even welke bt dongle je hebt.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
Ik heb een simpele bt dongle die bt 2.0 ondersteunt. Ook hierbij staat dat headsets gebruikt kunnen worden. Het ding is ook dat de headset wel gevonden wordt, ik kan er alleen niks mee. Wanneer ik hem gekoppeld heb, herkend windows hem wel als een headset. Echter in de geluidsinstellingen e.d. vind ik hem niet terug.

Ook niet als ik skype aangooi, alles gaat gewoon over de pc speakers en ook in de skype instellingen kan ik de bt headset niet selecteren als opname / afspeel apparaat.

Heb verschillende dingen geprobeerd qua instellingen, maar het ziet er niet naar uit dat het me gaat lukken.

Ik had ook gezien dat de headset het op een pc zou moeten doen, ik heb de madcatz dudes zelfs gemaild, maar die doen weinig moeite en zeggen dat het gewoon moet werken en sturen nog eens een kopie van de manual (hoe je hem met een PS3 moet koppelen :S)

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
Als je zoekt op "bluetooth headset skype windows 7" vind je veel meer van dit soort problemen.

Het ligt waarschijnlijk niet aan je headset, maar aan de drivers van je bluetooth dongle die niet helemaal 100% Windows 7 compatible zijn.

Uitvlooien welke chip erin zit en op zoek gaan naar betere drivers of een andere dongle proberen lijkt mij de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
Ik denk dat het tevergeefs is.. denk dat ik voor een ander headsetje ga.

iemand ideeen welke wel werkt?

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
De Jabra BT8040 doet het in ieder geval, die gebruik ik zelf icm skype en win 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
Thanks voor de tip, al is dat niet de goedkoopste :D

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Dr_Dirk schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:38:
Ik denk dat het tevergeefs is.. denk dat ik voor een ander headsetje ga.

iemand ideeen welke wel werkt?
Je hebt wel even de moeite genomen om alle replies op jouw vraag door te lezen? Er zijn toch een 2-tal tweakers geweest die je het mogelijke probleem noemen, waar je vervolgens maar half antwoord op geeft. Men vraagt welk exact type dongle je hebt, jouw antwoord 'gewoon een simpele'...is een beetje waardeloos. Dat zijn geen vragen om lastig te zijn... want met dergelijke vragen kan je al heel snel een hoop problemen uitsluiten. Maar met jouw antwoord wordt niemand iets wijzer... das een minimale inspanning die je kan verrichten waardoor iemand jou eventueel snel zou kunnen helpen.

Het lijkt er sterk op dat je dus al bij voorbaat een probleem met de dongle uitsluit, maar als ik jouw verhaal begrijp heb je die dongle onlangs pas gehaald... speciaal om de headset aan de pc te koppelen, dan zou ik daarin toch eerst het probleem zoeken ipv direct over te gaan op de aanschaf van een nieuw headsetje. Een dongle is sowieso stukken goedkoper, plus dat het headsetje toch altijd prima heeft gewerkt op de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
MicGlou schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:12:
[...]

Je hebt wel even de moeite genomen om alle replies op jouw vraag door te lezen? Er zijn toch een 2-tal tweakers geweest die je het mogelijke probleem noemen, waar je vervolgens maar half antwoord op geeft. Men vraagt welk exact type dongle je hebt, jouw antwoord 'gewoon een simpele'...is een beetje waardeloos. Dat zijn geen vragen om lastig te zijn... want met dergelijke vragen kan je al heel snel een hoop problemen uitsluiten. Maar met jouw antwoord wordt niemand iets wijzer... das een minimale inspanning die je kan verrichten waardoor iemand jou eventueel snel zou kunnen helpen.

Het lijkt er sterk op dat je dus al bij voorbaat een probleem met de dongle uitsluit, maar als ik jouw verhaal begrijp heb je die dongle onlangs pas gehaald... speciaal om de headset aan de pc te koppelen, dan zou ik daarin toch eerst het probleem zoeken ipv direct over te gaan op de aanschaf van een nieuw headsetje. Een dongle is sowieso stukken goedkoper, plus dat het headsetje toch altijd prima heeft gewerkt op de PS3?
Het gaat om een eenvoudige bluetooth dongle 2.0. De chipset heb ik geen info van. Ik heb met everest gekeken of ik er nog drivers voor kon vinden, maar daar ben ik niet in geslaagd. De dongle kan de headset goed koppelen.

In de afdeling bluetooth apparaten staat netjes dat de headset gevonden is, maar dat daar geen drivers voor zijn. Deze zijn ook nergens te vinden (ook niet op de madcatz homepage). Dus mijn conclusie is daar op gebaseerd. En omdat ik geen andere dongle ter beschikking heb is het niet mogelijk om dit te testen..

Denk jij dan dat het nog steeds aan de dongle kan liggen?

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
Dr_Dirk schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:42:
[...]

Het gaat om een eenvoudige bluetooth dongle 2.0. De chipset heb ik geen info van. Ik heb met everest gekeken of ik er nog drivers voor kon vinden, maar daar ben ik niet in geslaagd. De dongle kan de headset goed koppelen.

In de afdeling bluetooth apparaten staat netjes dat de headset gevonden is, maar dat daar geen drivers voor zijn. Deze zijn ook nergens te vinden (ook niet op de madcatz homepage). Dus mijn conclusie is daar op gebaseerd. En omdat ik geen andere dongle ter beschikking heb is het niet mogelijk om dit te testen..

Ja, dat denk ik wel omdat al meer mensen meldden dat sommige dongles een apparaat wel registreren maar er verder niks mee kunnen. En dat lag aan de niet complete Win7 drivers. Na een driver update werkte het ineens wel. Het klinkt me precies hetzelfde in de oren als destijds met Windows XP en mijn eerste SATA dvd brander. Daar was ook een stuk van de SATA driver van nVidia niet geimplementeerd. En dan geen error geven, maar gewoon ok teruggeven....

(Is ook lekker makkelijk en zo bouw ik zelf ook weleens wat in elkaar waar extra features op de todo blijven hangen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
Dan ga ik nog een poging wagen, hoe kom ik aan de chipset en waar kan ik dan het beste drivers vinden als ze niet bij de fabrikant te vinden zijn?

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Dr_Dirk schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:42:
[...]

Voor een dergelijke bluetooth apparaat hoef je nooit een driver te installeren, het kan dus nooit in de driver zitten van de device welke je probeert te connecten, alleen de dongle moet goed geinstalleerd worden. Zoals Vorlon al zegt, dat het apparaat 'herkend' wordt zegt niet zoveel, ik heb hier ook een Nokia headsetje liggen welke ik met bijna alle telefoons werkzaam krijg, behalve met een Samsung Jét. De Jét ziet em wel, maar ik kan niemand horen. Soms kan er gewoon een conflictje van incompatibiliteit optreden...

Ik wil je dus adviseren eerst te beginnen met een andere dongle, dat is sowieso goedkoper in de aanschaf. Mocht dat niet baten, dan kan je nog altijd de dongle ruilen voor een headset.

Ik adviseer je daarom om ipv een dure andere headset te kopen, eerst voor een andere dongle te gaan omdat het sowieso een stuk goedkoper is. Mocht dat dan niet werken, dan ga je toch terug met de dongle en haal je een andere headset? (of je moet het headsetje nog makkelijk kunnen ruilen voor een ander, dan is dat uiteraard de goedkoopste oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
Wat ik trouwens nog vergeten was te vragen: Welke bluetooth stack gebruik je? Ik gok dat je Madcatz A2DP nodig heeft en voor zover ik weet doet de stack van Microsoft dat niet zelf. (Dat moet dan in de driver geimplementeerd worden, maar bij die goedkopie dingen.......)

Hier staat een lijstje van welke dongle met welke stack het beste werkt: http://wiibrew.org/wiki/List_of_Working_Bluetooth_Devices

Ik zou proberen om een dongle te vinden die geleverd wordt met de Toshiba of de Broadcomm stack. Die supporten headsets onder Windows 7 voor zover ik weet. En haal zo'n ding bij een winkel waar je mag ruilen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
Dus deze bijvoorbeeld?

https://dixons.nl/artikel...oth_2.0_micro_adapter_10m

Volgens de wiki;
Type cn516 with Toshiba stack is working

[ Voor 27% gewijzigd door Dr_Dirk op 11-06-2010 15:49 ]

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
Nieuwe Dongel gehaald en hij werkt! Het is er een van Trust, moest wel de software erbij installeren, anders zou ie t nog niet doen... Maar er zit iig software bij :) Bedankt allen voor de moeite, slot kan er op wat mij betreft!

edit:

Excuus Excuus, het gaat om een Sweex!

[ Voor 23% gewijzigd door Dr_Dirk op 15-06-2010 22:16 ]

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
Kan je ons nog vertellen welke Trust het is? Dat is wel makkelijk voor anderen die met hetzelfde probleem zitten.

Ik neem aan dat het die Ultra small 25m versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
Heb mezelf moeten corrigeren, excuus, het moest dus een Sweex zijn!

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Dr_Dirk schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:16:
Heb mezelf moeten corrigeren, excuus, het moest dus een Sweex zijn!
Welk exact type wordt er gevraagd, sweex heeft wel meer dongeltjes...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
dat type gok ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
MicGlou schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:45:
[...]

Welk exact type wordt er gevraagd, sweex heeft wel meer dongeltjes...?
als je goed kijkt heb ik eem link geplaatst naar de sweex site met het betreffende type, rustig maar..

Curiousity is a bitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
Aha, en zo te zien op de Sweex site wordt deze geleverd met BlueSoleil bluetooth-stack.

Mooi dat het opgelost is. Veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Dirk
ik Skype er op los!

Curiousity is a bitch

Pagina: 1