Toon posts:

GTX480 @ 100% fan speed, negatieve impact?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik krijg over een aantal dagen mijn GTX480 binnen, en ben van plan deze over te clocken, ik wil gebruik maken van de stock cooler die erop zit, zonder watercooling oid. (ligt aan het antwoord op de vraag die ik nu stel)
Ik heb begrepen dat de stock cooler op 100% de boel aardig koel houdt, nadeel is wel dat het een enorm lawaai maakt.

Nu is mijn vraag, als ik de 480GTX 24/7 op 100% fan speed zet, heeft dat op lange termijn nog een negatieve invloed op iets, afgezien van het lawaai?

Ik heb een headset die geen geluid binnenlaat dus het lawaai maakt me totaal niet uit...

alvast bedankt.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Nee, hoogstens dat ie het na een paar jaar begeeft.

Volgens mij kun je hem dan wel het beste af en toe smeren, druppeltje naaimachine olie op de as.

Zucht...

Verwijderd

Heb je een goede airflow in de kast? De koeler neemt de lucht uit de kast en blaast die dan naar buiten, als de rest van je systeem veel warmte genereerd, zou ik wel overwegen een goedkope intakefan te plaatsen (met stoffiltertje dan ) en een outtake fan bovenaan oid. Als je fan constant op 100% draait, geef ik hem sowieso geen 2 jaar of hij is kapot :)