Ik draai apache op een VPS met ubuntu, in apache heb ik de volgende website ingesteld:
Dit werkt zoals verwacht, een verzoek naar www.voorbeeld.nl word ook door gestuurd naar /var/www/voorbeeld.nl/www.voorbeeld.nl/web Echter wil ik nu dat als er geen aparte map beschikbaar is voor de opgevraagde virtualnamehost, dat de bezoeker doorgestuurd word naar een standaard site (www.voorbeeld.nl), hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik kom er niet uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <VirtualHost *:80> ServerName voorbeeld.nl ServerAlias *.voorbeeld.nl VirtualDocumentRoot "/var/www/voorbeeld.nl/%0/web" DirectoryIndex index.php index.htm index.html default.htm LogLevel debug <Directory "/var/www/voorbeeld.nl/%0/web"> AllowOverride All Allow from All </Directory> </VirtualHost> |
Dit werkt zoals verwacht, een verzoek naar www.voorbeeld.nl word ook door gestuurd naar /var/www/voorbeeld.nl/www.voorbeeld.nl/web Echter wil ik nu dat als er geen aparte map beschikbaar is voor de opgevraagde virtualnamehost, dat de bezoeker doorgestuurd word naar een standaard site (www.voorbeeld.nl), hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik kom er niet uit