Toon posts:

Pricewatch - filter suggesties voor laptops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LS,

Ik ben via de fantastisch complete pricewatch site op zoek gegaan naar een laptop. Het is heel fijn dat er zoveel filters toe te passen zijn. Een suggestie wil ik echter doen: ik weet echt niet van al die grafische kaarten wat de eigenschappen zijn. Meest populair helpt al wel. Zou het niet mogelijk zijn om een filter toe te passen op laptops met een kaart die het geheugen deelt, en die met een kaart die dedicated memory heeft? en evt. ook hoeveel?

groet
WV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

De meeste nieuwe laptops hebben allemaal een eigen memory, maar je idee is zekers goed te noemen, alleen weet ik niet of vele site`s dat vermelden.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:46
mexel schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:41:
De meeste nieuwe laptops hebben allemaal een eigen memory, maar je idee is zekers goed te noemen, alleen weet ik niet of vele site`s dat vermelden.
Dat slaat echt nergens op. Je hebt gewoon te maken met een IGP of dedicated kaart. Er zijn zat laptops met Intel IGp, ATI HD4200 of Nvidia ION.

Alhoewel het hier offtopic is, ook het geheugen zegt niks. Je vergelijkt processors toch ook niet op basis van de hoeveelheid werkgeheugen? Ook videokaarten hebben een kloksnelheid en een soort van aantal cores (shaders). Het beste pak je een benchmark list er bij om te kijken hoe de videokaarten _ECHT_ presteren:
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html

En als je nog hulp nodig hebt, vraag het eens in een [NBBG Aanschaf]-topic. Ook anno 2010 hebben de Tweakers zelf veel meer verstand van dit soort zaken dan een pricewatch filtertje ;)

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 03-06-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Schopje van GR naar PW :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 13:53
Aangezien hier een hele algemene titel staat gooi ik hier maar een request voor nog een ander filter.
Keuzelijst voor CPU-lijn met bijvoorbeeld de keuzes: Athlon 64, Turion 64, Core 2 duo, Core i3, Core i5, etc.
Of een keuzelijst voor CPU-merk met de keuzes: AMD, Intel, overig.
Is dit haalbaar?

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:31

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Jogai schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:08:
Aangezien hier een hele algemene titel staat gooi ik hier maar een request voor nog een ander filter.
Keuzelijst voor CPU-lijn met bijvoorbeeld de keuzes: Athlon 64, Turion 64, Core 2 duo, Core i3, Core i5, etc.
Is dit haalbaar?
Die zijn er gewoon hoor :?

[edit]
Ow wacht, je bedoelt tussen de laptops 8)7 :>
Nu staan gewoon alle processors er tussen, dat wordt inderdaad veel klikken. CPU serie lijkt mij hier ook handiger dan alles los.

[ Voor 18% gewijzigd door Mad Marty op 04-06-2010 11:21 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:46:
[...]

Alhoewel het hier offtopic is, ook het geheugen zegt niks. Je vergelijkt processors toch ook niet op basis van de hoeveelheid werkgeheugen? Ook videokaarten hebben een kloksnelheid en een soort van aantal cores (shaders). Het beste pak je een benchmark list er bij om te kijken hoe de videokaarten _ECHT_ presteren:
http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
http://www.notebookcheck....raphic-Cards.13849.0.html

En als je nog hulp nodig hebt, vraag het eens in een [NBBG Aanschaf]-topic. Ook anno 2010 hebben de Tweakers zelf veel meer verstand van dit soort zaken dan een pricewatch filtertje ;)
Dank zover voor deze en andere reacties. Even n.a.v. het gedeelte wat ik hier gequote heb: benchmarken en evt. verdere hulp vragen zouden voor mij (indien gewenst) vervolgstappen zijn, nadat ik via filter een eerste selectie heb gemaakt. Ik zou bijvoorbeeld via het filter 5 laptops met grafische kaarten met 1GB dedicated memory overhouden en die willen benchmarken. Maar het kan ook goed zijn dat gezien de overige specs van die laptops ik al een keuze maak voor welk laptop ik aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat ik het topic een wat te ruime titel heb gegeven. Krijg hem niet gewijzigd, maar ik zou het toch echt even bij de laptops willen houden, in 1e instantie de grafische kaarten, maar voor processors geld in principe hetzelfde. Anders ben ik bang dat mijn vraag / suggestie straks verdwijnt door later toegevoegde onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:58

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Titelchange en even een off-topic suggestie afgesplitst :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:46
Jogai schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:08:
Is dit haalbaar?
Wat misschien nog leuker is, is een pre-defined totaalfilter door Tweakers.net Experts in de toekomst. Wat ik nu al vaak doe is voor "klanten" in de NBBG topic een filter samenstellen. En zo heb ik ook het gebruikte filter voor de laatste Notebook BBG opgenomen in het deel over de multimedianotebook (welke ik dus heb gedaan).

Heel leuk zijn inderdaad al die filters, maar het is misschien wel een leuk idee om pre-defined filters in te stellen. Denk aan Budgetnotebook, Basisnotebook, mainstreamnotebook etc etc. Deze kunnen dan ook aan de Notebook BBG zelf worden gekoppeld. In dat geval zou slechts een select groepje van Tweakers.net Experts en Tweakers.net crew deze filters kunnen aanmaken aan de hand van de criteria die zij belangrijk achten in die klasse. Daarmee krijg je gelijk een overzicht van notebooks die in principe voldoen, maar kun je zelf, uiteraard, de filters nog verder tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crockie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 09:52
Zoals al eerder in dit forum aangegeven in topic glare / non-glare filter bij laptops

Het lijkt mij ook heel fijn om een optie te hebben voor glare non-glare schermen.
Ik ben zelf bijvoorbeeld niet geïnteresseerd in laptops met een glanzend scherm.
Nu moet ik op ander sites gaan zoeken of een laptop wel of niet een mat scherm heeft, en aangezien dit een van mijn belangrijkste eisen is wordt de pricewatch een stuk minder nuttig. :|

Verder ben ik het ook helemaal eens met een dedicated videokaart optie.
Dat is voor mij soms ook een deal-breaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07 21:39

Kraan

Veteraan
Voor beide geldt; de meeste fabrikanten vinden het niet nodig dit te specificeren. Voor ons is het daarom niet te bepalen welke waarde bij deze specificatie ingevuld moet worden. Of we moeten iedere laptop in de Pricewatch laten leveren, uitpakken, scherm controleren, inpakken en terugsturen.

Uiteraard kunnen de specificaties aangemaakt worden en door de gebruikers ingevuld worden op basis van hun eigen bevindingen. Het probleem is echter wel dat dit niet te controleren valt en dat het lang zal duren voordat er genoeg data ingevuld is om een filter zinvol te maken.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

Pagina: 1