Ik heb al een poosje het probleem dat mijn Mac pro met daarop Snow Leopard heeeel erg traag is.
Opstarten duurt een minuut of 4.
Als ik ga internetten via Firefox zie ik vaker de strandbal draaien dan dat er wat anders gebeurt.
Een programma opstarten duurt ongeveer een minuut.(bv itunes of mail)
Als ik wat intik komt het vaak later pas inbeeld. eerst weer de strandbal.
De mac uit zetten is ook een probleem. Weer die zelfde strandbal en na een minuut of 4 is die dan eindelijk wel echt uit.
Files kopiëren naar mijn nas duurt een eeuwigheid.
Kortom, de laatste tijd is het geen pretje om er iets op te doen.
Als ik ga kijken bij mijn Activiteiten monitor zie ik weinig bijzonders.
Ik heb gewoon nog een paar gig aan ram vrij en mijn cpu's zijn maar voor een paar procent in gebruik.
Wat ik al heb gedaan is een clean install van snow leopard maar het probleem is gebleven. Sterker nog hij is zelfs nog trager geworden en er is een probleem bij gekomen met de resolutie van de beeldschermen maar dat is voor een andere keer.
Het betreft hier een Mac pro
Intel Quad-Core Xeon 64 bits
Snow leopard
Er zitten 4 verschillende harde schijven in
4 gb ram
Is er iemand die dit eerder heeft mee gemaakt of een oplossing weet.
Opstarten duurt een minuut of 4.
Als ik ga internetten via Firefox zie ik vaker de strandbal draaien dan dat er wat anders gebeurt.
Een programma opstarten duurt ongeveer een minuut.(bv itunes of mail)
Als ik wat intik komt het vaak later pas inbeeld. eerst weer de strandbal.
De mac uit zetten is ook een probleem. Weer die zelfde strandbal en na een minuut of 4 is die dan eindelijk wel echt uit.
Files kopiëren naar mijn nas duurt een eeuwigheid.
Kortom, de laatste tijd is het geen pretje om er iets op te doen.
Als ik ga kijken bij mijn Activiteiten monitor zie ik weinig bijzonders.
Ik heb gewoon nog een paar gig aan ram vrij en mijn cpu's zijn maar voor een paar procent in gebruik.
Wat ik al heb gedaan is een clean install van snow leopard maar het probleem is gebleven. Sterker nog hij is zelfs nog trager geworden en er is een probleem bij gekomen met de resolutie van de beeldschermen maar dat is voor een andere keer.
Het betreft hier een Mac pro
Intel Quad-Core Xeon 64 bits
Snow leopard
Er zitten 4 verschillende harde schijven in
4 gb ram
Is er iemand die dit eerder heeft mee gemaakt of een oplossing weet.