Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een smartphone met windows mobile en msn messenger.

Als ik nou een aantal dagen zit te chatten via die gsm, en ik vraag daarna bij bv. vodafone een gedetailleerde rekening aan.. kan ik dan mijn msn verkeer op de rekening nalezen?

Is het mogelijk om die gegevens op te vragen?

alvast dank. Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:52
ehm, wat wil je precies?? Je gesprekken nalezen?? Op je vodafone rekening kun je alleen het dataverbruik lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, data verkeer is data verkeer, Vodafone zal hoogstens het aantal verbruikte MB's bijhouden maar niet naar welke servers het verkeer gaat.

En voor zulke dingen kan je het beste bij Vodafone zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 03-06-2010 13:44 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Nee. Internet = internet. Het zou wat zijn als providers per klant precies gaan monitoren hoelang een bepaalde applicatie wordt gebruikt :X

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuuwnhuusk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 02:01
Nee, je zult enkel een paar i.p. adressen zien maar anders dan dat staat er niets bijzonders op de vodafone rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nuuwnhuusk schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:44:
Nee, je zult enkel een paar i.p. adressen zien maar anders dan dat staat er niets bijzonders op de vodafone rekening.
8)7

Nee hoor, gewoon een gespecificeerde factuur met het aantal verbruikte MB's. Over bewaarplicht van je internetverkeer is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 16:04

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Bang dat je baas erachter komt dat hij betaald voor jouw chatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-10 09:34

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Wat geeft Vodafone zelf als antwoord? waarschijnlijk krijg je alleen het dataverbruik en gebelde nummers zien, niet met wie je precies hebt gechat.

Zoals Kalua zegt, wat wil je precies zien?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fantastisch, precies wat ik wilde horen :P

't is nl de telefoon van mn baas.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
swtimmer schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:46:
Bang dat je baas erachter komt dat hij betaald voor jouw chatten?
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kKaltUu schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:46:
Wat geeft Vodafone zelf als antwoord? waarschijnlijk krijg je alleen het dataverbruik en gebelde nummers zien, niet met wie je precies hebt gechat.

Zoals Kalua zegt, wat wil je precies zien?
de gesprekken op zich, dus precies meelezen met wat er gezegd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Er is ook zoiets als de Edit knop. Zeker als je 2 keer reageert binnen 5 minuten is die wel erg raadzaam.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:53:
[...]

de gesprekken op zich, dus precies meelezen met wat er gezegd is
Je provider kan echter wel zien, hoe het komt dat je dataverkeer zo hoog is ;) Dus als je baas gaat informeren, ben je sowieso de sjaak.. Kappe dus 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:00:
[...]

Je provider kan echter wel zien, hoe het komt dat je dataverkeer zo hoog is ;) Dus als je baas gaat informeren, ben je sowieso de sjaak.. Kappe dus 8)7
en als ie dat doet, wat kan hij dan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:00:
[...]

Je provider kan echter wel zien, hoe het komt dat je dataverkeer zo hoog is ;)
Ja, want die paar regels kale tekst via msn versturen kost zoveel dataverkeer?

Voor het eenmalig bekijken van een website met wat plaatjes kun je ook een paar avonden chatten.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:44:
[...]

Ja, want die paar regels kale tekst via msn versturen kost zoveel dataverkeer?

Voor het eenmalig bekijken van een website met wat plaatjes kun je ook een paar avonden chatten.
Worden de msn gesprekken opgeslagen?
Anders kan hij alle gesprekken gewoon terug lezen vanaf zn gsm.

Hij kan er nooit achter komen dat jij zit te msne anders.
Of hij moet nu opeens veel meer gaan betalen voor data verkeer, als hij niet op internet zit snapt hij ook wel genoeg denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:51:
[...]

Worden de msn gesprekken opgeslagen?
Anders kan hij alle gesprekken gewoon terug lezen vanaf zn gsm.
Wat heefteen werkgever te zoeken op een telefoon van een werknemer? Daar zijn gewoon regels voor, net als dat werkgevers en systeembeheer niet zomaar je e-mail mogen gaan doorlezen.
Of hij moet nu opeens veel meer gaan betalen voor data verkeer, als hij niet op internet zit snapt hij ook wel genoeg denk ik...
Waarom meer betalen voor dataverkeer? MSN kost nauwelijks iets en bij VF kun je zo een paar GB verstouwen (een groot msngesprek zal 100KB zijn).
als hij niet op internet zit snapt hij ook wel genoeg denk ik...
Dit begrijp ik niet helemaal, je schrijft nogal rommelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Neen dataverkeer wordt niet gelogged. Alleen de endpoints worden gelogged. Hij kan hoogstens zien dat je hebt gemsn-ed. Nooit wat je hebt gezegd.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:56
Gizz schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:44:
Nee. Internet = internet. Het zou wat zijn als providers per klant precies gaan monitoren hoelang een bepaalde applicatie wordt gebruikt :X
Je hebt waarschijnlijk gelijk in Nederland, maar helemaal zo vanzelfsprekend als jij het doet voorkomen is het niet hoor. In het land waar ik woon is dit dus wel heel gewoon. Ik heb een belbundel met een x aantal skype minuten op mijn mobiel, met een news pack voor het lezen van nieuws van de servers van de provider, met een speciale pack voor facebook messenges (gebruik ik niet, maar als ik het zou gebruiken terwijl het niet bij mijn bundel in zou zitten zou ik voor facebook apart in rekening gebracht worden) en een speciaal pack voor MSN (dit ook wordt apart in rekening gebracht als het wel gebruikt maar niet in je bundel hebt zitten). En dit allemaal wordt in rekening gebracht ook als je nog vele MB's in je data verkeer over hebt (voor ik een bundel had gebeurde dit regelmatig).

Zo logisch als jij het doet voorkomen is het niet. En in Nederland op sommige plekken ook niet hoor. Het is dat we gewend zijn maar SMS is vast al met al nog geen kb en toch kost het per bit meer dan communicatie voor NASA naar mars en dan vinden we het opeens wel heel gewoon dat dat apart gaat.

Moraal van het verhaal, ook in Nederland gaan sommige bit apart (SMS) en in andere landen brengen providers wel bytes in rekening afhankelijk van de applicatie. Voor Nederland heb je dan wel gelijk maar zo gek is de vraag nog niet.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 14:56:
[...]

Wat heefteen werkgever te zoeken op een telefoon van een werknemer? Daar zijn gewoon regels voor, net als dat werkgevers en systeembeheer niet zomaar je e-mail mogen gaan doorlezen.

Hij zit op de telefoon van zijn baas, lezen!!!

[...]

Waarom meer betalen voor dataverkeer? MSN kost nauwelijks iets en bij VF kun je zo een paar GB verstouwen (een groot msngesprek zal 100KB zijn).

Als je geen data abbo hebt en nooit op internet zit en je nu opeens moet betalen voor data...
Lezen!
[...]

Dit begrijp ik niet helemaal, je schrijft nogal rommelig.
Als je geen data abbo hebt en nooit op internet zit en je nu opeens moet betalen voor data...dan weet hij ook wel genoeg...

Ik schrijf niet rommelig, jij leest niet goed..zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waarom koop je niet gewoon zelf een smartphone als je wilt msnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 12:41

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Aghanim schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:07:
Waarom koop je niet gewoon zelf een smartphone als je wilt msnen?
Omdat gratis leuker is. 8)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Pagina: 1