ik zoek aanknopingspunten om het volgende idee te verwezenlijken:
situatie
op het Excel werkblad "data" staat een lange lijst met productomschrijvingen.
op het hoofdblad moeten een aantal producten ingevuld worden via een lijst met pulldown. Deze pulldown is gevuld met de productomschrijvingen uit het blad "data". Aangezien het een lange lijst is, werkt dit niet handig, en moet er heel veel gescrolled worden.
Ik wil graag het volgende programmeren in VBA:
Het volgende werkt al wel:
situatie
op het Excel werkblad "data" staat een lange lijst met productomschrijvingen.
op het hoofdblad moeten een aantal producten ingevuld worden via een lijst met pulldown. Deze pulldown is gevuld met de productomschrijvingen uit het blad "data". Aangezien het een lange lijst is, werkt dit niet handig, en moet er heel veel gescrolled worden.
Ik wil graag het volgende programmeren in VBA:
- deel van de omschrijving invullen in een cel
- na het invoeren van een minimaal aantal karakters (bv 3) worden alle gevonden waarden in een listbox weergegeven.
- hoe meer tekens de gebruiker invoert, des te kleiner wordt de lijst.
- op elk gewenst moment kan de gebruiker een gevonden waarde selecteren. Deze geselecteerde waarde wordt in de cel geplaatst. De listbox verdwijnt
Het volgende werkt al wel:
- de productlijst in een array plaatsen
- de array mbv de functie Filter doorzoeken
- het creëren van een zo klein mogelijke listbox, direct onder de activecell. Ter indicatie, de listbox stel ik mij alsvolgt voor:
- het realtime laten uitvoeren van de zoekcode tijdens het type van een tekst in een cel. met mijn kennis kom ik niet verder dan de code uit te laten voeren door de procedure worksheet.change. deze roept echter de code aan op het moment dat je de cel verlaat.