Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeRtjh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-07-2023
Beste Tweakers,

Ik ben op het moment een Game-Computer voor een vriend aan het samenstellen. Hij zit op dit moment in Afghanistan, en wil graag gamen als hij terugkomt.

Nu zit ik met de volgende vraag (welke bijna/helemaal niet op internet te vinden is):

Hoe zit het met de afstand tussen geheugen en een Scythe Mugen 2 Rev. B op dit moederbord?
Ik wil hier namelijk 6GB (3x2GB) GeIL geheugen op gebruiken. Deze zijn zonder hoge heatspreaders.

Iemand enig idee?

Alvast hartelijk bedankt!

Groetjes,
BeRtjh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:43
Ik heb zelf een Mugen2 rev B op mijn Rampage 3...
Zie de foto:
Afbeeldingslocatie: http://images.hardwareinfo.net/usersys/large/012075-1.jpg
1 Geheugen bank zit bij mij nu onder de koeler, maar deze is ongebruikt. Daarin tegen past een "normale" geheugen module er NET onder.
Als je de koeler dus een kwartslag zal draaien, dan zal je er totaal geen problemen mee hebben.

Het enige probleem wat ik heb gehad, is dat op de achterkant van de Rampage III een chip bij het socket in de buurt zit. Wanneer je dus je backplate zal installeren komt de backplate (het foam ervan) op de chip te liggen.

Ik heb hem gewoon zo geinstalleerd en heb er geen problemen mee gehad.
Als je het niet vertrouwd kun je dus altijd een stukje van de backplate afslijpen, of misschien een stukje foam weghalen. De backplate drukt anders vrij hard op de chip.

Groet,
Reflame :)

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeRtjh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-07-2023
Heb jij de koeler een kwartslag gedraaid? En zit ook het tweede slot onder de koeler? (de rode sloten zijn neem ik aan de noodzakelijke sloten?).

Alvast bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-09 12:43
Ik heb mijn koeler idd een kwartslag gedraaid, aangezien mijn airflow van achter naar binnen word geblazen, en van daaruit naar boven.

Maar de rode slots zijn inderdaad de "primaire" slots. En wanneer de koeler zit gemonteerd zoals op de foto, kun je je geheugen nog net erin prikken.

Succes! :Y)

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]