Ik zit met een probleem thuis, de modem en router staan op zolder, omdat dat vroeger 'handig' was omdat mijn vaders kantoortje daar is, uiteraard is dat niet handig maar leg dat maar eens uit aan papa de zgn internetguru. Nu begon het internet er te vaak uit te knallen. Op aanraden van de helpdesk en ik zelf, heeft vaders de modem toch maar eens bij de inkomende coax splitter aangesloten(woonkamer), met een coax kabel van max 1m, en dat werkt dus prima. Maar nu wordt dus wel mijn utp kabel gebruikt die normaliter voor de htpc beneden bestemt was die helemaal naar zolder loopt om daar in de switch van de router te zitten.
Hoe krijg ik nu het internet signaal van de modem naar de router op zolder, en vanaf daar weer ethernet naar naar beneden voor de htpc zonder een 2e UTP kabel neer te hangen.
Ik meen mij te herinneren dat de utp uit de modem in een switch geplugged kan worden en dan alsnog door een (toen in ieder geval) een XP machine benaderd kan worden als zijnde PPPoE client.
Dus ipv het straigtforward geval zonder router:
modem-> Desktop PC met pppoe client
nu:
modem -> switch - Desktop pc met pppoe client
Maargoed als dat zou werken ben ik er nog steeds niet, want ik wil natuurlijk de router het internet laten routeren en niet een complete pc . Maar in mijn nieuwe opstelling is de utp vanaf de modem al in de switch van de router gaan zitten, en dus niet in de WAN, dus kan de router niet zijn pppoe magie erop los laten.
Is het nu mogelijk om vanaf het switch gedeelte een extra utp naar de WAN poort te verbinden, om zodanig alsnog een pppoe connectie op te kunnen stellen?
Behoorlijk kut uitleggen dit
maar ik hoop dat iemand een idee heeft.
Hoe krijg ik nu het internet signaal van de modem naar de router op zolder, en vanaf daar weer ethernet naar naar beneden voor de htpc zonder een 2e UTP kabel neer te hangen.
Ik meen mij te herinneren dat de utp uit de modem in een switch geplugged kan worden en dan alsnog door een (toen in ieder geval) een XP machine benaderd kan worden als zijnde PPPoE client.
Dus ipv het straigtforward geval zonder router:
modem-> Desktop PC met pppoe client
nu:
modem -> switch - Desktop pc met pppoe client
Maargoed als dat zou werken ben ik er nog steeds niet, want ik wil natuurlijk de router het internet laten routeren en niet een complete pc . Maar in mijn nieuwe opstelling is de utp vanaf de modem al in de switch van de router gaan zitten, en dus niet in de WAN, dus kan de router niet zijn pppoe magie erop los laten.
Is het nu mogelijk om vanaf het switch gedeelte een extra utp naar de WAN poort te verbinden, om zodanig alsnog een pppoe connectie op te kunnen stellen?
Behoorlijk kut uitleggen dit