Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
First of all, ik weet dat er een E52 topic is (dat is de telefoon waar ik het probleem mee heb), maar daar staat de oplossing niet in en ik heb stiekem een beetje haast daarmee (dat topic is een beetje dood). Ik wil morgen ergens heen navigeren en het blijkt niet echt te lukken!

Bluetooth GPS muis:
Ik heb twee BT GPS muizen. Met beiden heb ik problemen, ze willen niet connecten. Althans, ze worden herkend, maken gewoon verbinding (nadat ik de pincode heb ingevoerd), maar na twee seconden verdwijnt de verbinding. Dit geldt voor beide muizen (twee verschillende merken). Weet iemand hoe dit kan?
Overigens heb ik ook een BT headset die wel in verbinding blijft.

Interne GPS mbv internet
Ik werd het spelen met instellingen om de BT muizen aan de praat te krijgen zat en heb maar een Vodafone BLOX aangezet om te kunnen internetten. In het verleden heb ik die ook gehad en dat werkte prima met de standaard Nokia Kaarten. Vanwege bezuinigingen de BLOX een tijdje terug toch maar stop gezet. Toen ook de instellingen verwijderd zodat hij niet per ongeluk toch verbinding maakt (dat is vrij prijzig zonder die BLOX).
Maar goed, nu dus weer opnieuw aangezet. Browsen werkt prima, ik heb dus verbinding, de basisinstellingen zijn (dus) volgens mij goed. Echter Nokia Kaarten werkt niet. Hij vraagt of hij verbinding moet maken met het Vodafone toegangspunt. Als ik op ja klik zegt ie dat ie geen verbinding kan maken.
Ik heb al geprobeerd de browser met open verbinding open te laten en dan Kaarten op te starten, maar dan zeurt ie dat ie maar één internetverbinding tegelijk aan kan.
Vodafone gebeld, daar kunnen ze me niet helpen. Het Nokia Care Center is dicht. Ik hoop hier wat tips te krijgen!
Extra info: het kan liggen aan het feit dat ik niet de laatste versie van Kaarten heb (dan heet het Ovi Maps), ik heb die een tijd geleden geinstalleerd maar snapte er niets van. Gede-installeerd dus maar weer en de oude versie teruggezet. Zou het hier mee te maken kunnen hebben? Heb de laatste versie van Ovi Maps.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door tbenschop2 op 03-06-2010 21:15 ]

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Ik zou inderdaad zeker wel de nieuwste versie van OVI Maps gebruiken.

Waar je ook op moet letten, is dat je bij Positiebepalingsmethoden Assisted-GPS aan zet (menu - instellingen - telefoon - toepassingsinstellingen - positiebepaling (zo zit het op de N97, ik neem aan dat dit bij de E52 niet heel anders is ...).

Succes

• tbenschop2
Bedankt voor de tip. Ik had/heb assisted gps en integrated gps aan.
Nu toch maar nog een keer de nieuwe Ovi Maps geinstalleerd (net van internet gehaald), maar ook deze wil niet online gaan! :(

• PinokkioTV
Je kunt via Vodafone nog een keer de instellingen naar je toestel laten sturen ...

En als dat niet werkt:
* Back-up maken van je toestel via Nokia PC Suite
* Harde reset uitvoereen op je toestel (*#7370#)
* Back-up terug zetten, maar NIET de instellingen

• tbenschop2
PinokkioTV schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:21:
Je kunt via Vodafone nog een keer de instellingen naar je toestel laten sturen ...

En als dat niet werkt:
* Back-up maken van je toestel via Nokia PC Suite
* Harde reset uitvoereen op je toestel (*#7370#)
* Back-up terug zetten, maar NIET de instellingen
Ok maar hoe kom ik dan als nog aan de juiste instellingen?

subvraag: ik snap echt niets van die nieuwe OVI maps.. Hoe kan ik nu een bestemming opzoeken? Als ik op "zoeken" klik kan ik alleen door de categorien bladeren. Ik wil gewoon een woonplaats + straatnaam in kunnen voeren..

[ Voor 20% gewijzigd door tbenschop2 op 03-06-2010 21:28 ]

• PinokkioTV
De juiste instellingen kan je naar je toe laten sturen vanaf de Vodafone website, of zelf invoeren (opzoeken dus)
Navigeren met OVI: bij plaats zoeken kan je in het bovenste veld de plaats invoeren waar je heen wilt (bijvoorbeeld spui, den haag), dan krijg je één of meerdere mogelijkheden. Deze kan je vervolgens kiezen om heen te navigeren, toe te voegen aan een route etc.

• tbenschop2
Bedankt, dat had ik gedaan.

AARGH! Ik heb nu de fabrieksinstellinghen weer teruggezet, en kan nu niet eens meer bellen! Alleen noodoproep staat er!!! HELP!

• tbenschop2
Hmm, na een reboot kon ik gelukkig weer bellen. Helaas blijven de andere problemen.
Bluetooth werkt niet en ik krijg geen internetverbinding bij Ovi Maps. Overigens ook niet bij de Youtube applicatie..

• tbenschop2
Pff, na een hele hoop geprutst erachter gekomen dat ik WAP moet gebruiken ipv GRPS. Blijft mijn vraag over de nieuwe OVI maps: ik kan inderdaad zoeken naar een bestemming, maar ik zou graag zien dat hij -net als in de oude versie-, suggeesties doet voor plaats en straatnaam. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

• PinokkioTV
Niet :)
Pagina: 1