[WIN7] Local mandatory profile

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental76
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-11-2024
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want na een paar dagen zoeken, lezen en uitproberen ben ik nog geen stap verder gekomen.

Wat ik wil verwezenlijken is op een stand-alone Win7 Enterprise client één lokaal profiel mandatory maken. Nu heb ik alleen nog maar (zeer vage en omslachtige) documentatie gevonden over hoe het default user profile mandatory te maken, dit middels sysprep te doen of hoe een mandatory profile naar een locatie op een server weg te schrijven. Hier heb ik dus niets aan...

ik hoop dat iemand mij hier een beetje mee kan helpen, want dat het een stuk lastiger is als met XP, dat moge duidelijk zijn.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Áls ik op Google zoek op Windows 7 local mandatory profile dan lijkt het er toch op dat er genoeg werkbare resultaten tevoorschijn komen, of zie ik dat verkeerd?

Met het eenvoudig melden dat je alleen vage en omslachtige methodes hebt gevonden ben je er natuurlijk niet he :+

[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 03-06-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental76
Neem de eerste Google pagina's met resultaten maar door en je zult zien dat er nergens iets in staat dat beschrijft hoe ik mijn situatie het beste aan kan pakken. Het lijkt me heel sterk dat ik de enige in Win7 land ben die iets dergelijks voor elkaar wilt krijgen.

Dat het kan is wel duidelijk, alleen de manier waarop vind ik belachelijk. Puur en alleen omdat die 'Copy To..' knop uitgegrijsd is zou ik aangewezen zijn op die omslachtige manieren. Ook heb ik al ontdekt dat er een tooltje genaamd Windows Enabler is, maar dit werkt ook niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Mental76 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:59:
Neem de eerste Google pagina's met resultaten maar door en je zult zien dat er nergens iets in staat dat beschrijft hoe ik mijn situatie het beste aan kan pakken. Het lijkt me heel sterk dat ik de enige in Win7 land ben die iets dergelijks voor elkaar wilt krijgen.

Dat het kan is wel duidelijk, alleen de manier waarop vind ik belachelijk. Puur en alleen omdat die 'Copy To..' knop uitgegrijsd is zou ik aangewezen zijn op die omslachtige manieren. Ook heb ik al ontdekt dat er een tooltje genaamd Windows Enabler is, maar dit werkt ook niet ideaal.
Welkom in de wondere wereld van beheer :)
Het is toch echt de weg die je moet bewandelen, het kost wat tijd maar dan heb je er ook wat aan.
Externe tooltjes hiervoor gebruiken raad ik je niet aan, gaat niet het resultaat opleveren wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental76
Dus kort samengevat zou ik al die stappen uit moeten voeren zoals beschreven in de eerste link van de Google resultaten welke TheVMaster postte, met als enige wijziging uiteindelijk het profielpad naar de lokale profielmap te laten verwijzen ipv de netwerkshare?

If so: damn... en dan kan ik maar niet begrijpen waarom MS dit zo omslachtig heeft bedacht. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mental76 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:24:
en dan kan ik maar niet begrijpen waarom MS dit zo omslachtig heeft bedacht. |:(
Omdat het client OS ook moet blijven werken als het op een NT4 of een 2000 of een 2003 of een 2008 domain zit met een roaming/mandatory/preprovisioned/<met een defaultUserprofile-in-de-netlogon-dir> oplossing.

Dat zijn veel gebruikelijker scenario's dan één zonderling ( ;) ) die lokaal een mandatory profile wil hebben.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1