Callback in iframe afvangen en pagina redirecten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:20
Ik heb een site waar ik de gebruikers de mogelijkheid wil geven om met hun "normale" account in te loggen, maar daarnaast ook de mogelijk geven om via Hyves in te loggen.

De Hyves koppeling werkt zoals het hoort ook het inloggen, maar nu wil ik het netjes implementeren.

Ik laad de Hyves url (om te kunnen inloggen) in een nette lightbox (iframe). In die iframe komt netjes het Hyves venster te staan wat mij vraagt om mijn gebruikersnaam en wachtwoord en vervolgens dien ik nog even toegang te geven. Na het toegang geven wordt ik geredirect naar een callback url die ik heb opgegeven.

Dat is heel mooi natuurlijk, maar na die callback wil ik mijn lightbox sluiten en weer op de index van mijn site terecht komen.

Aangezien ik het geheel nu laad in iframe wordt ik in die iframe ook geredirect naar mijn nieuwe pagina.

Iemand ideetjes hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom niet openID of de hyves api gebruiken?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je kunt toch in je eigen callback pagina javascript code opnemen die er voor zorgt dat de ligthbox gesloten wordt?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
voodooless schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:24:
Waarom niet openID of de hyves api gebruiken?
Heb je mijn bericht gelezen, daar staat duidelijk in vermeld dat ik de Hyves API gebruik en dat die koppeling werkt.
Janoz schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:29:
Je kunt toch in je eigen callback pagina javascript code opnemen die er voor zorgt dat de ligthbox gesloten wordt?
Ik ga even testen.

Edit: heb dit even getest of ik variable kan aanroepen vanuit het script wat geladen wordt in de iframe en die gezet zijn op de index. Dat werkt! Had daar geen idee van, weinig gebruik gemaakt van iframes.

In mijn callback pagina kan ik nu controleren of die user daadwerkelijk authenticated is om vervolgens de lightbox te sluiten of een foutmelding weer te geven, check!

[ Voor 51% gewijzigd door T i M op 03-06-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
Het aanroepen van variabelen is geen probleem, ik kan echter niet de lightbox sluiten door de functie aan te roepen om het ding te sluiten. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:53

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

T i M schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:41:
Het aanroepen van variabelen is geen probleem, ik kan echter niet de lightbox sluiten door de functie aan te roepen om het ding te sluiten. Vreemd.
Kan het te maken hebben met de security die er op iframes ligt? Dat een iframe niet aan variabelen/functies kan van de aanroepende code als deze uit een andere domein komt?

Dan zou je alleszins met FireBug de exceptie moeten zien langskomen.

[ Voor 7% gewijzigd door GrimaceODespair op 04-06-2010 12:54 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Pagina: 1