Toon posts:

Windows 7 Retail Activatie limiet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Weet één van jullie misschien hoe vaak je Windows 7 Ultimate Retail kunt activeren?
Ik zou deze willen aanschaffen, maar aangezien ik nogal vaak formatteer vind ik het prettig als ik een 250 euro kostend stukje software onbeperkt kan gebruiken.

Ik heb op google gezocht, maar kon geen duidelijk antwoord hierop vinden.

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:11

mendel129

Radioactivator

1 keer installeren, activeren en image pakken.
Nadien (geactiveerde) image terugzetten ;)

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:24
In de EULA staat dat hij maar op 1 computer actief mag zijn. Je kan dus gewoon herfomatteren, en opnieuw installeren en activeren.

MS kijkt naar het mobo waarop het geinstalleerd is. Bij een OEM versie mag je, nadat je het eenmaal geactiveerd hebben, niet meer op een ander mobo activeren. Bij retail mag je W7 maar op 1 mobo (en CPU, HDD, en aantal andere kenmerken) tegelijk actief zijn. Dat is om dubbele installs te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat noem jij nogal vaak herinstalleren? :)
Naast de al genoemde image methode (en dat kan zelfs met de ingebouwde CompletePC Backup):
Als je elke week installeren wilt, Windows Vista en 7 hebben ook een tot drie maal toe verlengbare (Slmgr /rearm) 'grace' periode waarbij je voor testen e.d. het OS zonder direct te activeren kunt gebruiken.

http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd981009.aspx

Al heb je dan eerlijk gezegd wel een wat merkwaardige methode van werken. :P

Uit het verleden weet ik wel dat eenmaal verlopen activatiecodes voor Windows 2003 servers na pak 'm beet een maand of drie weer herinzetbaar werden (retail versies), maar pin me er niet op vast.
Als het echt maar voor een week of twee is: pak een image of activeer 'm nog niet voor die periode?

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 03-06-2010 21:27 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op 1 computer actief is geen probleem. Ik wil straks niet met het probleem zitten dat ik voor elke activatie microsoft moet bellen.

Een image kan daarbij helpen inderdaad, maar toch zou ik graag weten of ik onbeperkt kan activeren zonder microsoft te bellen.

EDIT: Ik formatteer ongeveer 1 keer in de maand / 2 maanden. Dus ongeveer 6-12 activaties per jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zie mijn reactie: je kan met je activatieduur spelen, na 120 dagen (3x 30 dagen grace) up & running zal je wel moeten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de info. Ik zal anders morgen nog wel even microsoft contacteren voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom formatteer je dan zo vaak? Misschien is het handiger om een manier te vinden om dat terug te dringen, dan hoef je ook niet zo vaak te activeren. Plus wat hierboven natuurlijk al aangegeven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:25:
Op 1 computer actief is geen probleem. Ik wil straks niet met het probleem zitten dat ik voor elke activatie microsoft moet bellen.

Een image kan daarbij helpen inderdaad, maar toch zou ik graag weten of ik onbeperkt kan activeren zonder microsoft te bellen.

EDIT: Ik formatteer ongeveer 1 keer in de maand / 2 maanden. Dus ongeveer 6-12 activaties per jaar.
windows installen, en met ImageX (ja ook van MS :P ) een image trekken en die restoren :?

ik doe dat ook maandelijks en heb dan geen activatie, immers hij is al geactiveerd in dat image :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je licentie is voor 1 computer, en zegt niks over hoe vaak je mag activeren op die pc. Maar als je verwacht dat een install minder als 30 dagen mee gaat zou je ook niet kunnen activeren. MS zal wel willen weten waarom jij 1 licentie 40x in een maand wil activeren op exact dezelfde pc. (??)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gaf al aan dat ik ongeveer 1 keer in de maand / 2 maanden formatteer. De reden daarvoor is dat ik het gewoon prettig vind om een verse windows te hebben als ik een aantal programma's niet meer wil. Ik vind het mateloos irritant dat als ik een programma deinstalleer er vervolgens nog allerlei bestanden van terug te vinden zijn in windows (in het register of ergens in verborgen mappen o.i.d.)

Maar de image via het onderhoudscentrum was ik al van op de hoogte. Het is uiteraard een goede methode om het probleem van activatie te omzeilen, maar ik was gewoon benieuwd of ik ook af kon met formatteren en opnieuw installeren en activeren. Vandaar dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 23:03:
Ik gaf al aan dat ik ongeveer 1 keer in de maand / 2 maanden formatteer. De reden daarvoor is dat ik het gewoon prettig vind om een verse windows te hebben als ik een aantal programma's niet meer wil. Ik vind het mateloos irritant dat als ik een programma deinstalleer er vervolgens nog allerlei bestanden van terug te vinden zijn in windows (in het register of ergens in verborgen mappen o.i.d.)

Maar de image via het onderhoudscentrum was ik al van op de hoogte. Het is uiteraard een goede methode om het probleem van activatie te omzeilen, maar ik was gewoon benieuwd of ik ook af kon met formatteren en opnieuw installeren en activeren. Vandaar dit topic.
Behalve een hoop extra tijd, wat is het verschil tussen formatteren + kaal installeren en een image er overheen knallen? Volgens mij maar bar weinig - of je moet iedere keer een andere partitie-inrichting willen. Maar dan nog, da's 1 handeling...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
Ach, je krijgt gewoon een computer waar je een challenge string in moet voeren met je telefoon en je krijgt dan een response. Met 5 minuten ben je gewoon up & running hoor.
Na de 3e herinstallatie (zelfde systeem) moest ik bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik bijv. Norton Ghost 15, maak een image van je volledige computer (bij een clean-install)
Wil je weer formatteren? Formateer dan, en restore je back-up.

Is Sneller, makkelijker en kan een hoop stress schelen.
Zoals hierboven ook al gezegd was.

Off-topic:
Elke 1/2maanden formatteren heeft ook geen zin, zorg dan gewoon dat je enkel programma's installeert die je zal gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Sandbox die programmas dan, of test ze in een virtuele omgeving.
* Jester-NL stelt zich de tijd voor die er gaat zitten in netjes de-activeren van gewenste programma's, formateren, herinstalleren en gewenste programma's opnieuw installeren/activeren

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:01
Met het programmaatje TokenRestore maak je een backup van al je activatiegegevens.
Windows opnieuw installeren, activatiegegevens weer terugzetten is dan voldoende, zo vaak als je wil, mits de hardware maar ongewijzigd blijft.

Hoewel ik denk dat een image van een nieuwe geactiveerde installatie sneller teruggezet is, maar die keus staat iedereen vrij.

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 04-06-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:07

TF

bla bla

*knip* Reageer ontopic of reageer niet

[ Voor 73% gewijzigd door TheVMaster op 04-06-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 16:14
Jester-NL schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 08:21:
Sandbox die programmas dan, of test ze in een virtuele omgeving.
* Jester-NL stelt zich de tijd voor die er gaat zitten in netjes de-activeren van gewenste programma's, formateren, herinstalleren en gewenste programma's opnieuw installeren/activeren
Ik sluit me hier bij aan. Wordt je pc echt zo veel trager van jouw programma's, dat die paar uur per maand die je moet uittrekken om Windows volledig opnieuw te installeren, je tijd bespaart? Ik bedoel, stel dat je pc 5% langzamer loopt door al die programmatroep, staat dat gelijk aan die paar uur tijd die je kwijt bent voor een reinstall?

Maargoed, zoals hier aangegeven staat, als je echt zo vaak moet reinstallen, gebruik gewoon slmgr.vbs -rearm. En als je om een of andere reden per se graag Windows geactiveerd wil draaien, waarom gooi je er niet een crack overheen en heb je de Retail key bij de hand voor als Microsoft/BSA ooit een keer komt zeuren? Ik kan nu onzin verkopen, maar ik meen me te herinneren dat Microsoft het alleen boeit of je een legale key hebt per PC, maar niet of je die ook echt gebruikt op die PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ruuddie schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 14:45:
[...]

waarom gooi je er niet een crack overheen
Omdat dat dus nergens voor nodig is. Bovendien is dat niet een suggestie waarvan je zal begrijpen dat wij daar achter staan ;)

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 05-06-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 16:14
alt-92 schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 14:47:
[...]

Omdat dat dus nergens voor nodig is. Bovendien is dat niet een suggestie waarvan je zal begrijpen dat wij daar achter staan ;)
Begrijp ik volkomen ;)
Enige reden waarom ik dat zei, is vanwege dat wat ik zei van het in huis hebben van een legale key. Ik meen dat bij bedrijven zonder MAK/KMS, sommige bedrijven gewoon een image gebruiken van een reeds geactiveerde retail key (wat dus in principe illegaal is), maar wel voor elke uitgerolde client een aparte legale key hebben aangeschaft. Deze gebruiken ze gewoon niet op dat systeem.

Is rearmen eigenlijk wel volledig legaal? Of is dat een grijs gebied?

[ Voor 5% gewijzigd door Ruuddie op 06-06-2010 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ruuddie schreef op zondag 06 juni 2010 @ 03:12:

Is rearmen eigenlijk wel volledig legaal? Of is dat een grijs gebied?
http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd981009.aspx < het wordt daar zelfs aangegeven als optie als je testscenario dat nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Ik gaf al aan dat ik ongeveer 1 keer in de maand / 2 maanden formatteer. De reden daarvoor is dat ik het gewoon prettig vind om een verse windows te hebben als ik een aantal programma's niet meer wil.
Installeer dan gewoon SteadyState van MS, daar kan je instellen dat na elke reboot je PC weer is zoals hij was.
Ik vind het mateloos irritant dat als ik een programma deinstalleer er vervolgens nog allerlei bestanden van terug te vinden zijn in windows (in het register of ergens in verborgen mappen o.i.d.)
Daar is o.a. Ccleaner voor om die restanten op te ruimen.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steady State werkt niet op W7:
Windows SteadyState Version 2.5 is now available with Windows Vista Support
There are no plans to support Windows SteadyState on Windows 7.
http://www.microsoft.com/...sharedaccess/default.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Koop dan een reborn kaart of een softwarematig alternatief ala SteadyState.

Die zullen er vast wel zijn.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1