[Windows 7] Programma's aan search toe voegen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 22:22
Ik zit met een probleem. Sinds ik Windows 7 gebruik gaat bij mij alles via de search engine. Ik start al mijn programma's door te zoeken en open files zo.

Als je een nieuw programma installeer komt ie netjes in de search erbij, maar niet elk programma moet geinstaleerd worden.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat de .exe programmaatjes netjes in de zoekresultaten als programma worden gezien?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Snelkoppeling maken en in je startmenu zetten :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
MenN schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:45:
Ik zit met een probleem. Sinds ik Windows 7 gebruik gaat bij mij alles via de search engine. Ik start al mijn programma's door te zoeken en open files zo.

Als je een nieuw programma installeer komt ie netjes in de search erbij, maar niet elk programma moet geinstaleerd worden.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat de .exe programmaatjes netjes in de zoekresultaten als programma worden gezien?
Als het goed is worden ze vanzelf opgenomen in de resultaten als ze op je C: schijf staan, dit kan alleen wel even duren (geen seconden werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Mental schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:49:
[...]

Als het goed is worden ze vanzelf opgenomen in de resultaten als ze op je C: schijf staan, dit kan alleen wel even duren (geen seconden werk).
Inderdaad :+ Dan zie je dus een kopje Programs / Programma's waaronder dan de gevonden apps staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Ik heb nog eens naar de indexeer opties gekeken van Windows, maar toch zit ik met een probleem.
Applicaties die je instaleerd worden automatisch toegevoegd aan de search index. Waardoor de c drive niet aan staan in de index service. Wat ook logisch is omdat ik al die troep van programma's, Windows en dergelijke niet in mijn search resultaten wil hebben.

Dus als ik een programma exe in de program files folder zet, zonder dat deze is geïndexeerd verschijnt deze dus niet in de search. Hoe kan ik het dus oplossen zodat deze programma's wel herkend worden. Ik wil niets vastpinnen aan de taakbalk/start menu. De apps moeten vanzelf in de search komen. Maar hoe?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
TheVMaster schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:57:
[...]

Inderdaad :+ Dan zie je dus een kopje Programs / Programma's waaronder dan de gevonden apps staan.
Je hebt hopelijk wel door dat hij het heeft over handmatige plaatsen van executables die hij met de search niet kan vinden?
Maw: niet-installeerbare software die geen shortcuts in je startmenu zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
MenN schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:57:
Ik heb nog eens naar de indexeer opties gekeken van Windows, maar toch zit ik met een probleem.
Applicaties die je instaleerd worden automatisch toegevoegd aan de search index. Waardoor de c drive niet aan staan in de index service. Wat ook logisch is omdat ik al die troep van programma's, Windows en dergelijke niet in mijn search resultaten wil hebben.

Dus als ik een programma exe in de program files folder zet, zonder dat deze is geïndexeerd verschijnt deze dus niet in de search. Hoe kan ik het dus oplossen zodat deze programma's wel herkend worden. Ik wil niets vastpinnen aan de taakbalk/start menu. De apps moeten vanzelf in de search komen. Maar hoe?
Zorgen dat je een locatie gebruikt die wel geindexeerd wordt óf de indexering aanpassen (die mag je opzoeken want dat weet ik niet ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MenN schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:57:
. Ik wil niets vastpinnen aan de taakbalk/start menu. De apps moeten vanzelf in de search komen. Maar hoe?
"Ik wil er niks voor doen maar het moet wel doen wat ik wil"

Je zal zelf echt een oplossing moeten kiezen die wel in de indexering valt.
Be it een snelkoppeling die je mee laat indexeren, of een andere manier.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 20:50
Wat ik doe als een programma niet automatisch tijdens het installeren een snelkoppeling maakt is er zelf eentje er in te zetten. Dat kan je als volgt doen:

- Klik op startknop
- Klik met rechtermuisknop op "Alle programma's" (of "All programs" als je windows engels is)
- Klik op openen (of "Open")
- Dubbelklik op "Programma's" (of "Programs")

Nu zit je in de map met alle snelkoppelingen in het startmenu, hier kan je een eigen snelkoppeling plaatsen. Altijd direct geindexeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Thx zeebonk!!!! dit is precies wat ik zocht. Ik wist dat ik ergens een shortcut moest maken, wist alleen niet de folder. En het werkt direct!

[ Voor 8% gewijzigd door MenN op 05-06-2010 12:26 ]

Pagina: 1