externe HDD probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastersphinx
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-08 17:34
Ik heb sinds kort ( 5 dagen ) een nieuwe externe HDD gekocht, hij werkt opzich prima, 1.5 TB HDD van Freecom, gekocht bij bol.com

alleen sinds 2 dagen kan ik hem niet meer inpluggen in mn laptop zonder dat windows vastloopt,
als ik de HDD inplug is er niets aan de hand totdat ik "mijn computer" open, of als ie al geopend is, dan loopt alles vast, en zodra ik dan de HDD er weer uit trek, is alles weer normaal.

de enige manier hoe ik op het moment mn HDD kan bereiken is door windows op te starten, de HDD inpluggen, en dan ctrl alt delete, afmelden, en opnieuw inloggen, dan werkt alles wel prima.

het enige probleem is dus inpluggen, kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HDD is op USB? Heb je dit ook bij andere externe HDDs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastersphinx
nee, ik heb voorzover ik me kan herinneren dit nooit met andere HDD's gehad, en ja het is op USB

het is nu nog gekker, ik heb wat zitten kloten met de poorten, en nu word de hele externe HDD niet eens meer herkend, en is het een "onbekend apparaat"

maar weer hetzelfde verhaal, als ik dan afmeld, met de hdd ingeplug en ik log weer in, staat ie er gewoon bij, en werkt ie gewoon goed,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dan waren de drivers gedeinstalleerd. Ik zou misschien eens voor nieuwe drivers zoeken, heb alleen geen idee of je drivers nodig hebt van dat specifiek merk, windows, of usb drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastersphinx
ik denk niet dat dat het probleem is, want het is elke keer hetzelfde verhaal

windows opstarten > HDD inpluggen in USB > onbekend apparaat > ctr alt delete > afmelden > inloggen > mijn computer > en ik kan vervolgens mijn HDD bereiken

als ik dan de usb er weer uit trek en er opnieuw instop, is het hetzelfdeliedje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-08 07:58

djfrankel

It's a trap!

Heb je de schijf de eerste keer wel geformateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastersphinx
ja, en daarna omgezet van fat 32 naar ntfs

[ Voor 28% gewijzigd door mastersphinx op 03-06-2010 16:18 ]

Pagina: 1