Onterecht verwijderen VA advertentie

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 09:44
mail van Microkid

quote:
Je vraagt 1 euro voor een Playstation met 2 controllers. En die dingen zijn echt wel meer waard dan 1 euro.
Wat maakt het nou uit dat die meer waard zijn? Ik verkoop hem voor 1 euro? Moet ik toch zelf weten of ik mijn Playstation verkoop voor een euro of 0,50cent of weet ik veel?

En mijn vraag is niet beantwoord. Want ik verkoop hem voor 1 euro OF<<<<<<<< ik ruil hem tegen een DVD'tje o.i.d.

Ik vind het overigens prachtig dat iemand anders voor mij gaat bepalen (buiten mijn vrouw om dan) voor hoeveel ik een product verkoop.

Gelieve mijn advertentie terug te plaatsen, of moet ik nou helemaal een nieuwe maken met een verkoopprijs van 1 euro. Alleen omdat Microkid mijn prijs te laag vind? Jij mag hem ook kopen voor 5 euro hoor Microkid |:(

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Komt in mijn ogen een beetje ludiek over als ik het zo lees(lees bullshit ad), probeer iets in de trend van ps2 te koop mag weg tegen elk bod.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
naaitsab schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:33:
Komt in mijn ogen een beetje ludiek over als ik het zo lees(lees bullshit ad), probeer iets in de trend van ps2 te koop mag weg tegen elk bod.
Het is een PS1... ik wou hem eerst bij het grofvuil gooien. En natuurlijk is de 1 euro ludiek... Aangezien iemand er misschien nog wel heel blij mee is heeft die voor een euro een PS. :)

En waarom is dat een bullshit ad? Verkoop ik hem niet? Bestaat hij niet? Maak ik een geintje? Is het onzin om er een ad van te maken omdat ik hem beter weg kan gooien? Verklaar u nader a.u.b.

Edit: Heb al een nieuwe advertentie gemaakt met 'ruilen'. Al vind ik het zeer discutabel hoe te werk gegaan is. Stel je voor dat men op Marktplaats ook ging zeggen 'Ik verwijder je advertentie want dat product is veel meer waard... verkoop hem maar ergens anders'. Dag koopjes! ;w

[ Voor 35% gewijzigd door virtualJac op 03-06-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Als ik een ad van bijv een dvd speler zie staan van 1 euro dan denk ik dat is nep/stuk/phishing of andere narigheid.
Mocht er iets staan van elk bedrag wordt geaccepteerd dan lijkt me dat wat reëler.

Zeg niet dat je het niet zou moeten doen ik vind het juist leuk dat je iemand de kans geeft om oud spul te verzamelen of wellicht opnieuw te gebruiken ipv gewoon weggooien.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
naaitsab schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:41:
Als ik een ad van bijv een dvd speler zie staan van 1 euro dan denk ik dat is nep/stuk/phishing of andere narigheid.
Mocht er iets staan van elk bedrag wordt geaccepteerd dan lijkt me dat wat reëler.

Zeg niet dat je het niet zou moeten doen ik vind het juist leuk dat je iemand de kans geeft om oud spul te verzamelen of wellicht opnieuw te gebruiken ipv gewoon weggooien.
Ik heb nog een DVD speler staan trouwens :) Die mag je ook hebben voor 1 euro. (FICTIEF!! voor ik weer een negatieve moderatie krijg omdat VA hier niet toegestaan is)

Maar ik snap wat je bedoelt. Echter gaat het hier om een Playstation 1 uit het jaar kruik. Zelfs een HDMI kabel is nog meer waard.

[ Voor 5% gewijzigd door virtualJac op 03-06-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 14:13
Je toon is niet helemaal gepast virtualJac. :) De mods op de pricewatch zitten je heus niet te pesten, maar proberen het aanbod gewoon vrij te houden van onzin. Een playstation voor 1 euro klinkt een beetje als onzin. Ik zou die van mij in ieder geval nog niet voor het dubbele weg doen. ;)

Weet je, ik los dit hele probleem op en ik koop hem van je. Kom je hem brengen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:27

DDX

Ook nog eens niet mee eens dat je andere topic gesloten was ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
HenkEisDS schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:55:
Je toon is niet helemaal gepast virtualJac. :) De mods op de pricewatch zitten je heus niet te pesten, maar proberen het aanbod gewoon vrij te houden van onzin. Een playstation voor 1 euro klinkt een beetje als onzin. Ik zou die van mij in ieder geval nog niet voor het dubbele weg doen. ;)

Weet je, ik los dit hele probleem op en ik koop hem van je. Kom je hem brengen? :+
Mijn toon is misschien niet gepast, maar ik wordt ongeduldig om de volgende redenen.

Ad wordt gesloten, reden: Playstation is meer waard. tegenargument: Kan best, maar ik wil er niet meer voor.
vervolgens:
Topic wordt gesloten, reden: Had hem maar aan moeten bieden a.d.h.v. 'ruilen'. Tegenargument: Ja, maar ik wil hem OF verkopen OF ruilen tegen DVDtje. Er wordt ook niet gewacht op mijn reactie.

Dan wordt mijn toon wat minder vriendelijk. Maar goed, ik heb me er al bij neergelegd, heb netjes een nieuwe advertentie gemaakt. Wat ik wel duidelijk wil maken is dat ik het niet terecht vind.

Wat betreft je aanbod:

Als je in de buurt van de plaatsen die ik in mijn advertentie heb gezet woont wel. Dan komt er wel een biertje bij. Ik zou zeggen e-mail ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Eigelijk best sympathiek van virtualjac. Die arme jongen wilt iemand blij maken met z'n PS1 voor €1. Ik heb laats mijn XBOX1 bij het grofvuil gedaan... had 'm eigelijk gewoon gratis op Marktplaats moeten zetten..

Ik denk dat de desbetreffende mod dacht dat het horsecrap was en zo geinteresseerden probeerde te beschermen. Op zich niets mis mee. Miscommunicatie, beiden kanten hebben goede bedoelingen.

Be the change you want to see in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel sympathiek om iemand blij proberen te maken met iets goedkoop aan te bieden, alle begrip voor. Echter, is het beheer tot stand gekomen omdat er vele klachten waren over onjuiste prijzen, waardoor je vaak in de advertentie pas een werkelijke prijs of "doe een goed bod" kreeg als de prijs op een euro oid stond.

Om het zoeken in advertenties voor mensen te verbeteren is dus gekozen een enigszins reële inschatting van de prijs aan te houden en er anders vanuit te gaan dat het waarschijnlijk niet zo bedoeld is. Is het dan wél zo bedoeld, zoals bij jou, had je dat even via mail met Microkid kunnen afstemmen (en nee, direct een reactie terug verwachten is niet redelijk). Als het duidelijk is dat het werkelijk voor 1 Euro ook goed is, en je vermeldt dat ook nadrukkelijk, dan is het natuurlijk prima.

Nou kan je natuurlijk heel verongelijkt gaan doen, en na sluiten van je topic weer een nieuwe aanmaken, óf proberen gewoon via mail even dingen af te stemmen en ook open te staan voor de andere kant van het verhaal. Het enige wat je bereikt door op deze manier stelling te nemen is dat de bereidheid tot uitleg en dialoog tot diep onder het nulpunt zakt.

Dus, stem dit soort dingen gewoon even via mail af (zoals iedereen). Als er iets mankeert aan een advertentie is dat niet echt een topic waard, tenzij je het beleid in het algemeen wil aankaarten. Het is nu immers gewoon iets tussen jou en ons, waar zoals je ziet enkel sensatie over gemaakt wordt op een discussieplatform.

Een en ander staat ook gewoon in de FAQ:
reviews: Tweakers.net FAQ
*Waarom kan ik geen optie T.E.A.B. kiezen?!

Een grote groep bezoekers heeft aangegeven de optie T.E.A.B. vervelend te vinden, aangezien elke vorm van houvast voor een faire prijs ontbreekt. Besloten is daarom om deze optie in V&A te laten vervallen; de optie om bezoekers te laten bieden op een item is hiervoor in de plaats gekomen.

Je kunt in de tekst wel aangeven dat je het product weg wilt doen "T.E.A.B", maar het is wel de bedoeling dat je een reële richtprijs aangeeft (zie ook de volgende paragraaf), zodat een potentiële koper in ieder geval een idee heeft van wat de prijs zou moeten zijn. Op deze manier heeft het ook nog zin om te sorteren op de prijskolom.

* Welke prijs moet ik invullen?

We verwachten van je dat je een reële prijs invult. Onder een reële prijs verstaan we de prijs waarvoor het product op het moment van aanbieden van eigenaar verwisselt. Indien je de prijs niet weet, zoek dan op internet op gangbare verkoopsites zoals Marktplaats naar vergelijkbare producten om een prijs te bepalen. Indien je geen reële prijs invult - zoals bijvoorbeeld €1,00, € 0,01 of € 9999 - zal de advertentie worden verwijderd. Bij een veiling wordt een startprijs gevraagd. Vul hier ook een reële startprijs in. Indien je meerdere producten tegelijk aanbiedt, zoals bijvoorbeeld bij een zolderopruiming, vermeld dat een richtprijs per product.
Dus feitelijk wil je zeggen dat je een hoop stennis maakt omdat je zelf de FAQ niet gelezen hebt. Tssk tssk ;)

Je eerdere topic was al gesloten, doe ik ook met deze. Zie anders:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2010 09:25 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.