• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Hoi ik ben Jesse en ik wil graag via Tweakers.net meer te weten komen over de invloed van games op de maatschappij. Ik doe dit omdat ik voor maatschappijleer een werkstuk moet maken over een maatschappelijk "probleem". Het onderwerp moet als volgt aan bod komen:
1. Een vraag waarop je een antwoord probeert te vinden, of
2. Een stelling, die je, na onderzoek, bewijst of verwerpt.
Ik kies voor nummer één, en mijn vraag luid dan ook "welke invloed hebben games op de maatschappij".
Hier bij dacht ik vooral aan, "verslaving aan games" en "games die aanzetten tot geweld" en anderen dingen aan games die mogelijk een invloed hebben op de maatschappij.
Via mijn hoofdvraag "welke invloed hebben games op de maatschappij" kan ik meerderen deelvragen maken.

Ik wil nadrukkelijk rekening houden met het volgende:
Subjectiviteit en objectiviteit, geen van de twee mag een duidelijk overhand nemen.
Kritische houding, ik wil dus niet een kant van de zaak belichten en dus meerderen meningen en onderzoeken in mijn werkstuk verwerken. Ook is hoor- en wederhoor hier in belangrijk.

Ik maak dit topic niet aan omdat ik de Tweakers een werkstuk voor me wil laten maken maar mij helpen met tip, links, onderzoeken, vragen, antwoorden en wellicht zelfs door hier gewoon te discussiëren en mij in de goede richting te helpen. Ik hoop dat dit topic van Tweakers is toegestaan.

Voorlopig heb ik nog geen informatie verzameld dat ga ik dit weekend doen ik heb tot donderdag 24 juni de tijd om het werkstuk af te maken.

Alvast bedankt voor alle hulp en tips die ik hopelijk ga krijgen _/-\o_

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat hoop je zelf te gaan vinden en welke kant wil je op? Nogal een breed onderwerp, 'de maatschappij'. Het lijkt me dat je op Tweakers toch de boel iets zal moeten concretiseren, wil je een fatsoenlijke discussie krijgen ;)

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12 14:11
Je zegt voor optie 2 te gaan, maar, je hebt geen stelling. Je stelt een vraag, ga je dan niet voor optie 1? ;)

Edit: tevens met hierboven, je stelling (vraag) is erg breed, ook zijn de meningen hirover nogal verdeeld. Had je al wat gevonden kwa informatie cq. onderzoeken? Wat waren hiervan de conclusies?

Ik zou het iig een lastig onderwerp vinden om objectief over te zijn. Wie bepaald er dat bepaald gedrag door een game komt, en niet door de persoon in kwestie die de game heeft gespeeld?

[ Voor 63% gewijzigd door wasted247 op 03-06-2010 18:25 ]

• madmaxnl
Jejking schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:20:
Wat hoop je zelf te gaan vinden en welke kant wil je op? Nogal een breed onderwerp, 'de maatschappij'. Het lijkt me dat je op Tweakers toch de boel iets zal moeten concretiseren, wil je een fatsoenlijke discussie krijgen ;)
Het onderwerp is niet 'de maatschappij' maar welke invloed hebben games hier op.
Denk aan schiet incidenten op scholen, verslaving, regeringen die bepaalde games verbieden, leeftijdsgrenzen die worden aangescherpt etc.
wasted247 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:21:
Je zegt voor optie 2 te gaan, maar, je hebt geen stelling. Je stelt een vraag, ga je dan niet voor optie 1? ;)
Ja inderdaad 8)7 ik heb het ondertussen aangepast :*)
wasted247 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:21:

Edit: tevens met hierboven, je stelling (vraag) is erg breed, ook zijn de meningen hirover nogal verdeeld. Had je al wat gevonden kwa informatie cq. onderzoeken? Wat waren hiervan de conclusies?

Ik zou het iig een lastig onderwerp vinden om objectief over te zijn. Wie bepaald er dat bepaald gedrag door een game komt, en niet door de persoon in kwestie die de game heeft gespeeld?
Ik heb nog geen research gedaan zoals ze dat zeggen maar dat games wel veel invloed hebben op de maatschappij is denk ik wel duidelijk aantoonbaar. Dat het lastig wordt onderzoeken en dergelijk m.b.t gedrag veroorzaakt door games wordt moeilijk. Je ziet bijvoorbeeld dat overheden zoals de VS games als American Army gebruiken om soldaten te werven dit zegt toch ook al heel erg veel over hoe invloedrijk games worden geacht.

[ Voor 37% gewijzigd door madmaxnl op 03-06-2010 18:32 ]

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12 14:11
Misschien een goed idee om een aantal invloeden per maatschappij aan te geven? Scoor je vast punten mee ;)

Verder heb je wel degelijk gelijk dat er invloeden te noemen zijn. Daarmee is je vraag dus al deels beantwoord. Begrijp ik het goed dat het nu enkel het idee is om concrete voorbeelden te verzamelen?

Ik kan me voorstellen dat het dan een saai geheel wordt. Misschien iets over de historie en toekomst visie er in verwerken? Waar je nog mogelijkheden ziet?

• madmaxnl
wasted247 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:37:
Begrijp ik het goed dat het nu enkel het idee is om concrete voorbeelden te verzamelen?
Min of meer maar ik begin zelf met zoeken naar informatie dit weekend, ik heb het topic alvast aangemaakt zodat men wellicht al tips kan geven waar ik het beste naar kan zoeken.
wasted247 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:37:
Ik kan me voorstellen dat het dan een saai geheel wordt. Misschien iets over de historie en toekomst visie er in verwerken? Waar je nog mogelijkheden ziet?
Historie zit er in omdat bepaalden voorvallen zich al hebben voorgedaan, zoals schiet incidenten dit is dan min of meer al historie maar op de historie wil ik me niet zo richten. De toekomst is inderdaad wel erg interessant want de game industrie groeit nog steeds en hier mee waarschijnlijk ook de invloed van games op de maatschappij.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Uit de zinsnede "Het onderwerp moet als volgt aan bod komen" leid ik af dat het hier om een huiswerkvraag gaat. Dit soort topics zijn hier alleen toegestaan met toesteming vooraf door de moderators.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.