Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Ik heb al heel lang op internet gezocht, veel gelezen over Speedtouch en Thomson modems maar het juiste antwoord kan ik niet vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/06/03/1275562137-680.png

Ik wil Interceptie webbrowsing uitschakelen maar ik kan hier geen instellingen aanpassen.
Ik heb het boekje er ook al op nageslagen maar daar stond het ook niet in, rechtsboven zou naast 'details', 'configureren' moeten staan maar dat staat er niet.
Ik weet dat het probleem is dat ik geen 'super user' ben, maar ik kan in de handleiding niet vinden hoe ik in kan loggen als 'super user'.

Ik weet niet meer wat ik hier mee aan moet, ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.
Alvast bedankt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door qwertyuio op 03-06-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:14

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

En wat als je [google=thomson tg712 super user] doet?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
Mad Marty schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:01:
En wat als je [google=thomson tg712 super user] doet?
Natuurlijk heb ik dat al gedaan, maar ik kan nog steeds niet vinden hoe ik precies in log en wat de standaard gegevens zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door qwertyuio op 03-06-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Ding in beheer van je provider? Jammer maar helaas.
Ding in eigen beheer? Thomson bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
We kregen hem van Online, dus ik zal maar aannemen dat hij in beheer van mijn provider is.
En dat betekent dus dat ik geen probleem heb?

G**V*******, sorry maar ik ben niet blij dit te horen.
Kan ik dat ding niet 'hacken' ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Als je dat al moet vragen niet nee ;)
Waarom wil je het uberhaubt uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
Ik vind het nergens op slaan dat jij mij bevooroordeeld op basis van een vraag.
Wat had ik dan moeten vragen? ''Kan ik er een andere software op flashen waarbij ik die instellingen wel kan configureren?''

Ik ben daarin geen leek hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:14

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

qwertyuio schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:03:
[...]

Natuurlijk heb ik dat al gedaan, maar ik kan nog steeds niet vinden hoe ik precies in log en wat de standaard gegevens zijn.
Ik vind toch echt dat je vaak niet met een Superuser account in kunt loggen, maar wel met de standaard Administrator account. Volgens mij geld nog altijd Administrator > Superuser.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Dat Online ding?! Kloteding.. Online heeft die router helemaal dichtgetimmerd. Ik heb al geprobeerd om de wachtwoorden van de users "admin" en "root" te achterhalen, maar daar ben ik niet in geslaagd. En het flashen van de firmware is niet mogelijk, omdat er geen generieke firmware voor dit modem is. Ik heb het voorlopig maar even opgegeven en zit te denken om maar een losse router aan te schaffen en alle poorten open te zetten naar die nieuwe router. De Thomson kun je nog niet eens instellen in Bridge modus. Ook kun je zijn DHCP server niet uitzetten. Ik zit helaas vast aan dat ding doordat ik ook telefonie heb. Als je dat niet hebt kun je ook een ander modem kopen, maar de SIP instellingen van Online zijn niet bekend. De ADSL instellingen (gelukkig) wel.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
Daar ben ik dan mooi klaar mee!

Ik wil het uitschakelen omdat de verbinding met mijn Xbox 360 enorm in de weg zit. (alle poorten staan open die open moeten staan, UPnP aan, geen router ertussen etc.)
Ik ben van mening dat 'interceptie webbrowsing' het probleem is en als ik dit niet kan uitschakelen wil ik nog veel eerder bij Online weg.
Op het Online forum staan ook al zat klachten en eigenlijk vraag ik me af waarom Online alles dichttimmert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
DutchNutcase schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:28:
Dat Online ding?! Kloteding.. Online heeft die router helemaal dichtgetimmerd.
Ik zit helaas vast aan dat ding doordat ik ook telefonie heb.
Waarom had je ook al weer voor Online gekozen ?

Waarschijnlijk heb je nu een package deal, telefonie en internet.
Zal wel te maken hebben met de beoogde doelgroep dat ze die router dichtgetimmerd hebben.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
Wij hebben thuis ook zo'n tripple-pakket en nu hoor ik misschien niet bij de doelgroep die ze voor ogen hadden maar ik zou wel die instellingen aan willen passen.

Ik denk dat ik maar een beroep ga doen op Online, ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
qwertyuio schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:17:
Ik vind het nergens op slaan dat jij mij bevooroordeeld op basis van een vraag.
Wat had ik dan moeten vragen? ''Kan ik er een andere software op flashen waarbij ik die instellingen wel kan configureren?''

Ik ben daarin geen leek hoor ;)
Dan had je er wel naar gezocht en gezien dat die Online modem niet te breken is op dit moment, andere speedtouch modellen wel maar deze niet.
Helaas pindakaas, maar niet zo gek voor een modem die in bruikleen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
Mental schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:41:
[...]

Dan had je er wel naar gezocht en gezien dat die Online modem niet te breken is op dit moment, andere speedtouch modellen wel maar deze niet.
Heb je toevallig oplossing voor 706?
Zou deze graag toegang tot willen hebben om enkele instellingen over te nemen en dan andere modem erachter.
Gaat namelijk om telefonie instellingen en misschien kan ik met de backup functie deze eruit vissen (als je meer rechten hebt als default account)

De helpdesk van online help je voor geen meter.
Die willen je niet helpen. Want als je bijvoorbeeld modellen hebt die hun ook leveren bijvoorbeeld de 780 en vraagt of je hun firmware/instellingen mag voor telefonie.
Dan krijg je die ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
Bij de helpdesk konden ze me niet helpen, ik ben lang blijven aandringen en eigenlijk waren ze al 'gesloten' en ze zeikten maar door over hoe goed het was dat ze me nu nog te woord stonden en dat ze niets konden doen omdat het simpelweg niet mocht.

Daar ben ik mooi klaar mee, met mijn Livebox had ik veel meer rechten, helaas begaf die het en kregen we deze ter vervanging alleen wij zijn er niet op geattendeerd dat we er flink op achteruit gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elco-OS
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-03-2021
toevallig hebben wij ook dit ******** ding gekregen. de livebox werkte niet meer omdat ze de SIP instellingen veranderd hebben. Het enige wat je nog met dit ding mag is wifi instellen en poorten openen, voor de rest helaas pindakaas. Een voordeel, het ding heeft veel betere wifi dan die livebox. Dat signaal viel vaak weg of op een of andere manier, daar heb ik nu geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Mental schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 16:41:
[...]

Dat de firmware gesloten is is op zich niet zo'n probleem, maar dat je niet eens de LAN instellingen (IP adres, subnet, DHCP range, DNS settings) kunt wijzigen is toch gewoon van de gekken.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
Klopt, je kunt echt niets veranderen je kunt alleen je poorten openzetten.

Nu lukt het mij niet eens om een de NAT van mijn Xbox open te zetten (alle poorten geopend naar mijn Xbox, UPnP aan maar nog steeds lukt het niet).
Pagina: 1