Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 20:56

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Topicstarter
Omdat mijn moeder en zusje vinden dat de PC te langzaam is heb ik besloten Windows XP er opnieuw op te installeren. Echter loop ik nu een beetje vast. Ik moest kiezen op welke partitie ik XP wil installeren. Op de C: schijf is het logische maar daar staat al Windows XP op en dat geeftie ook aan dat het mogelijk niet juist meer zal werken.

Wordt de C schijf nu wel of niet geformateerd als ik door wil gaan met de installatie op deze partitie?

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
In het scherm met de partitieoverzicht kun je zelf aangeven of de partitie geformateerd moet worden of niet. Onderaan staan een aantal keys gedefinieerd om partities te verwijderen, te creeeren en te formateren. Als je dit dus niet doet, dan wordt de schijf niet geformateerd en overschrijft een installatie enkel de windows installatie.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:57
Misschien dat je even kunt aangeven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google.

Misschien dat je voor je volgende topic even de regeltjes door kunt nemen, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je slim bent maak je een backup van alles wat je wil bewaren van je C-schijf en formatteer je hem zelf.
Als je dat niet doet, wordt de nieuwe XP naast de oude gezet, en krijgt de oude windows folder de naam Windows.old of Windows.000 of iets in die trant. Je kan dan wel allerlei vage problemen krijgen met het installeren van programma's of hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22
Welnee je kan gewoon tijdens de installatie kiezen of je wilt formatteren of niet

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Ik heb bij het kiezen van de partities alleen de mogelijk om te Installeren, Verwijderen en Afsluiten, formateren staat er niet bij :S

Ik kan op Google niks vinden over hoe ik de C: format zonder de installatie te verlaten. Enige wat ik zou kunnen doen is gewoon XP opstarten en dan vanuit daar C schijf formateren maar dat vind ik niet echt logisch mocht de installatie fout gaan, dan heb ik helemaal geen OS meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 00:52
Bij het kiezen van de partitie kan je de partitie ook verwijderen en gelijk weer aanmaken dan is hij ook geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Zie uitleg en bijbehorende afbeeldingen hieronder.

http://www.websonic.nl/pc...xp_installatiewindows.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Topicstarter
Bazvv schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:38:
Bij het kiezen van de partitie kan je de partitie ook verwijderen en gelijk weer aanmaken dan is hij ook geformatteerd.
Probeer ik dat wel even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad-user
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Of je geeft in de bios aan dat je van cd wilt opstarten, dan komt er wel een mogelijkheid om eerst te formatteren.

maar de zomer komt eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Het lijkt me duidelijk dat TS weinig tot geen moeite neemt om zelf het e.e.a. uit te zoeken.
Pagina: 1