Thunderbird blijft berichten kopiëren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een vreemd probleem met mijn Thunderbird. Ik gebruik versie 3.0.4 op een Windows Vista Business SP1 machine.

De problemen begonnen tijdens het opruimen van wat e-mail berichten. Een aantal berichten wilde ik bewaren en hiervoor dacht ik dat de 'Archive' knop uitkomst zou bieden. Ik heb dan ook op deze knop gedrukt waarna al spoedig de problemen begonnen. Na een x aantal minuten kreeg ik de melding dat ik de hoeveelheid maximale connecties naar de IMAP server had overschreden.

Thunderbird kwam zelf met een oplossing om de hoeveelheid connecties te verlagen. Dit heb ik gedaan tot het aantal connecties op 1 stond. Na iedere keer heb ik opnieuw opgestart. De melding verscheen niet meer, maar Thunderbird weigerde nieuwe e-mail in de inbox te laten zien en leek alleen maar bezig met 'Moving messages to Archive/2009'. Elke andere actie was onmogelijk.

Na wat speurwerk online leek het uitschakelen van het indexeren van de berichten misschien een oplossing te zijn. Ik heb dit uitgezet maar dit bleek niet te werken.

Uiteindelijk heb ik mijn account verwijderd en opnieuw aangemaakt. Toch blijkt Thunderbird ergens te onthouden dat hij mijn berichten moet verplaatsen want hij gaat er vrolijk mee verder.

Via Webmail kon ik wel inloggen op mijn e-mail en daar zag ik dat er netjes nieuwe mail binnenkwam. Met de mail zelf is dus niets mis. Tot mijn verbazing bleek wel dat de map 'Archive/2009' inmiddels meer dan 59.000(!) mailberichten bevatte. Dit zijn allemaal gearchiveerde berichten die tot aan het einde der tijden gedupliceerd lijken te worden. Zodra ik Thunderbird opstart worden de berichten meer en meer.

Inmiddels gebruik ik als tijdelijke oplossing even Windows Mail, maar ik zou natuurlijk graag weer teruggaan naar Thunderbird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Start - uitvoeren - C:\PAD\NAAR\thunderbird.exe -profilemanager

zie hier ook hier: http://kb.mozillazine.org/Profile_Manager#Windows

Daar kan je je profiel weggooien (en daarmee dus ook alle instellingen).

[ Voor 7% gewijzigd door Mental op 03-06-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, daarom hou ik nou van tweakers :).

Met een nieuw profiel is het probleem verholpen lijkt het. Nu nog even de 59.000 berichten zien weg te gooien en alle filters opnieuw instellen.Maar dat alles weegt natuurlijk op tegen het weer kunnen gebruiken van Thunderbird!