Coolpasta wachten na aanbrengen?

Pagina: 1
Acties:

• thek
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Nadat ik CL Liquid Pro op de CPU heb aangebracht, moet ik dan een bepaalde tijd wachten?
Of kan ik direct de cooler erop zetten en de pc aanzetten, dit staat niet in de handleiding :?

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
gewoon pasta, koeler erop, en aanzetten

ja, daag.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het is zelfs aanbevolen de CPU eerst even lekker warm te laten worden (fan ff zacht zetten en stressen) zodat de koelpasta zich een beetje uitspreidt over de CPU.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-01 11:46
Voor zo ver ik het weet kan je hem meteen gebruiken, maar soms verlagen de temps wel een klein beetje na een paar uur, tot soms een paar dagen gebruik.

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 15:37
Zolang de temps maar lager worden in verloop van tijd is het niet erg ;)
Maar inderdaad kan je gewoon smeren / spuiten en dan koeler er weer op. Als je te lang wacht met de koeler erop doen vloeit het misschien niet helemaal lekker.

• fasster
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-02-2023

fasster

splitter your brain

je moet juist absoluut niet wachten want dan droogt het uit en verliest het zijn kracht om overal tussen te vloeien en zo een perfect contact te maken.

i7 920@4.2, ek supreme HF full copper, ek spinbay res, mcp 650 met ek top, rx240,gchanger 360, sapphire 5970oc ek full cover block, cosmos s, nexus tranculity 850, ocz paltinum xtc 6gb artic cooling heatspredder, ek south bridge waterblock

• Laeh
  • Laatst online: 19-01 09:28
En als je lang wacht loop je het risico dat er kleine deeltjes vuil op de pasta komen te zitten, wat weer kan leiden tot een warmere CPU

• [Remmes]
Laeh schreef op zondag 20 juni 2010 @ 19:59:
En als je lang wacht loop je het risico dat er kleine deeltjes vuil op de pasta komen te zitten, wat weer kan leiden tot een warmere CPU
wat voor een stofnest woon jij dan??

wat ik meestal doe is pasta tube/spuit even bij verwarming houden of in warm water hebben, zodat het goed kan verspijden

ja, daag.

• Laeh
  • Laatst online: 19-01 09:28
Remmes_NT schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:11:
[...]

wat voor een stofnest woon jij dan??

wat ik meestal doe is pasta tube/spuit even bij verwarming houden of in warm water hebben, zodat het goed kan verspijden
Ik weet niet in wat voor steriel gebouw jij wel niet woont, maar er dwarrelt altijd wel wat stof door de lucht, en als je een hond hebt (zoals ik) dan vliegen er ook vaak genoeg losse haren door het huis (tenzij je smetvrees hebt en 24/7 aan het stofzuigen bent natuurlijk :P)

• [Remmes]
Laeh schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:27:
[...]

Ik weet niet in wat voor steriel gebouw jij wel niet woont, maar er dwarrelt altijd wel wat stof door de lucht, en als je een hond hebt (zoals ik) dan vliegen er ook vaak genoeg losse haren door het huis (tenzij je smetvrees hebt en 24/7 aan het stofzuigen bent natuurlijk :P)
ja klopt, er zit altijd wel stof in de lucht, maar niet zo'n haarbal waardoor jou cpu opeens 5c+ warmer wordt ,

ja, daag.

Verwijderd

En ook hier geldt de regel => Hoe minder pasta hoe beter. De laag moet zo dun mogelijk zijn zodat hij echt alleen de eventuele oneffenheden opvangt tussen de koeler en de CPU cap.
Pagina: 1