Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik wil een htpc systeem bouwen, uiteraard voor probleemloos afspelen alle full HD content, maar ook in staat goed geluid optisch of over HDMI naar mijn AVR te sturen, alsmede gelijktijdig mkv's etc downloaden en automatisch uitpakken. Nu wordt mij enerzijds in de winkel een Zotac Ionitx systeem aangeraden, anderzijds lees ik weer dat de Intel i3 530 met een H55 mobo daar een beter platform voor zou zijn. En kan een intel i3 530 systeem net zo stil zijn als een Zotac gebaseerd systeem?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 11:06
Een i3 kan passief gekoeld worden. Als je daarnaast ook nog een stille of een passieve voeding neemt heb je een heel stil systeem.Een i3 ondersteund video en HD-audio over HDMI.

Het i3 systeem is wel een aardig stuk sneller dan een op Atom gebaseerd systeem. Hier zou je je voordeel mee kunnen doen met bijvoorbeeld het uitpakken van films. Maar als je tijd hebt voldoet de atom natuurlijk ook.

Daarnaast heeft een i3 syteem meer uitbreidingsmogelijkheden zoals ddr3 intern geheugen en een videokaart. Een videokaart heeft als voordeel dat deze de beeldkwaliteit kan verbeteren en met ddr3 zal het systeem weer een stukje sneller zijn. Het komt er op neer dat een i3 wat meer mogelijkheden bied.

Maar uiteindelijk zullen ze hetzelfde doen, namelijk HD beelden afspelen. Het is dus de vraag of je de extra mogelijkheden van de i3 het geld waard vind.

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Dank voor de reactie. Ik denk dat de Zotac op zich wel zal kunnen wat ik nu wil, maar mijzelf kennende heb ik over een paar maanden een paar extra eisen en wil ik een of andere uitbreiding. Bv een hele goeie interne geluidskaart, of het idee toch het systeem ook als lichtere game machine in te zetten, aangezien een game vast wel leuk zal lijken en spelen op een 107 cm Full HD TV en dan toch bv een videokaart toevoegen, of toch de processor upgraden.

Bij Computerland zie ik als mobo een MSI H55M-E33. Daar zit wel een HDMI uitgang op maar geen optische uitgang. Kan ik er altijd vanuit gaan dat het surround geluid via de HDMI naar de AVR kan?

[ Voor 17% gewijzigd door flopdoc op 03-06-2010 21:58 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2